Anna lahjaksi toimivuutta

Hyvä joulumieli tulee hyvistä teoista. Yksi hyvä teko on ostaa lahjaksi suomalaista sähköasennustyötä. Paitsi että hankinnalla voi tukea maamme työllisyyttä ja yrittäjyyttä, sähköasennus tuo lahjan saajan elämään päivittäin ilahduttavaa ja pitkään hyödyttävää toimivuutta.

Sähköistyksen kuntokartoitus paljastaa sähköturvallisuuspuutteet. Sähköasentaja voi myös ehdottaa kodin toimivuutta parantavia uudistuksia.

Useimmissa kodeissa on yksi vakiopuute: liian vähän pistorasioita ja niistä vähistäkin voivat jotkut olla rikkinäisiä ja siten jopa vaarallisia. Valaistus ei aina vastaa asukkaiden toiveita. Yksi jatkuvan harmituksen syy voi olla niinkin yksinkertainen kuin että kattovalaisin on täysin väärässä kohdassa ruokapöydän luontevaan sijoituspaikkaan nähden. Sähköistystä koskevat toiveet ovat moninaiset: tehokkaat tietoliikenneyhteydet, valoa pihalle, lataustolppa sähköautolle, moottorilämmitin, valaistukseen automaatiota...

Ikäihmisille pistorasiat sijaitsevat monesti tapaturma-alttiissa paikassa lattianrajassa. Kumartuessa saattaa huimata, josta puolestaan voi seurata kaatumisia. Pistorasia oikealla korkeudella imuria varten on tällöin tervetullut ratkaisu. Samoin turvaa tuo liiketunnistin valaistuksessa salliessaan käsien pitämisen rollaattorin kahvoilla valokatkaisijan haparoimisen sijaan.

Osaava, pätevyydet ja oikeudet omaava sähköurakoitsija ratkaisee ongelmia ja toteuttaa haaveita. Löydä sähkömies -palvelussa mukana olevilta sähköasennusyrityksiltä voi ostaa lahjakortin, jolla lahjan saaja voi hankkia tarvitsemaansa sähköistystä. Lahjakortti käy ao. yritykseen maksuvälineeksi sähköasennustyöhön tarvikkeineen tai esimerkiksi kodin sähköistyksen kuntokartoitukseen.

Löydä sähkömies –palvelussa mukana olevat sähköasennusyritykset ovat kaikki Sähkö- ja teleurakoitsijaliito STUL ry:n jäseniä ja mukana Luotettava kumppani -palvelussa. Näiltä urakoitsijoilta saa hyviä neuvoja sähköistykseen, takuun tehdylle työlle ja  asianmukaiset dokumentit, kuten esim. pöytäkirjan käyttöönottotarkastuksesta.

Kuva: Anne Yrjänä
Kuva Lahja: morgueFile

Lisätietoja toimitukselle Löydä sähkömies -palvelumallista: Viestintäjohtaja Paula Ihamäki, STUL ry, puh. 041 451 5482, paula.ihamaki@stul.fi

www.loydasahkomies.fi

Pihan valaistus lisää viihtyisyyttä ja turvallisuutta.
Lahjaksi sähköturvallisuutta!

Löydä sähkömies on sähköistysalan yhteinen verkkopalvelu, joka auttaa löytämään ammattitaitoisen sähköasentajan omalta paikkakunnalta. Tavoitteena on parantaa sähköturvallisuutta, energiatehokkuutta ja asumismukavuutta.