Apinaorkesterin maailmankiertue -kuvakirja villitsee New Yorkista Pariisin kautta Tokioon

Sähke kotiviidakosta: Hei kaikki pikkufanit ja hyvä lehdistöväki! Apinorkesteri kutsuu teidät vip-vieraiksi maailmankiertueelleen kiertuepäiväkirjansa matkassa. Go apinat, go!

Apinaorkesterin maailmankiertue

Jokaisen tulevan rokkitähden hurmaava kirja vie J. Karjalaisen biisistä tutun Apinaorkesterin mukana maailman eri kolkkiin. Kuvataiteilija Papu Elena Haron Apinaorkesterin maailmankiertue on hänen esikoisteoksensa.

Apinaorkesteri – Mökä, Acu, Bébé ja Jojo – on maailmankiertueesta innoissaan. Riemuissaan on myös heidän ponteva manageri-roudarinsa Bobo-gorilla. Innokkaat fanit odottavat bändiä niin Tokiossa kuin New Yorkissa, kun se suhaa mantereelta toiselle ja kapuaa lavalle milloin klubeilla, milloin festareilla tai rauhangaalassa. Leikkisää apinaenergiaa tarvitaan silloinkin, kun Naurusaari on pelastettava nauruttomuuden tragedialta.

Apinaorkesteri ei valitettavasti pääse ehdi livenä paikalle haastatteluihin (he ovat ansaitulla lepolomalla), mutta he ovat valtuuttaneet kiertueella mukana olleen taiteilija Papu Elena Haron vastaamaan kysymyksiin.

Papu Elena Haro: keijumaailmaan perehtynyt kuvataiteilija tuli tunnetuksi 1980-luvulla Papu ja Pojat -rockbändin laulajana. Kulttisuosiota nauttinut bändi muistetaan muun muassa Helle ja Westerlund-biiseistä. Vuonna 1980 Haro teki Apinaorkesteri-maalauksen ja myöhemmin saman nimisen biisin yhdessä J. Karjalaisen kanssa.

Backstage aukeaa viikolla 13, kun Apinaorkesterin maailmankiertue ilmestyy.

Lisätiedot, haastattelupyynnöt ja arvostelukappaleet: hannele.tavi@otava.fi

Apinaorkesterin maailmankiertue
Kansi
Harasoo-television rauhangaala
Venetsian jäätelökarnevaalit
Iglupop-festarit

Kasvuyrittäjyydestä kertova tietokirja lahjoitetaan kaikille lukion kakkosluokkalaisille19.9.2018 08:50Tiedote

Kotimaista kasvuyrittäjyyttä ja startup-kenttää käsittelevä Kutsuvat sitä pöhinäksi – Tositarinoita kasvuyrittäjyydestä -tietokirja (Otava, 2018) lahjoitetaan syksyn 2018 aikana kaikille lukion toista luokkaa käyville oppilaille. Kirjan 35 000 kappaleen erikoispainokseen on kirjoittanut alkusanat tasavallan presidentti Sauli Niinistö. Ainutlaatuisen lahjoitushankkeen yhteydessä käynnistyy myös sarja yrittäjävierailuja Suomen lukioissa, mukana mm. Risto Siilasmaa ja Ilkka Paananen.