Anu Junnikkala-Alho Osuuskauppa Arinan talousjohtajaksi

KTM Anu Junnikkala-Alho on nimitetty 1.1.2022 alkaen Osuuskauppa Arinan talousjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Junnikkala-Alho toimii osuuskaupassa tällä hetkellä kauppakeskus- ja tavaratalojohtajana, työskenneltyään aiemmin talouspäällikkönä.

Arinassa talousjohtaja toimii johtoryhmän jäsenenä ja vastaa talous- ja tietohallinnon sekä kiinteistötoimintojen johtamisesta, liiketoiminnan raportoinnista ja sen kehittämisestä sekä yritysturvallisuudesta ja osallistuu liikepaikkaneuvotteluihin. Talousjohtaja raportoi toimitusjohtajalle.

”Osuuskaupassa tehtävämme on tuottaa palveluja ja hyötyjä pohjoissuomalaisille asiakasomistajillemme ja tehdä yhdessä Pohjois-Suomesta parempi paikka elää. Talousjohtaja tiimeineen auttaa liiketoimintoja ja tukipalveluja onnistumaan tehtävässä”, kuvaa Osuuskauppa Arinan hallintojohtaja Reima Loukkola.

Anu Junnikkala-Alho aloitti Arinassa vuonna 2007 talouspäällikkönä, toimien sitä ennen seitsemän vuoden ajan tilintarkastustehtävissä. Vuonna 2013 hän siirtyi kauppakeskus- ja tavaratalojohtajaksi valmistelemaan Kauppakeskus Valkean ja Sokos-tavaratalon avaamista Oulun ydinkeskustaan. Tänään hänen vastuullaan ovat Kauppakeskus Valkean ja Sokos Oulun lisäksi myös Sokos Herkku, Arinan Emotion-myymälät, Tälläämö-parturikampaamot sekä Sokos Rovaniemi.

”Talousjohtajan tehtävä suuryrityksessä ja 3000 arinalaisen työkaveruus kiinnostivat kymmeniä hakijoita sekä S-ryhmän sisältä että ulkopuolelta. Anu erottautui edukseen vahvojen näyttöjensä ansiosta. Hän on sekä taloushallinnon että liiketoiminnan johtamisen ammattilainen. Hänellä on lisäksi kokemusta investointihankkeiden läpiviennistä ja liikepaikkaneuvotteluista. Anu on työryhmänsä arvostama ja vahva verkostoituja alueella sekä S-ryhmässä, benchmarkaten aktiivisesti valtakunnan parhaita osaajia. Olen saanut toimia Anun mentorina ja nähdä hänen kehittymisensä”, jatkaa Reima Loukkola.

”Kiitän luottamuksesta sekä Reimaa että Arinan hallitusta. Olen erittäin innoissani uusista haasteista ja odotan innolla, että pääsen yhdessä arinalaisten sekä Arinan sidosryhmien ja kumppaneiden kanssa tekemään työtä Pohjois-Suomen hyväksi”, iloitsee Anu Junnikkala-Alho.

Nimityksen myötä Junnikkala-Alhon nykyiseen tehtävään käynnistetään seuraajahaku välittömästi.

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti yli 174 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Valtakunnallinen ABC-lataus siirtyy mobiiliaikaan – Osuuskauppa Arinan ensimmäiset latausasemat avataan loppuvuoden 2021 aikana26.10.2021 14:16:29 EEST | Tiedote

S-ryhmän osuuskauppojen valtakunnallisen ABC-latausverkoston rakentaminen alkoi keväällä 2021, ja vuoden loppuun mennessä se on jo noin 50 latausaseman laajuinen. Osuuskauppa Arinan alueen ensimmäiset ABC-latausasemat avataan loka-marraskuussa ABC Pudasjärvelle ja ABC Vaalaan. Jatkossa ABC-latauksen koko asiointi hoituu ABC-mobiililla.

Arinan vuoden 2020 parhaat työryhmät ja esimiehet palkittiin Levillä - Maija Kiljo pokkasi Arinan vuoden esimiehen Martti-patsaan25.10.2021 13:27:13 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arina palkitsi vuoden 2020 parhaat työryhmät ja esimiehet Levillä. Palkintokategorioita olivat vuoden tulokas, vuoden työryhmät ja esimiehet, vuoden kehittäjät, vuoden ryhmäpäällikkö ja Tahto-patsas elämäntyöpalkinto. Yhdeksästä palkitusta toimiala- ja näkökulmaesimiehestä Arinan vuoden esimiehelle annettavan Martti-patsaan pokkasi marketpäällikkö Maija Kiljo.

Arina mukaan ennätyslaajaan Pidä huolta -kampanjaan nuorten mielenterveyden edistämiseksi21.9.2021 11:35:26 EEST | Tiedote

Korona-aika on lisännyt nuorten pahoinvointia ja ahdistuneisuutta. Tämä näkyy matalan kynnyksen mielenterveyspalvelujen ruuhkautumisena myös Pohjois-Suomessa. Osuuskauppa Arina liittyy 50 000 euron lahjoituksella Toivon Kärki ry:n ja MIELI ry:n yhteiseen Pidä Huolta -hyväntekeväisyyshaasteeseen, jonka avulla kerätään rahaa nuorten mielenterveystyöhön yli 70 suomalaisen artistin voimin. Arinan lisäksi pohjoisesta haasteessa ovat mukana mm. LähiTapiola Pohjoinen ja LähiTapiola Lappi.