Nordic Morning

Anne Årneby on nimitetty Nordic Morningin toimitusjohtajaksi

Anne Årnebyllä on MBA-tutkinto Linköpingin yliopistosta. Hänellä on yli kahdenkymmenen vuoden kokemus strategisesta brändien ja liiketoiminnan kehittämisen johtamisesta. Viimeiset kaksi vuotta Anne on toiminut Euroopan johtavan data- ja analytiikkayritys Bisnoden markkinointijohtajana. Bisnode on älykkään datan edelläkävijä, joka auttaa asiakkaitaan tekemään älykkäitä päätöksiä. Ennen Bisnodea Anne oli Tukholmassa ja Shanghaissa toimivan strategisen bränditoimisto Rewirin toimitusjohtaja. Anne on ollut Nordic Morningin hallituksen jäsen vuodesta 2015 lähtien. Hän aloittaa uudessa tehtävässään 12.1.2017.

”Anne Årnebyllä on vankka kokemus, ja hän ymmärtää erinomaisesti markkinaa ja sen kehitystä. Hallituksen jäsenenä Anne on ollut mukana Nordic Morningin muutoksessa jo lähes kaksi vuotta, ja hän tuntee liiketoimintamme perusteellisesti. Anne on ollut avainroolissa Nordic Morningin strategisen suunnan määrittelyssä. Hänellä on vahva liiketoiminnan ja johtamisen tausta, ja olen vakuuttunut siitä, että hänellä on kaikki tarvittavat kyvyt johtaa Nordic Morningia kohti visiotaan”, sanoo hallituksen puheenjohtaja Per Sjödell.

Nordic Morningin toimitusjohtajana 11 vuotta toiminut Timo Lepistö lopettaa konsernin palveluksessa siirtymävaiheen jälkeen helmikuun 2017 lopussa.

”Nordic Morningin digitaalisen perustan rakentaminen lukuisine yrityskauppoineen saatiin päätökseen viime keväänä, jolloin ostimme datan hallintaan erikoistuneen CountQuestin. Konsernissa on nyt nopeasti kasvavia ydinliiketoimintoja, jotka tekevät tiivistä yhteistyötä markkinoinnin teknologioiden, digitaalisen transformaation ja sisällöntuotannon alueilla. Konsernin seuraava kehitysvaihe tulee olemaan erittäin kiinnostava. Tämä on täydellinen ajoitus uudelle näkemykselle ja osaamiselle Nordic Morningin johtamisessa”, Timo sanoo.

”Olen innoissani tästä mahdollisuudesta. Nordic Morning on kehittänyt vahvan perustan datavetoisen markkinoinnin kehittämiselle. Dataan perustuva työskentely vaikuttaa kaikenlaisiin yrityksiin, ja se vaatii uudenlaisia työn tekemisen tapoja. Yritysten on oltava aidosti asiakaslähtöisiä. Asiakkaiden ongelmien ratkaiseminen edellyttää laaja-alaista asiantuntemusta ja yhteistyötä. Tavoitteeni on sitouttaa sekä asiakkaat että lahjakkaat työntekijämme tähän muutokseen ja sen aikaansaamiin uusiin liiketoimintamahdollisuuksiin”, Anne Årneby sanoo.

Lisätietoja: Per Sjödell, Nordic Morningin hallituksen puheenjohtaja,
puh. +212 61 6050 149.

Nordic Morning
Kuninkaantammenkierto 3 / Hakuninmaantie 2

09 8494 700http://www.nordicmorning.fi

Nordic Morning on Pohjoismaiden johtava viestintäkonserni, jossa työskentelee 800 viestinnän ammattilaista 14 yhtiössä Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa, Ukrainassa ja Intiassa. Luomme innovatiivisia ratkaisuja nopeasti muuttuvassa ympäristössä - strategisesta sisällöstä tehokkaaseen toteutukseen asti. Tavoitteemme on aina asiakkaan menestys. Siksi olemme olleet alan kärjessä yli 150 vuotta. Tutustu meihin osoitteessa: www.nordicmorning.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Nordic Morning

