Antinrannan toinen single Afterglow on Sara-yhtyeen Joa Korhosen kanssa laulettu duetto ja voimalaulu lopunaikojen lapselle

Antinranta julkaisee perjantaina 9.12. toisen singlen helmikuussa 2023 ilmestyvältä albumiltaan Collective Displacement. Afterglow on duetto Sara-bändistä tunnetun ja As They Slowly Travel To The Sea -nimellä englanniksi esiintyvän Joa Korhosen kanssa. Singlen julkistusta juhlitaan Ars Puumaja -kollektiivin intiimillä Kotikeikalla Tampereella tänään, kappaleen ilmestymispäivänä. Osia keikasta voi seurata livenä Antinrannan Instagram-livessä 9.12. alkaen klo 20.00 tilillä @auri.antinranta.
Auri Antinranta. Kuva: Nina Maaninka.

Pohjoisen yön outolintu Antinranta, eli Auri Antinranta on säveltäjä, sanoittaja, muusikko, äänisuunnittelija, sekä pitkän uran muotoilijana tehnyt tulevaisuusajattelija. Hänet tunnetaan teknologiakuiskaajana, jonka missiona on toimia tulkkina taiteen ja teknologian välillä. Auri Antinranta muistetaan myös matemaattisen täsmällistä progerockia soittaneen, edelleen määrittelemättömällä tauolla olevan Tuvalu-yhtyeen laulajana ja keulakuvana, Annina Antinrantana.

Auri Antinranta kertoo Afterglow-singlestä seuraavaa:

– Afterglow, kuten koko tuleva albumi, on kirjoitettu pandemian aikana ja äänitetty keväällä 2022. Tutkin päivätyössäni tulevaisuuksia, käytännössä siis rakennan yhteiskunnasta näkymiä ja toimintasuunnitelmia vuosiin 2030-2040. Kuitenkin se tavallisin ‘business as usual’ skenaario ilmastonmuutoksineen oli ja on edelleen kovin dystooppinen. Kun aloimme äänittää levyä, alkoi Ukrainan sota. Tulevaisuus ei kuitenkaan vain tipahda syliin, me olemme aktiivisia toimijoita ja tarvitsemme valonkajoa pimeyden päällä. Afterglow on voimalaulu meidän jokaisen sisällä asuvalla lapselle, sekä niille lapsille jotka syntyvät tähän aikaamme. Me olemme tässä, keskitytään tekemään parhaamme tässä maailmassa, tuonpuoleisista emme tiedä.

– Olen kuunnellut Sara-bändiä vuosia, ja nyt Joan englanninkielistä projektia As They Slowly Travel To The Sea ja rakastan hänen unenomaista, vahvaa ääntään. Kun sävelsin ja sanoitin Afterglow-biisiä, mulle nousi tosi vahva fiilis siitä että Joan tulisi laulaa tässä. Vuodenvaihteessa 21/22 lähetin hänelle demoversion biisistä ja hän innostui lähtemään mukaan. Joa on sovittanut Afterglown ja laulun lisäksi myös soittanut kitarat ja tehnyt biisin ohjelmointeja.

Joa Korhonen puolestaan kommentoi Afterglow-sessiota näin:

– Harvoin tulee lähdettyä vierailemaan toisten biiseihin mutta tässä oli jotenkin kiinnostava biisi ja oli aika raakile vielä kun ensimmäisen demon siitä sain kuunneltavaksi. Kertsi alkoi hahmottua aika nopeasti itselle, ajattelin jos ATSTTTS -nimellä lähden biisiin mukaan niin sitä maailmaa täytyy saada ripoteltua kappaleeseen!

Antinrannan sooloalbumi Collective Displacement julkaistaan 14. helmikuuta 2023. Luvassa on musiikillinen ajankuva, jossa soivat harvalukuisten laulajien tavoittamat katebushmaiset melodiat, mystiset instrumentaalimaailmat, jopa joulukuusen kuolinkamppailun viimeinen ääni. Afterglow-single kertoo tulevasta oman kauniin tarinansa, joka on vasta alkua.

