Antti Santamäestä Vankilavirkailijoiden uusi puheenjohtaja

Vankilavirkailijain Liitto VVL r.y:n edustajiston kokous pidettiin Helsingissä 30.11.2018. VVL:n puheenjohtajaksi alkavalle nelivuotiskaudelle valittiin vartija Antti Santamäki Riihimäen vankilasta. Santamäki toimii myös VVL:n pääluottamusmiehenä.

Edustajiston näkemyksen mukaan radikalisoitumisen ehkäisyyn liittyvää työtä on jatkettava ja kiinnitettävä erityistä huomiota vankisijoitteluun. Myös henkilökunnalta saadut vihjetiedot on otettava vakavasti ja ryhdyttävä tarvittaessa toimenpiteisiin esimerkiksi vangin uudelleen sijoittelun suhteen.

VVL:n edustajisto vaatii, että uudistuvan työaikalain muutosten toimeenpanossa kuullaan henkilöstöä ja huomioidaan mahdollisuudet työaikalain mahdollistamiin joustaviin työaikakäytäntöihin. Työvuorosuunnittelu ja henkilökunnan kuuleminen asiassa on edustajiston näkemyksen mukaan keskeinen seikka työhyvinvoinnin ja työssäjaksamisen suhteen.

VVL on JHL:n yhteisöjäsenliitto. VVL:n kuuluu noin 1400 Rikosseuraamuslaitoksen virkamiestä.

Lisätietoja: pääluottamusmies Antti Santamäki 050 3902289

JHL:s medlemmar om den kommande förhandlingsrundan: Bort med konkurrenskraftstimmarna eller ersätt dem rejält, löneförhöjningarna som allmän förhöjning14.6.2019 10:56:06 EESTTiedote

JHL frågade i maj sina medlemmar om målen inför avtalsförhandlingarna inkommande vinter. 8 500 svar inkom på enkäten och nästan 85 procent av respondenterna var av den åsikten att största delen av löneförhöjningarna ska genomföras som en allmän förhöjning. Förlängningen av arbetstiden som ingick i konkurrenskraftsavtalet borde antingen upphöra eller ersättas på ett rejält sätt.

JHL näkee paljon hyvää tulevan hallituksen ohjelmassa: Työelämää parannetaan kolmikannassa, työttömiä kyykyttävä aktiivimalli ajetaan alas ja julkiset palvelut vahvistuvat3.6.2019 13:43:54 EESTTiedote

Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL iloitsee siitä, että luottamus on palaamassa Suomen työmarkkinoille. Uusi hallitus lähtee rakentamaan työelämän uudistuksia yhdessä ammattiyhdistysliikkeen ja työnantajien kanssa. Hallitus myös sitoutuu ohjelmassaan romuttamaan aktiivimallin, jota JHL on vastustanut alusta saakka.