Nordic Morning osti CountQuestin, joka on Ruotsin johtava digitaaliseen analytiikkaan erikoistunut yritys26.2.2016 10:59Tiedote

Nordic Morning on ostanut Tukholmassa toimivan CountQuest Interactive AB:n. Vuonna 2000 perustettu, digitaaliseen analytiikkaan erikoistunut CountQuest keskittyy datan hallintaan ja web-analytiikkaan. Yhtiö on alansa markkinajohtaja Ruotsissa sekä ensimmäinen ja ainoa Adoben sertifioitu strateginen kumppani, joka on erikoistunut Adobe Analytics -ohjelmistoratkaisuihin. CountQuest on myös tag management -palveluja tarjoavan Tealiumin ainoa kumppani Ruotsissa.

Nordic Morning -konsernin tilinpäätöstiedote 2015: Asiakkaiden tarpeisiin vastattiin vahvistamalla digi- ja sisältöpalveluja17.2.2016 11:03Tiedote

Liikevaihto oli 104,9 (106,6) milj. euroa. Sitä pienensivät painotuotteiden kysynnän väheneminen, Content -liiketoiminta-alueen liikevaihdon supistuminen ja Ruotsin kruunun kurssin lasku. Tulos oli -0,2 (3,4) milj. euroa. Tulokseen sisältyi edellisvuotta vähemmän kertaluonteisia eriä, -0,2 (2,4) milj. euroa. Tulos ennen kertaluonteisia eriä oli -0,1 (1,0) milj. euroa. Tulosta heikensivät kannattavuusongelmat Ruotsin arkkipainoliiketoiminnassa. Omavaraisuusaste oli erinomainen, 48,6 (51,4) prosenttia. Vastatakseen asiakkaiden muuttuneisiin tarpeisiin Nordic Morning uudisti palvelustrategiansa ja organisoi liiketoimintansa sen mukaisesti 1.1.2015 alkaen. Digitaalista palvelutarjontaa vahvistettiin hankkimalla ruotsalainen, business- ja palvelumuotoiluun erikoistunut Ottoboni, ja laajentamalla yhtiön toiminta Suomeen. Sisältöpalveluja vahvistettiin perustamalla Ruotsiin strateginen sisältötoimisto Sitrus Agency AB yhdistämällä JG Communication AB ja Citat AB sekä perustamalla Sitrus Agenc

Nordic Morning -konsernin osavuosikatsaus 1.1.-30.6.2015: Digitaalista palvelutarjontaa vahvistettiin yritysostolla19.8.2015 11:02Tiedote

- Konsernin palvelutarjontaa vahvistettiin digitaalisen transformaation ja palvelumuotoilun alueilla ostamalla Ottoboni, joka on Ruotsin suurimpia digitaaliseen transformaatioon erikoistuneita toimistoja. - Liikevaihto oli 53,4 (57,3) milj. euroa. Liikevaihtoa pienensi odotetusti pääasiassa painotuotteiden kysynnän väheneminen. - Myyntikate ennen kertaluonteisia eriä parani 29,1 milj. eurosta 31,4 milj. euroon ja käyttökate ennen kertaluonteisia eriä parani 2,1 milj. eurosta 2,4 milj. euroon. - Liikevoitto oli 0,6 (3,2) milj. euroa. Edellisvuoden liikevoittoon sisältyi Hakuninmaan kiinteistön osan myynti keväällä 2014. Liiketulos ennen kertaluonteisia eriä oli 0,2 (-0,3) milj. euroa. Tulosta paransi toiminnan tehostaminen Campaigns & Dialogue -liiketoiminta-alueella. - Omavaraisuusaste oli 47,2 (47,4) prosenttia. - Rahavarat olivat 8,0 (10,9) milj. euroa ja nettovelka 7,7 (1,5) milj. euroa. Nettovelkaa kasvatti Ottobonin hankintaa varten otettu laina. Toimitusjohtaja Timo Lepistö: ”Mar