Antilooppi on toteuttanut yhdeksän kohteen hankinnan Ruoholahdessa sekä solminut uuden rahoitussopimuksen

Antilooppi on toteuttanut Sponda Oyj:n n ja sen tytäryhtiöiden kanssa kiinteistöportfolion kaupan Helsingin Ruoholahdessa. Ostettavan portfolion vuokrattava pinta-ala on noin 100 000 m², ja siihen sisältyy yli 1 650 parkkipaikkaa.

Kaupan yhteydessä Antilooppi on tehnyt Nordean koordinoimana uuden 250 miljoonan euron lisärahoitussopimuksen nykyiseen pankkirahoitusjärjestelyynsä. Uusittu rahoitusjärjestely koostuu 635 miljoonan euron komittoidusta lainasta, 15 miljoonan euron luotollisesta tililimiitistä sekä 50 miljoonan euron komittoimattomasta lisärahoitusmahdollisuudesta. Uuden rahoitussopimuksen järjestelijöinä toimivat Nordea (koordinaattori ja agentti), OP, SEB, Danske Bank ja Handelsbanken.

Kaupan jälkeen Antiloopin portfolion arvo on noin 1,4 miljardia euroa.

Kaupalla ja rahoitussopimuksella ei ole vaikutusta portfolion vuokrasopimuksiin, jotka siirtyvät kaupassa Antiloopille.

Heikki Kaunisto, rahoitusjohtaja
tel. +358 (0) 50 440 5224
heikki.kaunistoi@antilooppi.fi

Tuomas Sahi, toimitusjohtaja
tel. +358 (0)40 090 7877
tuomas.sahi@antilooppi.fi

Antilooppi on pääkaupunkiseudun toimistokiinteistöihin keskittynyt kiinteistöyhtiö. Kehitämme omistamiamme kohteita vastuullisesti ja pitkäjänteisesti yhdessä asiakkaiden kanssa. Tunnetuimpia Antiloopin kiinteistöistä ovat Ympyrätalo ja muut Hakaniemen ja Hämeentien maamerkkirakennukset, Nokian nykyinen pääkonttori Espoon Karaportissa sekä Finnairin pääkonttori Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Kaikkiaan meillä on vuokrattavaa tilaa noin 338 000 m2. Antiloopin omistavat suomalainen eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen ja ruotsalainen eläkevakuutusyhtiö AMF Pensionsförsäkring.