Antilooppi on allekirjoittanut SRV:n kanssa urakkasopimuksen – Siltasaari 10 -rakennustyöt käynnistyvät Hakaniemessä

78 miljoonan euron hankkeen on tarkoitus valmistua vuoden 2021 syksyllä. Uudistunut Siltasaari 10 luo kantakaupunkiin inspiroivan työympäristön, jossa ravintola- ja kahvilapalvelut hengittävät samaan tahtiin ympäröivän kaupunkitilan kanssa.

Hakaniemessä käynnistyvät mittavat rakennustyöt, kun kiinteistöyhtiö Antilooppi aloittaa Siltasaari 10 -hankkeen rakennusvaiheen. Antilooppi ja SRV ovat allekirjoittaneet toteutusvaiheen sopimuksen Helsingin Hakaniemessä sijaitsevien historiallisten kiinteistöjen, Siltasaarenkatu 6:n ja 8–10:n sekä Paasivuorenkatu 4-6:n, peruskorjauksesta ja uudistamisesta. Peruskorjaus- ja uudisrakennushankkeen arvo on noin 78 miljoonaa euroa, josta projektinjohtourakkasopimuksen arvo on 51,4 miljoonaa euroa. Rakentaminen alkaa vuodenvaihteessa 2019–2020, ja aikataulun mukainen valmistuminen on syksyllä 2021.

Hanke käynnistyi alun perin jo lokakuussa, kun Siltasaarenkatu 6 -kiinteistön purkutyöt käynnistyivät. Rakennus puretaan toisesta kerroksesta ylöspäin talven 2019–2020 aikana ja rakennuksen julkisivu uusitaan kokonaisuudessaan. Siltasaarenkadun ilmettä tulee vuoden 2021 syksyllä valaisemaan tyylikäs uudisrakennus, sekä entisöinnin yhteydessä uuteen loistoon kunnostettu Elannon tavaratalona tunnettu Siltasaarenkatu 8–10.

Alun perin vuonna 1913 valmistunut Elannon tavaratalorakennus on suojeltu julkisivun ja kadun puoleisen vesikaton osalta, ja peruskorjaus toteutetaan rakennuksen alkuperää kunnioittaen. Muutostyön pää- ja arkkitehtisuunnittelusta vastaa Arkkitehtitoimisto SARC.

Hakaniemeen valmistuu uuden ajan toimistotiloja

Siltasaari 10 tarjoaa valmistuttuaan laadukkaita toimistotiloja isoille ja pienille yrityksille sekä kalustettuja yhteiskäyttöisiä projekti-, neuvottelu- ja työtiloja joustavaan tarpeeseen. Siltasaari 10:een tulee useita kahviloita ja ravintoloita sekä vähittäiskaupan palveluita niin talon toimistokäyttäjille kuin muillekin kaupunkilaisille.

”Uusittu kiinteistö tulee tarjoamaan käyttäjille monipuolisia palveluja arkea helpottamaan: autoileville on autopaikkoja, myös sähkölatauspaikkoja ja työmatkapyöräilijöille pyöräparkki, josta yhteys suihkutiloihin. Arkiaamuna voi helposti noutaa aamukahvit ja nauttia laadukkaista lounastarjoiluista, kaikki tämä saman katon alla keskellä kantakaupunkia”, Antiloopin toimitusjohtaja Tuomas Sahi kertoo.

Siltasaari 10 on erinomaisesti saavutettavissa niin metrolla, raitiovaunulla, bussilla, autolla, polkupyörällä kuin kävellenkin. Helsingin kaupunki panostaa merkittävästi Hakaniemen kehittämiseen, ja tulevaisuudessa alueella asuu ja liikkuu moninkertainen määrä ihmisiä nykyiseen verrattuna. Kruunuvuoren siltojen raitiotieyhteyden valmistuessa Hakaniemestä tulee kantakaupungin liikenteen keskeisimpiä solmukohta, jota myös Pisara-radan mahdollinen rakentaminen entisestään tukee.

