Antilooppi on hankkinut koko Stella Business Parkin omistukseensa

Stella Business Park

Antilooppi on ostanut vuoden 2019 aikana kahdella erillisellä off-market -kaupalla kolme kiinteistöä Leppävaaran Stella Business Parkista. Keskinäinen Työeläkeyhtiö Elo on myynyt Stella Novan ja Solariksen sekä Erikoissijoitusrahasto Fennica Toimitilat I myi puolestaan Stella Lunan. Antiloopilla oli jo aikaisemmin omistuksessaan Stella Terra, jonka se hankki kesäkuussa 2018. Stella Business Park -kiinteistöjen yhteenlaskettu kauppahinta on 63 miljoonaa euroa.

Stella Business Park on valmistunut vuosien 1999–2001 aikana, ja sen vuokrattava pinta-ala on 23 100 m², jonka lisäksi ostettuun kokonaisuuteen kuuluu 742 autopaikkaa kahdessa paikoituslaitoksessa. Stella Business Parkissa on noin 115 vuokralaista, jonka lisäksi vuokralaisten käytössä on kaksi ravintolaa ja kuntosali sekä muita palveluita. Stella Business Parkin tämän hetken käyttöaste on 94 % ja vuokralaisista 98 % suosittelisi Stellaa muillekin yrityksille.

Stella Business Park sijaitsee näkyvällä paikalla Leppävaarassa Kehä I:n ja Turun moottoritien risteyksessä. Stella on helposti saavutettavissa myös julkisilla kulkuneuvoilla, esimerkiksi Leppävaaran juna-asema on kävelyetäisyydellä.

”Stellasta tekee ainutlaatuisen sen kaupunki kaupungin sisällä -tyyppinen ilmapiiri, missä palveluiden ja yhteisöllisyyden merkitys näkyy jokapäiväisessä toiminnassa. Antilooppi on aktiivisesti kehittämässä Stella Business Parkia vastaamaan entistä paremmin nykyisten ja tulevien asiakkaiden muuttuviin tarpeisin”, toteaa toimitusjohtaja Tuomas Sahi.

Stella Business Park

Antilooppi on pääkaupunkiseudun toimistokiinteistöihin keskittynyt kiinteistöyhtiö. Kehitämme omistamiamme kohteita vastuullisesti ja pitkäjänteisesti yhdessä asiakkaiden kanssa. Tunnetuimpia Antiloopin kiinteistöistä ovat Ympyrätalo ja muut Hakaniemen ja Hämeentien maamerkkirakennukset, Nokian nykyinen pääkonttori Espoon Karaportissa sekä Finnairin pääkonttori Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Kaikkiaan meillä on vuokrattavaa tilaa noin 338 000 m2. Antiloopin omistavat suomalainen eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen ja ruotsalainen eläkevakuutusyhtiö AMF Pensionsförsäkring.

Antilooppi myi Katajanokalla sijaitsevan entisen makasiinirakennuksen2.7.2019 14:56:32 EESTTiedote

Antilooppi on myynyt Ankkurikatu 5:ssä sijaitsevan vuonna 1907 valmistuneen entisen makasiinirakennuksen Mrec Investment Management Oy:n hallinnoimalle yhtiölle. Arkkitehti Selim A. Lindqvistin suunnittelema jugend-henkinen kiinteistö on sekä kaupunkikuvallisesti että kulttuurihistoriallisesti arvokas. ”Tämä on Antiloopin strategian mukainen myynti. Olemme viime vuosina panostaneet vahvasti itäiseen ja läntiseen kantakaupunkiin, eikä tämä kiinteistö sijaitse Antiloopille strategisella alueella. Lisäksi koimme, että kiinteistö tarvitsi uuden omistajan, joka kehittää rakennusta paremmin ympäristöön soveltuvaan uuteen käyttötarkoitukseen”, Antiloopin toimitusjohtaja Tuomas Sahi kertoo. ”Antilooppi keskittyy jatkossakin toimistokohteiden hankkimiseen ja niiden kehittämiseen, jota tehdään tiiviisti yhdessä asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa”, Antiloopin sijoitusjohtaja Antti Savilampi lisää. Lisätietoja: ANTILOOPPI Antti Savilampi, CIO +358 50 539 8582 antti.savilampi@antilooppi.fi

Veho keskittää pääkonttoritoiminnot Aviapoliksen näköalapaikalle19.6.2019 11:45:21 EESTTiedote

Veho on solminut kiinteistösijoitusyhtiö Antiloopin kanssa pitkäaikaisen 3 025 m2 vuokrasopimuksen pääkonttoritoimintojen keskittämisestä osoitteeseen Vantaan Tietotie 9. Kiinteistö sijaitsee loistavalla paikalla lentokentän kupeessa ja uusi juna-asema on kävelyetäisyydellä. Alueen vetovoima lisääntyy tulevina vuosina merkittävästi Aviapolikseen rakentuvan uuden kaupunkikeskuksen myötä. Alkanut vuosi 2019 on Vehon historian juhlavuosi, sillä yhtiön perustamisesta tulee kuluneeksi 80 vuotta. Oy Veho Ab:n yhtiöjärjestys laadittiin tammikuussa 1939, mutta yhtiön juuret Suomessa yltävät jo vuoteen 1892. Veho on yksi suomalaisen autoalan merkittävistä toimijoista ja perinteilleen uskollisena edelleen suomalainen perheyritys. ”Tavoitteena oli saada toiminnot saman katon alle, mikä helpottaa päivittäistä työntekoamme merkittävästi ja tukee toimintatapojen sekä yrityskulttuurin kehittämistä”, kertoo Vehon talousjohtaja Anssi Räsänen. ”Lisäksi Aviapolis tarjoaa Veholle hyvän näköalapaikan kasva