Anu Junnikkala-Alho Osuuskauppa Arinan talousjohtajaksi

KTM Anu Junnikkala-Alho on nimitetty 1.1.2022 alkaen Osuuskauppa Arinan talousjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Junnikkala-Alho toimii osuuskaupassa tällä hetkellä kauppakeskus- ja tavaratalojohtajana, työskenneltyään aiemmin talouspäällikkönä.

Arinassa talousjohtaja toimii johtoryhmän jäsenenä ja vastaa talous- ja tietohallinnon sekä kiinteistötoimintojen johtamisesta, liiketoiminnan raportoinnista ja sen kehittämisestä sekä yritysturvallisuudesta ja osallistuu liikepaikkaneuvotteluihin. Talousjohtaja raportoi toimitusjohtajalle.

”Osuuskaupassa tehtävämme on tuottaa palveluja ja hyötyjä pohjoissuomalaisille asiakasomistajillemme ja tehdä yhdessä Pohjois-Suomesta parempi paikka elää. Talousjohtaja tiimeineen auttaa liiketoimintoja ja tukipalveluja onnistumaan tehtävässä”, kuvaa Osuuskauppa Arinan hallintojohtaja Reima Loukkola.

Anu Junnikkala-Alho aloitti Arinassa vuonna 2007 talouspäällikkönä, toimien sitä ennen seitsemän vuoden ajan tilintarkastustehtävissä. Vuonna 2013 hän siirtyi kauppakeskus- ja tavaratalojohtajaksi valmistelemaan Kauppakeskus Valkean ja Sokos-tavaratalon avaamista Oulun ydinkeskustaan. Tänään hänen vastuullaan ovat Kauppakeskus Valkean ja Sokos Oulun lisäksi myös Sokos Herkku, Arinan Emotion-myymälät, Tälläämö-parturikampaamot sekä Sokos Rovaniemi.

”Talousjohtajan tehtävä suuryrityksessä ja 3000 arinalaisen työkaveruus kiinnostivat kymmeniä hakijoita sekä S-ryhmän sisältä että ulkopuolelta. Anu erottautui edukseen vahvojen näyttöjensä ansiosta. Hän on sekä taloushallinnon että liiketoiminnan johtamisen ammattilainen. Hänellä on lisäksi kokemusta investointihankkeiden läpiviennistä ja liikepaikkaneuvotteluista. Anu on työryhmänsä arvostama ja vahva verkostoituja alueella sekä S-ryhmässä, benchmarkaten aktiivisesti valtakunnan parhaita osaajia. Olen saanut toimia Anun mentorina ja nähdä hänen kehittymisensä”, jatkaa Reima Loukkola.

”Kiitän luottamuksesta sekä Reimaa että Arinan hallitusta. Olen erittäin innoissani uusista haasteista ja odotan innolla, että pääsen yhdessä arinalaisten sekä Arinan sidosryhmien ja kumppaneiden kanssa tekemään työtä Pohjois-Suomen hyväksi”, iloitsee Anu Junnikkala-Alho.

Nimityksen myötä Junnikkala-Alhon nykyiseen tehtävään käynnistetään seuraajahaku välittömästi.

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti yli 174 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Break Sokos Hotel Leville myönnettiin Sustainable Travel Finland -merkki4.6.2021 15:15:27 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arinan Break Sokos Hotel Leville myönnettiin Sustainable Travel Finland -merkki toukokuun lopussa osoituksena kestävän matkailun eteen tehdystä arvokkaasta ja pitkäjänteisestä työstä. Visit Finlandin kehittämä ”Sustainable Travel Finland” -ohjelma auttaa suomalaisia matkailualan yrityksiä omaksumaan kestäviä ja vastuullisia käytäntöjä. STF-ohjelman läpäisseet ja kriteerit täyttäneet yritykset saavat Sustainable Travel Finland -tunnuksen ja heidän toimintaansa seurataan ja tarkastellaan säännöllisesti. STF-merkki auttaa kuluttajia vastuullisten matkailualan yritysten löytämisessä.

Tälläämö Linnanmaan avajaisia vietetään 20.5.19.5.2021 07:56:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arinan viides Tälläämö parturi-kampaamo avaa ovensa Linnanmaan Prisman yhteyteen torstaina 20.5.2021. Nyt avattava toimipiste täydentää jo toiminnassa olevia Tälläämö parturi-kampaamoja Oulun Limingantullissa, Kempeleen Zeppelinissä, Kemissä Kauppakeskus Coronassa ja Rovaniemen Prismakeskuksessa. Linnanmaan uudessa Tälläämössä laadukkaita ja monipuolisia parturi- ja kampaamopalveluita tarjoaa 15 uutta ja nykyistä arinalaista.