Tuomas Sahi, CEO
Tuomas.sahi@antilooppi.fi

Sami Hentilä, Head of Property Development
Sami.hentila@antilooppi.fi

Antilooppi on pääkaupunkiseudun toimistokiinteistöihin keskittynyt kiinteistöyhtiö. Kehitämme omistamiamme kohteita vastuullisesti ja pitkäjänteisesti yhdessä asiakkaiden kanssa. Tunnetuimpia Antiloopin kiinteistöistä ovat Ympyrätalo ja muut Hakaniemen ja Hämeentien maamerkkirakennukset, Nokian nykyinen pääkonttori Espoon Karaportissa sekä Finnairin pääkonttori Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Kaikkiaan meillä on vuokrattavaa tilaa noin 338 000 m2. Antiloopin omistavat suomalainen eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen ja ruotsalainen eläkevakuutusyhtiö AMF Pensionsförsäkring.

Antilooppi myi Katajanokalla sijaitsevan entisen makasiinirakennuksen2.7.2019 14:56:32 EESTTiedote

Antilooppi on myynyt Ankkurikatu 5:ssä sijaitsevan vuonna 1907 valmistuneen entisen makasiinirakennuksen Mrec Investment Management Oy:n hallinnoimalle yhtiölle. Arkkitehti Selim A. Lindqvistin suunnittelema jugend-henkinen kiinteistö on sekä kaupunkikuvallisesti että kulttuurihistoriallisesti arvokas. ”Tämä on Antiloopin strategian mukainen myynti. Olemme viime vuosina panostaneet vahvasti itäiseen ja läntiseen kantakaupunkiin, eikä tämä kiinteistö sijaitse Antiloopille strategisella alueella. Lisäksi koimme, että kiinteistö tarvitsi uuden omistajan, joka kehittää rakennusta paremmin ympäristöön soveltuvaan uuteen käyttötarkoitukseen”, Antiloopin toimitusjohtaja Tuomas Sahi kertoo. ”Antilooppi keskittyy jatkossakin toimistokohteiden hankkimiseen ja niiden kehittämiseen, jota tehdään tiiviisti yhdessä asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa”, Antiloopin sijoitusjohtaja Antti Savilampi lisää. Lisätietoja: ANTILOOPPI Antti Savilampi, CIO +358 50 539 8582 antti.savilampi@antilooppi.fi

Veho keskittää pääkonttoritoiminnot Aviapoliksen näköalapaikalle19.6.2019 11:45:21 EESTTiedote

Veho on solminut kiinteistösijoitusyhtiö Antiloopin kanssa pitkäaikaisen 3 025 m2 vuokrasopimuksen pääkonttoritoimintojen keskittämisestä osoitteeseen Vantaan Tietotie 9. Kiinteistö sijaitsee loistavalla paikalla lentokentän kupeessa ja uusi juna-asema on kävelyetäisyydellä. Alueen vetovoima lisääntyy tulevina vuosina merkittävästi Aviapolikseen rakentuvan uuden kaupunkikeskuksen myötä. Alkanut vuosi 2019 on Vehon historian juhlavuosi, sillä yhtiön perustamisesta tulee kuluneeksi 80 vuotta. Oy Veho Ab:n yhtiöjärjestys laadittiin tammikuussa 1939, mutta yhtiön juuret Suomessa yltävät jo vuoteen 1892. Veho on yksi suomalaisen autoalan merkittävistä toimijoista ja perinteilleen uskollisena edelleen suomalainen perheyritys. ”Tavoitteena oli saada toiminnot saman katon alle, mikä helpottaa päivittäistä työntekoamme merkittävästi ja tukee toimintatapojen sekä yrityskulttuurin kehittämistä”, kertoo Vehon talousjohtaja Anssi Räsänen. ”Lisäksi Aviapolis tarjoaa Veholle hyvän näköalapaikan kasva