Anna itsellesi lupa onnellisuuteen

Kielteisiin asioihin tarttuvan mielen voi opettaa huomaamaan hyvää itsessä ja ympäristössä

Auli Malimaa: Olet kaiken hyvän arvoinen

Julkaistaan 3.8.2021

Hektisessä kiireen ja vaatimusten täyttämässä elämässä aivot takertuvat herkästi kielteisyyteen ja estävät havaitsemasta ympärillä olevaa hyvää. Itseä voi kuitenkin tietoisesti ohjata huomioimaan positiivisia asioita ja elämään ilon ja rakkauden täyttämää elämää.

Totuttautumalla ajatukseen, että onnella ei ole säädyllisyyden sanelemaa ylärajaa tai pitkästäkään ilosta ei automaattisesti seuraa aina itku, ihminen uskaltaa ottaa helpommin vastaan hyviä asioita, joita elämässä tulee vastaan. Samalla on mahdollista nähdä itsensä onnellisena ihmisenä ja tunnistaa niitä myönteisiä asioita, jotka jo ovat itsessä.

Olet kaiken hyvän arvoinen tutustuttaa lukijansa erilaisiin onnellisuuden lähteisiin ja auttaa huomaamaan ilon ja onnen aiheita elämässä. Kirjassa esiteltyjen harjoitusten kautta lukija pääsee myös syventämään kokemustaan myönteisistä asioista.

FM Auli Malimaa on kouluttautunut mm. elämäntaidon valmentajaksi. Työkseen hän kouluttaa ihmisille onnellisempaa oloa ja vaivatonta vuorovaikutusta. Malimaan Iloversum-Instagram-tilillä jaetaan viikoittain onnellisuusharjoituksia.

Saatuaan 15-vuotiaana koululääkäriltä kuulla sairastavansa nivelreumaa, Auli Malimaa teki elämänsä viisaimman päätöksen. Hän päätti, ettei hänestä koskaan tule katkeraa. Tähän ajatukseen hän on nojannut myös lapsettomuuteen liittyvässä surussaan. Onnellisuus ja kyky vaikuttaa omiin tunteisiin on ollut Malimaan elämänmittainen kiinnostuksen kohde.

Elämä on opettanut Malimaalle, että kaikki – jopa mahdotonkin – on mahdollista. Lapsettomuudestaan huolimatta hänelle on tarjoutunut mahdollisuus isovanhemmuuteen, sillä hänet on pyydetty mummiksi kummityttärensä lapsille. Pienien ihmisten rakastaminen on mittaamattoman arvokas lahja, joka tekee Auli Malimaan kiitolliseksi ja onnelliseksi joka päivä.

Haastattelupyynnöt, arvostelukappaleet, lisätiedot: hanna-leena.soisalo@otava.fi

Elastinen, Timo Pieni Huijaus ja Jaakko Manninen julkaisevat lastenkirjan: Bex ja luovuuden lähde opettaa riimittelyn salat24.9.2021 11:10:57 EEST | Tiedote

Kun ei tapahdu mitään, voi tapahtua mitä vain! Bex ja luovuuden lähde on ainutlaatuinen kuvakirja, joka tutustuttaa lapset hiphopin moniulotteiseen maailmaan. Musiikkipiireissä jo vuosia sitten tutustunut tekijäkolmikko haluaa kasvattaa uutta sukupolvea itselleen rakkaan kulttuurin pariin. Kirja rohkaisee tottumattomampiakin sanankäyttäjiä tarttumaan tavuihin ja rustailemaan riimejä.

Tähtiviltti kokoaa yksiin kansiin rakastetuimmat suomalaiset lastenrunot yli sadalta tekijältä22.9.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Raikkaasti toteutetussa antologiassa Topelius kohtaa Mariskan, kun tutut klassikot ja kansanrunot saavat rinnalleen tuoreinta lastenlyriikkaa. Kirjassa on 659 suomalaista runoa yli sadalta kirjailijalta: sormileikkejä ja vauvaräppiä, eläinrallatuksia, rakkausriimejä, numeroloruja, aaveaakkosia ja luurankopolkkaa. Juhlistaakseen uutta Tähtiviltti-kokoelmaa Kustannusosakeyhtiö Otava lahjoittaa yhdessä Lukukeskuksen Lue lapselle -hankkeen kanssa suomalaisille päiväkodeille 500 Tähtiviltti-kirjan sisältävää Tähtiviltti-lukukassia.

Mauri Kunnas palaa Koirien Kalevalan maisemiin – Kuka kaappasi auringon? kertoo ahneudesta ja luonnonvoimien pysäyttämättömyydestä17.9.2021 09:30:00 EEST | Tiedote

Väinölässä nautitaan kultaisen auringon loisteesta ja puhtaasta luonnosta. Mutta Pohjolan loputtoman ahne Louhi keksii: entäpä jos auringon takoisikin kultakolikoiksi? Kalevelasta tuttu tarina auringon ryöstöstä saa Mauri Kunnaksen käsittelyssä omat koiramaiset käänteensä, jotka kiehtovat ja ihastuttavat kaikenikäisiä. Tule mukaan Suomalaisen Kirjakahvilaan kuulemaan, kun Kunnas kertoo uutuuskirjastaan perjantaina 24.9. klo 14.

Täältä tulee Alfie, kissa, joka mullistaa koko naapuruston arjen – Rachel Wellsin hurmaava sarja ihmisten ongelmia ratkovasta kissasta alkaa16.9.2021 12:30:00 EEST | Tiedote

Alfie – kissa kynnyksellä on tarina kodittomaksi jääneestä kissasta, joka löytää uudeksi kodikseen kokonaisen naapuruston. Samalla herkuille ja hellinnälle perso kehrääjä auttaa kotikatunsa asukkaita löytämään seuraa toisistaan. Sunday Timesin bestselleriksi ja hyvän mielen hitiksi muodostunut Alfie-sarja valloittaa nyt suomalaiset kissafanit.