Anni Vepsäläinen jatkaa kauppakamarin puheenjohtajana

Suomen Messujen toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen jatkaa vuonna 2021 Helsingin seudun kauppakamarin puheenjohtajana.

Helsingin seudun kauppakamarin puheenjohtaja Anni Vepsäläinen.

Kauppakamarin tiistaina 17. marraskuuta pidetyssä syyskokouksessa varapuheenjohtajiksi valittiin uudelleen Fredman Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Peter Fredman, Tamro Oyj:n toimitusjohtaja Kai Kaasalainen ja SRV Oyj:n toimitusjohtaja Saku Sipola.

Yritysten on nyt erittäin haastava menestyä. Eri toimijoiden vahvalla yhteistyöllä sekä skenaariosuunnittelulla ja strategisilla valinnoilla löydetään suunta tulevaisuuteen. Yrityksiltä tarvitaan kykyä tehdä nopeita valintoja mutta samalla pitää pitkän tähtäimen tavoitteet kirkkaina”, sanoo Anni Vepsäläinen.

Vepsäläinen on toiminut Helsingin seudun kauppakamarin puheenjohtajana vuodesta 2018 asti.

Koronapandemia on kohdellut eri toimialoja eri tavoin. Helsingin seudulla suurin ahdinko näkyy erityisesti matkailussa, liikennepalveluissa, tapahtumateollisuudessa sekä ravintola- ja majoitusalalla. Pandemian pitkittyessä tukia pitäisikin tehokkaasti kohdentaa niille aloille, joiden toimintaedellytyksiä pandemia on heikentänyt kaikista eniten”, Vepsäläinen painottaa.

Helsingin seudun kauppakamariin kuuluu 21 kunnan alueelta yli 7 100 palveluja, kauppaa ja teollisuutta edustavaa yritystä. Jäsenmäärältään kauppakamari on Pohjoismaiden suurin.

Anni Vepsäläinen, Helsingin seudun kauppakamari, puheenjohtaja, p. 0400 400 074

Heikki J. Perälä, Helsingin seudun kauppakamari, toimitusjohtaja, p. 050 66773

Tiina Tikander, Helsingin seudun kauppakamari, viestintäpäällikkö, p. 046 878 7540

Helsingin seudun kauppakamarin puheenjohtaja Anni Vepsäläinen.

Helsingin seudun kauppakamari vahvistaa yritysten menestystä osallistumalla aktiivisesti Helsingin seudun kehittämiseen. Kauppakamariin kuuluu 21 kunnan alueelta yli 7 000 palveluja, kauppaa ja teollisuutta edustavaa yritystä.

Helsingin seudun yritykset toivovat koronarajoituksiin kohtuullisuutta ja selkeyttä13.10.2020 08:50:00 EESTTiedote

Helsingin seudun yrityksissä nähdään kesäkauden aikana virinnyttä toiveikkuutta koronatilanteen vaikutuksissa liiketoimintaan. Toimialojen sisällä on kuitenkin suurta vaihtelua. Yritykset toivovat, että rajoituksista huolimatta liiketoiminnan jatkuminen ja työntekijöiden pitäminen töissä mahdollistetaan. Kauppakamarien yrityskyselyyn vastasi lähes 900 Helsingin seudun yritystä eri toimialoilta.