Anna Hyrske utsedd till ledande hållbarhetsexpert vid Finlands Bank

Anna Hyrske (bild: Tiina Somerpuro)

Ekon.mag. Anna Hyrske har utsetts till ledande hållbarhetsexpert vid tillgångsförvaltningsbyrån på Finlands Banks avdelning för marknadsoperationer från och med den 20 juli 2020. Utnämningen gäller för en period på fem år. Anna Hyrske kommer att svara för utvecklingen av Finlands Banks verksamhet inom ansvarsfulla investeringar och för utformningen av strategierna för den. Hon deltar också i Eurosystemets hållbarhetsarbete som Finlands Banks representant.

Anna Hyrske har sedan 1999 varit anställd på Ömsesidiga Pensionsförsäkringsbolaget Ilmarinen, senast som chef för ansvarsfulla investeringar, och före det som expert inom ansvarsfulla investeringar och portföljförvaltare för bland annat Asien. Anna Hyrske har publicerat flera artiklar och böcker om ansvarsfulla investeringar och aktivt deltagit i olika forum inom området.

Finlands Bank investerar sina egna finansiella tillgångar och en del av Europeiska centralbankens valutareserv i obligationer med högt kreditbetyg samt i aktier och fastigheter.
Finlands Banks direktion lanserade i december 2019 ett hållbarhetsprogram och Finlands Bank undertecknade samtidigt FN:s principer för ansvarsfulla investeringar. Genom att underteckna principerna förband sig banken till att bygga in de olika hållbarhetsaspekterna i sina investeringsprocesser och ägarpraxis

Läs mer om Finlands Banks hållbarhetsprogram:

Närmare upplysningar lämnas av byråchef Jarno Ilves, telefon 09 183 22 67, och Anna Hyrske, telefon 0400 271 371.

Anna Hyrske (bild: Tiina Somerpuro)

Finlands Bank är Finlands monetära myndighet och nationella centralbank. Banken är samtidigt en del av Eurosystemet, som svarar för euroländernas penningpolitik och övriga centralbanksuppgifter och administrerar världens näststörsta valuta, euron.

Account of the monetary policy meeting, 28-29 October 202026.11.2020 16:00:00 EETUutinen

Account of the monetary policy meeting of the Governing Council of the European Central Bank held in Frankfurt am Main on Wednesday and Thursday, 28-29 October 2020 1. Review of financial, economic and monetary developments and policy options Financial market developments Ms Schnabel reviewed the financial market developments since the Governing Council’s previous monetary policy meeting on 9-10 September 2020. Financial markets had been driven by two opposing forces. On one side, reduced risks of a contested presidential election in the United States and expectations of a large fiscal stimulus programme under a potential Biden presidency had boosted risk sentiment and revived the reflation trade. On the other side, renewed lockdown measures in different countries on the back of a surge in new coronavirus (COVID-19) cases, especially in the euro area, were increasingly reflected in asset price valuations. Unlike in spring, however, so far there had been no widespread flight into safe-h

Bank of Finland hosts monetary policy webinar “New Challenges to Monetary Policy Strategies”17.11.2020 10:00:00 EETUutinen

Bank of Finland hosts monetary policy webinar “New Challenges to Monetary Policy Strategies” on Tuesday, 24 November 2020. The invited speakers will be James B. Bullard, President of the Federal Reserve Bank of St. Louis, Isabel Schnabel, Member of the Executive Board, European Central Bank and Eric Leeper, Professor at University of Virginia. Follow live as leading experts discuss for example how persistently low inflation and interest rate environment affect the European Central Bank’s as well as the Federal Reserve’s monetary policy strategies and what kind of impact the Covid-19 pandemic has to the economy at large and the ECB’s and Fed’s monetary policy. The webinar will start at 14.00 CET with introductory remarks by the Bank of Finland Governor Olli Rehn. Please see the event's web page for the whole program. #MonetaryPolicyChallenges