Antinranta

FB

IG

Spotify

LinkTree

Henkilöt Afterglown takana:

Auri Antinranta laulu, piano, ohjelmointi

Joa Korhonen laulu, kitarat, ohjelmointi

Oskari Lehtonen rummut

Kalle Ylitalo basso

Iida Sinivalo sello

Oona Kapari ohjelmointi

Miksaus: Oona Kapari

Masterointi: Alho Audio Mastering

Auri Antinranta. Kuva: Nina Maaninka.
Auri Antinranta ja Joa Korhonen. Kuvat: Pultsiphoto ja Nina Maaninka.

Tuomo & Markus yhdisti voimansa trumpetisti Verneri Pohjolan ja Marc Ribot'n kanssa yllättävällä jazz-funk singlellä Waiting Room28.3.2024 11:52:52 EET | Tiedote

Tuomo Prättälän ja Markus Nordenstrengin muodostama indie folk -duo Tuomo & Markus julkaisee huomenna perjantaina 29.3. uuden singlen syksyllä 2024 ilmestyvältä trumpetisti Verneri Pohjolan kanssa äänitetyltä instrumentaalialbumiltaan. Waiting Room -single poikkeaa duolle ominaisesta lauluharmonioiden dominoimasta ilmaisusta jo vierailijoidensa Marc Ribot’n (Tom Waits, Robert Plant & Alison Krauss, Black Keys, T Bone Burnett) ja trumpetisti Verneri Pohjolan vahvojen roolien vuoksi: newyorkilainen kitaralegenda vastaa Waiting Roomin soolokitaroista sekä biisin tarinaa kuljettavista puheosuuksista. Verneri Pohjolan eloisa trumpetti kommentoi ja alleviivaa kappaleen rytmikkaa.

Jaakonahon tänään ilmestyvän Build-albumin uudet sävyt yllättivät tekijänsäkin: “Tykkään siitä, että tunnelmassa ehditään olla, eikä rikota sitä vääristä syistä”22.3.2024 11:30:24 EET | Tiedote

Jaakonahon odotettu toinen instumentaalisooloalbumi Build ilmestyi kauppoihin ja suoratoistoihin tänään perjantaina 22.3.2024. Tähän mennessä levyltä on kuultu kevään mittaan kaksi singleä, tarttuvan melodiakuvion toistolla etenevä Beauty Box ja seesteisistä säkeistöistä eeppiseen loppuhuipennukseen kasvava Crickets. Jaakonahon mukaan levyn nimi juontaa juurensa hänen hiljattain edesmenneeseen rakentaja-isäänsä, joka vielä viime päivinään piirsi rakennuspiirustuksia.

Tuomo Prättälän ja Markus Nordenstrengin muodostama Tuomo & Markus -duo soittaa trumpetisti Verneri Pohjolalla vahvistetun yhtyeen kanssa kolmen keikan minikiertueen juuri alkaneella yhdysvaltalaisella South by Southwest -festivaalilla. Viimeisimmällä Game Changing -levyllään kriitikot ja kuulijat hurmanneen duon englanninkielisissä maissa usein käyttämän alter egon Pratt and Moodyn uusin single Creeping Around noteerattiin hiljattain maailman arvostetuimpiin kuuluvan musiikkilehden Billboardin uusia kappaleita esittelevässä R&B/Hip Hop Fresh Picks of the Week -artikkelissa.

Jaakonahon uusi single Crickets kysyy: Kuuletko vielä heinäsirkat?8.3.2024 10:30:03 EET | Tiedote

Jaakonaho julkaisee tänään perjantaina 8.3. uuden singlen 22.3. ilmestyvältä Build-albumiltaan. Lukuisten kotimaisten artistien hovituottajana ja muun muassa Ismo Alangon ja Jonna Tervomaan kitaristina tunnetun artistin toista soololevyä juhlitaan keikalla Helsingin G Livelabissa julkaisun kynnyksellä 21. maaliskuuta. Kitara palaa! -otsikolla kulkevassa illassa kuullaan myös toista kuusikielisen virtuoosia, Teemu Viinikaista. Liput keikalle ovat nyt myynnissä.