Antenniverkon HD-kanavilla mastotöiden takia lähetyskatkos 7.2. – samalla näkyvyysalue laajenee

DNA:n VHF-antenniverkon Eurajoen ja Nousiaisten lähetinasemilla tehdään mastotöitä keskiviikkona 7. helmikuuta klo 9 - 17 välisenä aikana. Töistä aiheutuu lähetyskatkos, joka koskee kaikkia näistä lähettimistä vastaanotettavia DNA:n VHF-verkon kanavia. Töiden valmistuttua DNA:n antenniverkon näkyvyysalue Turun ja Rauman seudulla on aiempaa laajempi.

Työt alkavat keskiviikkona klo 9.00 ja ne saadaan päätökseen klo 17.00 mennessä. Lähettimet joudutaan sammuttamaan töiden ajaksi. DNA pahoittelee katkosta kanavien jakelussa.

DNA:n VHF-antenniverkon lähetinasemat sijaitsevat Nousiaisten Ojankulmassa ja Eurajoen Lauhtussa. Nousiaisten lähetin palvelee Turun talousalueen pohjoisia osia, ja Eurajoen lähettimen näkyvyysalue kattaa Rauman ja Nakkilan välisen alueen. Työ käsittää molempien mastojen korotuksen ja lähetinantennien siirron aiempaa ylemmäksi. Lisäksi Nousiaisten aseman lähetyssignaali optimoidaan suuntaamalla lähetysantennit uudelleen.

Mastojen korotuksen ansiosta DNA:n VHF-verkon kanavien näkyvyysalue laajenee Turun ja Rauman seudulla, ja esimerkiksi korkeiden mäkien aiheuttamia katvealueita saadaan karsittua.

DNA:n VHF-verkon kaikki kanavat ovat teräväpiirto- eli HD-kanavia. Antennikodit voivat seurata esimerkiksi talviolympialaisia teräväpiirtona DNA:n VHF-verkosta. Olympialaisista on ohjelmaa sekä maksuttomilla Ylen HD-kanavilla ja TV5 HD -kanavalla että DNA:n kanavapaketteihin sisältyvillä Eurosportin HD-kanavilla.

DNA:n VHF-verkon teräväpiirtokanavien vastaanotto edellyttää DNA:n lähetinasemaan suunnattua VHF-antennia sekä antenniverkon HD-vastaanottoon tarkoitettua vastaanotinta.

HD-kanavien näkyvyysalueet:
• DNA:n VHF-antenniverkon peittoaluekartta: www.dna.fi/antenniverkon-peittoalueet
• Lähetinasemakohtaiset kartat: www.dna.fi/tuki-lahetinkohtaiset-nakyvyyskartat

Lisätietoja:

Mikko Saarentaus, johtaja, DNA Oyj, puh. 044 549 0374, mikko.saarentaus@dna.fi
DNA:n viestintä: puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2017 oli 886 miljoonaa euroa ja liiketulos 124 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,9 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA introduces high-quality Anker charging products - Check out DNA’s tips for efficient charging29.1.2018 12:05Tiedote

Without exception, all mobile devices rely on a single thing. They all need to have power, and it must also be possible to charge them anywhere. Increasingly, new telephones support rapid charging, which is why they also deserve chargers worthy of them. DNA has put together tips for the optimal charging of mobile devices at the end of this bulletin. As the first telecom operator in Europe, DNA has introduced the high-quality and safe Anker chargers and cables.

DNA toi myyntiin laadukkaat Anker-lataustuotteet – katso vinkit toimivaan lataukseen29.1.2018 12:04Tiedote

Mobiililaitteiden käyttö on vahvasti yhden asian varassa: kaikkialla täytyy olla virtaa, ja laitteita pitää pystyä lataamaan missä tahansa. Uudet puhelimet tukevat yhä useammin pikalatausta, joten ne ansaitsevat myös veroisensa laturit. DNA kokosi tämän tiedotteen loppuun vinkit mobiililaitteiden toimivaan lataukseen. DNA on ensimmäisenä eurooppalaisena teleoperaattorina tuonut myyntiin korkealaatuiset ja turvalliset ANKER-latauslaitteet ja -kaapelit.