Antti Hurskaisen romaanissa KUIHTUMINEN puhuu kirjailija

Kirjailija Antti Hurskaisen uusi romaani Kuihtuminen kuvaa kulttuuria, jossa kirjahyllyt on veistetty suppauslaudoiksi.

Ulkoasu: Aleksi Salokannel

Kuihtuminen alkaa Kuopiosta, jonne kirjailija on matkustanut kirjallisuustapahtumaan. Paluumatkalla junassa kirjailijalla on matkaseuranaan ennestään tuntematon vanha mies. Kirjailija alkaa puhua. Osumia saavat: kollegat, vanhemmat, seksi, anarkistit, Jumala ja mansikat.

Antti Hurskainen (s. 1986) on aiemmin julkaissut neljä esseeteosta sekä romaanin 22 – Kertomus syömisestä. Hänen esseitään ilmestyy muun muassa Imagessa, Suomen Kuvalehdessä ja Nuoressa Voimassa.

Ulkoasu: Aleksi Salokannel

Taina Kuuskorpi porautuu kirjassaan ihmisen pahuuden ytimeen23.3.2021 09:35:24 EET | Tiedote

Jo pitkään on tiedetty, että pahimpien väkivaltarikollisten persoonallisuus on vakavasti häiriintynyt. Psykologian tohtorin ja tietokirjailijan Taina Kuuskorven teos PAHAT MIELESSÄ – TIETEEN NÄKÖKULMIA PAHUUTEEN käy läpi persoonallisuuden vakavimmat häiriöt ja tunne-elämän vauriot. Narsistien kostorikokset, psykopaattien sarjamurhat, antisosiaalisten raivokohtaukset ja machiavellistien petokset on mahdollista selittää nykytietämyksen mukaan yhä tarkemmin.

Ismo ja Angelika Leikolan kirja SUO, KUOKKA JA HOLLYWOOD ilmestyy 4.3.23.2.2021 10:06:35 EET | Tiedote

Kun Ismo Leikola ja hänen vaimonsa ja kirjoituspartnerinsa Angelika lähtivät vuonna 2015 luomaan uraa Amerikkaan Ismon voitettua Maailman hauskimman ihmisen tittelin he käänsivät suomalaisen komedian historiassa uuden lehden. Astuessaan lentokoneesta ulos Kalifornian aurinkoon heillä ei ollut mukanaan muuta kuin hatarat käsitykset siitä miten kyseistä uraa luodaan, pelonsekainen into ja pieni, purentavikainen koira.