Anni Lausvaara Vanhustyön keskusliiton toiminnanjohtajaksi

Vanhustyön keskusliitto – Centralförbundet fär de gamlas väl ry:n uudeksi toiminnanjohtajaksi on valittu YTM, eMBA Anni Lausvaara. Yrjö ja Hanna -säätiön toiminnanjohtajana sekä Yrjö & Hanna Oy:n toimitusjohtajana työskentelevä Lausvaara aloittaa uudessa tehtävässään keskusliitossa viimeistään 11.6.2018.

Anni Lausvaaralla on pitkäaikaista kokemusta sosiaali- ja terveydenhuoltoalan johtamis- ja kehittämistehtävistä sekä julkiselta että yksityiseltä sektorilta ja myös toiminta järjestöjen palveluksessa on tuttua.

- Olen viihtynyt nykyisessä tehtävässäni, mutta kiinnostuin Vanhustyön keskusliiton toiminnanjohtajan tehtävästä, koska kyseessä on erittäin arvostettu ja ikäihmisten hyväksi toimiva valtakunnallinen keskusjärjestö. Ikäihmisten hyvinvointi on sydäntäni lähellä oleva asia ja Vanhustyön keskusliitto tekee yhteiskunnallisesti merkittävää työtä, Lausvaara kertoo.

Hannakaisa Heikkinen
Vanhustyön keskusliiton puheenjohtaja

hannakaisa.heikkinen@eduskunta.fi

Vanhustyön keskusliitto, VTKL, on maan johtava ikääntyneiden ihmisten ja vanhusten hyväksi työtä tekevien järjestöjen valtakunnallinen katto- ja edunvalvontaorganisaatio. Keskusliiton vanhuuspoliittisen vaikuttamisen tavoitteena on vahvistaa ikääntyneiden ihmisten hyvinvoinnin, toimintakykyisyyden ja sosiaalisen turvallisuuden edellytyksiä. Liitto tukee n. 330 jäsenjärjestöään, kehittää valtakunnallisia toimintamalleja ja luo uutta vanhuuskulttuuria monipuolisen kehittämis- ja tutkimustoimintansa sekä ikääntyneiden ihmisten ohjaus- ja tukitoiminnan avulla. Jäsenjärjestöt organisoivat monipuolista toimintaa ikääntyneille ihmisille ja tämän lisäksi jäsenistä runsaat 200 tuottaa mm. asumis-, kuntoutus- ja kotihoidon palveluja vanhuksille. VTKL toimii kiinteässä yhteistyössä kuntien ja kehittyvien maakunnallisten sote-alueiden kanssa. Liitto julkaisee Vanhustyö-lehteä. www.vtkl.fi

Vuoden vanhusteko -palkinto Liikkuvalle resurssikeskukselle Turkuun7.10.2018 14:30Tiedote

Valtakunnallinen Vanhustenviikko avataan juhlallisesti Kuopiossa 7.10.20182.10.2018 06:00Tiedote

Vanhustenviikon avajaisia vietetään Kuopiossa valtakunnallisessa Vanhustenpäivän pääjuhlassa sunnuntaina 7.10. Vanhustenpäivän ja -viikon teemana on tänä vuonna ”Iloa toimeliaisuudesta – Aktivität ger glädje”. Kampanjallaan Vanhustyön keskusliitto kannustaa järjestämään tapahtumia ja toimintaa ikääntyneille ihmisille ympäri Suomen erityisesti Vanhustenviikolla 7.10.-14.10. Tasavallan presidentti Sauli Niinistö toimii teemaviikon suojelijana.

Hyvä Ikä 2018 ja Hyvän Iän Foorumi: Vanhenemiseen varautuminen on suurta viisautta26.9.2018 09:37Tiedote

Vanhustyön keskusliitto muistuttaa, että oman vanhuusiän suunnittelu kaikilla elämän osa-alueilla on viisasta – ja että ikääntymisen mukanaan tuomiin tilanteisiin kannattaa paneutua ajoissa. Vanhuusiän suunnittelu on normaali osa elämänkulun suunnittelua, johon kannattaa suunnata ajatuksia jo viisikymppisenä. Eväitä hyvän vanhuuden suunnitteluun tarjoaa Vanhustyön keskusliiton seminaari Hyvän Iän Foorumi, joka järjestetään osana Hyvä Ikä -tapahtumaa Helsingin messukeskuksessa 3.–4.10.2018. Hyvän Iän Foorumin torstaipäivän 4.10. teema on vanhuuden suunnittelu ja omaehtoinen varautuminen hyvään vanhuuteen.

Hyvä Ikä 2018 ja Hyvän Iän Foorumi kutsuvat keskusteluun vanhenemisesta ja vanhustyöstä18.9.2018 08:59Tiedote

Vanhustyön keskusliitto herättelee uuteen, totuttua laajempaan keskusteluun vanhenemisesta ja vanhustyöstä. Helsingin messukeskuksessa järjestettävä vanhustyön ja vanhuusiän oma tapahtuma Hyvä Ikä 3.–4.10.2018 on ohittamaton aitiopaikka seurata ja osallistua keskusteluun. Vanhustyön keskusliiton asiantuntijoita tapaat sekä Hyvän Iän Foorumissa että messuosastolla. Muisteluihin siivittävä Muistoissamme 50-luku -kirja julkistetaan Vanhustyön keskusliiton messuosastolla keskiviikkona 3.10.