Anu Ahokas StaffPoint-konsernin toimitusjohtajaksi - nimityksellä haetaan kannattavaa kasvua

”StaffPoint-konsernin kehittäminen jatkuu nyt uudella tasolla. Olen vakuuttunut, että toimitusjohtajaksi nouseva Anu Ahokas on oikea henkilö johtamaan konsernin kannattavan kasvun tielle ja tuottamaan uudenlaista lisäarvoa asiakkaille, sillä hän on taitava muutosjohtaja.Lisäksi hänellä on vahvat näytöt liiketoiminnan kasvattamisesta ja kannattavuuden parantamisesta aiemmissa johtotehtävissään konsernissa. Ahokas tuntee yhtiön asiakkaat ja toimialan”, kuvaa StaffPoint-konsernin hallituksen puheenjohtaja Juuso Kivinen.

Konsernin aiempi toimitusjohtaja Mika Kiljunen siirtyy hallituksen jäseneksi. Kiljunen on tehnyt merkittävän työn yhtiön kannattavuuden parantamiseksi, ja ajankohta toimitusjohtajan vaihdokselle on nyt otollinen.

Uudella toimitusjohtajalla vahvat näytöt alan liiketoiminnan kehittämisestä

Vuonna 1979 syntynyt Anu Ahokas on toiminut aiemmin StaffPoint-konsernin varatoimitusjohtajana ja konsernin strategiajohtajana. Lisäksi hän on johtanut konsernin valmennusyhtiö Spring House Oy:tä yli kymmenen vuoden ajan ja jatkaa toimitusjohtajan tehtävässä edelleen. Aiemmin Ahokas työskenteli erilaisissa markkinoinnin ja myynnin tehtävissä Elisa Oyj:ssa.

”Olen iloinen, että pääsen johtamaan arvostamaani yhtiötä. StaffPointissa on innostunut ja osaava henkilöstö. Katsomme työmarkkinoita positiivisesti - luomme monipuolisia ratkaisuja osaajapulaan yhdessä eri toimialojen asiakkaittemme kanssa. Palveluissamme yhdistyvät rekrytointiosaaminen, räätälöidyt valmennukset ja teknologinen edelläkävijyys. Teemme yhteiskunnallisesti merkityksellisiä tekoja auttaen erilaisin palveluin työtä ja tekijää kohtaamaan”, Ahokas kuvaa.

Jussi Aulin liiketoimintajohtajaksi StaffPoint Oy:n henkilöstöpalveluihin

Jussi Aulin (LLM) on nimitetty 10.4.2018 alkaen StaffPoint Oy:n liiketoimintajohtajaksi. Hän vastaa henkilöstöpalveluliiketoiminnan operatiivisesta johtamisesta. Vuonna 1974 syntynyt Aulin siirtyy tehtävään Attendo Terveyspalvelut Oy:sta, jossa hän toimi johtajana vastaten vanhusten lääkäripalveluista sekä Etelä-Suomen päivälääkäriliiketoiminnasta. Aiemmin hän toimi Attendo Terveyspalvelut Oy:ssä erilaisissa johtotehtävissä noin kymmenen vuotta. Tätä ennen hän työskenteli StaffPoint Oy:ssa aluejohtajana.

”Jussi Aulin on upea vahvistus joukkueeseemme. Hänellä on vahvat näytöt henkilöstöpalvelualalta terveydenhuollon parista. Aulin on analyyttinen, tavoitteellinen ja rohkea johtaja. En voisi saada parempaa tutkaparia itselleni!” Anu Ahokas kiteyttää.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Juuso Kivinen, StaffPoint-konsernin hallituksen puheenjohtaja,
juuso.kivinen@sponsor.fi, 050 521 1444

Anu Ahokas, StaffPoint-konsernin toimitusjohtaja,
anu.ahokas@staffpoint.fi, 050 548 0784

Tavoitettavissa myös viestintä- ja markkinointipäällikkö Mariliina Karpon välityksellä mariliina.karppo@staffpoint.fi, puh. 050 543 8553

StaffPoint on suomalainen henkilöstöalan konserni, joka tuottaa henkilöstö- ja rekrytointipalveluja, työvoima- ja valmennuspalveluja sekä HR-ohjelmistoja. Konserni muodostuu kolmesta liiketoiminta-alueesta: rekrytointi – ja henkilöstöpalveluista vastaa StaffPoint Oy, työvoima- ja valmennuspalveluista Spring House Oy ja HR-ohjelmistoratkaisuista Saima Soft Oy. Konsernin liikevaihto on noin 125 miljoonaa euroa.

StaffPoint-konsernissa työskentelee 12 000 työntekijää ja noin 350 toimihenkilöä. Valtakunnallinen palveluverkosto kattaa koko Suomen ja toimipisteitä on 14 paikkakunnalla. Lisäksi konsernilla on toimipisteet Virossa, Liettuassa ja Espanjassa. Kansainvälisesti toimivia asiakkaita palvellaan yhteistyössä strategisen kumppanin Randstadin kanssa. Vuosittain konserni työllistää 12 000 osaajaa ja auttaa noin 50 000 työnhakijaa uuden työn äärelle erilaisten valmennus- ja rekrytointipalveluiden avulla.

StaffPoint-konsernin omistajia ovat pääomasijoitusyhtiö Sponsor Capital, työeläkeyhtiö Varma sekä yritysjohto. StaffPoint-konsernin hallituksen puheenjohtaja on Juuso Kivinen ja toimitusjohtaja Anu Ahokas.

Anu Ahokas StaffPoint-konsernin varatoimitusjohtajaksi - Nimityksellä haetaan vauhtia konsernin kasvuun ja palvelukehitykseen21.12.2017 11:10Tiedote

HENKILÖSTÖVUOKRAAJASTA TÄYDEN PALVELUN HR-KUMPPANIKSI – StaffPoint-konsernin kasvua vauhdittaa uusi pääomistaja Sponsor Capital5.10.2017 14:15Tiedote

StaffPoint vahvistaa globaalia kumppanuusverkostoaan: ostaa Randstadilta Profficen Suomen-liiketoiminnot26.7.2016 09:30Tiedote

LEHDISTÖTIEDOTE 26.7.2016. Suomen suurimpiin henkilöstöpalveluyrityksiin kuuluva StaffPoint-konserni ja yksi alan globaaleista markkinajohtajista, Randstad, ovat allekirjoittaneet sopimuksen, jossa Randstad-yhtiö Proffice Groupin Suomen-liiketoiminnot siirtyvät StaffPointin omistukseen. Kaupassa StaffPointille siirtyivät Helsingissä ja Tampereella toimivan Proffice Finlandin liiketoiminnot 1.9.2016 alkaen.