Anni Pesosen “Credo – Tieni mystiikkaan” Vuoden kristillinen kirja 2021 -voittaja!

Anni Pesonen ja "Credo" (kuvaaja: Frida Wikblad)

Anni Pesosen Credo – Tieni mystiikkaan (Basam Books 2021) on voittanut Vuoden kristillinen kirja 2021 -kilpailun.

Vuoden kristillinen kirja 2021 -voittajan valitsi piispa Mari Leppänen.

Valintaperusteina mainittiin muun muassa se, miten kirja on tallentanut yhden ihmisen hengellistä ja henkilökohtaista pohdintaa kriisiaikana. Lisäksi ansioksi katsottiin se, kuinka Pesonen käy kirjassaan vuoropuhelua tämän ajan kaipaajien ja etsijöiden kanssa.

Anni Pesonen on teologi, joka on toiminut raamatuntutkijana ja opettajana Helsingin yliopistossa ja kouluttajana Diakonia-ammattikorkeakoulussa. Nykyisin hän toimii seurakuntapappina Nurmijärvellä.

Anni Pesonen ja "Credo" (kuvaaja: Frida Wikblad)