Apinaorkesterin maailmankiertue -kuvakirja villitsee New Yorkista Pariisin kautta Tokioon

Sähke kotiviidakosta: Hei kaikki pikkufanit ja hyvä lehdistöväki! Apinorkesteri kutsuu teidät vip-vieraiksi maailmankiertueelleen kiertuepäiväkirjansa matkassa. Go apinat, go!

Apinaorkesterin maailmankiertue

Jokaisen tulevan rokkitähden hurmaava kirja vie J. Karjalaisen biisistä tutun Apinaorkesterin mukana maailman eri kolkkiin. Kuvataiteilija Papu Elena Haron Apinaorkesterin maailmankiertue on hänen esikoisteoksensa.

Apinaorkesteri – Mökä, Acu, Bébé ja Jojo – on maailmankiertueesta innoissaan. Riemuissaan on myös heidän ponteva manageri-roudarinsa Bobo-gorilla. Innokkaat fanit odottavat bändiä niin Tokiossa kuin New Yorkissa, kun se suhaa mantereelta toiselle ja kapuaa lavalle milloin klubeilla, milloin festareilla tai rauhangaalassa. Leikkisää apinaenergiaa tarvitaan silloinkin, kun Naurusaari on pelastettava nauruttomuuden tragedialta.

Apinaorkesteri ei valitettavasti pääse ehdi livenä paikalle haastatteluihin (he ovat ansaitulla lepolomalla), mutta he ovat valtuuttaneet kiertueella mukana olleen taiteilija Papu Elena Haron vastaamaan kysymyksiin.

Papu Elena Haro: keijumaailmaan perehtynyt kuvataiteilija tuli tunnetuksi 1980-luvulla Papu ja Pojat -rockbändin laulajana. Kulttisuosiota nauttinut bändi muistetaan muun muassa Helle ja Westerlund-biiseistä. Vuonna 1980 Haro teki Apinaorkesteri-maalauksen ja myöhemmin saman nimisen biisin yhdessä J. Karjalaisen kanssa.

Backstage aukeaa viikolla 13, kun Apinaorkesterin maailmankiertue ilmestyy.

Lisätiedot, haastattelupyynnöt ja arvostelukappaleet: hannele.tavi@otava.fi

Apinaorkesterin maailmankiertue
Kansi
Harasoo-television rauhangaala
Venetsian jäätelökarnevaalit
Iglupop-festarit

Katja Kallion Valkokangastuksia tarjoaa valloittavia ja omaperäisiä huomioita elokuvista ja elämästä7.2.2019 13:06:00Tiedote

”Elokuvateatteri on aina ollut turvasatama niille, jotka tuntevat yksinäisyyttä ja ulkopuolisuutta”, sanoo kirjailija, elokuvakirjoittaja Katja Kallio. Valkokangastuksia kuvaa hänen omaa matkaansa kauas muista ihmisistä elokuvateatterin turvaan, ja sieltä takaisin muiden joukkoon. Kirja on täynnä omaperäisiä huomioita elokuvista, tv-sarjoista ja elämästä.

Anna-Reetta Sipilä Otava Oppimisen palvelujen liiketoimintapäälliköksi7.2.2019 10:00:30Tiedote

Anna-Reetta Sipilä (KM) on nimitetty Otava Oppimisen palvelujen liiketoimintapäälliköksi vastuualueenaan alakoulu ja esiopetus. Hän aloittaa tehtävässään 4.3. Sipilä siirtyy Otavaan Edukustannukselta kustannuspäällikön tehtävästä. ”On todella hienoa, että saamme Anna-Reetan joukkoomme. Hänen osaamisensa ja asenteensa täydentävät hienosti Oppimisen palveluiden kokonaisuutta. Odotan innolla, että yhteinen tekemisemme pääsee vauhtiin”, sanoo Otava Oppimisen palveluiden kustannusjohtaja Teuvo Sankila. ”Olo on motivoitunut ja innostunut! Otavalla yhdistyvät hienolla tavalla paitsi kyky tuottaa ammattimaisia palveluita koulujen tarpeisiin myös tahto auttaa oppilaita ja opettajia tulevaisuuden muutoksissa. Se inspiroi ja tuo hyvää potkua tekemiseen”, iloitsee Anna-Reetta Sipilä. Samassa yhteydessä Otava Oppimisen palveluissa liiketoimintapäälliköiksi nimitetään Eeva Lahdenmäki vastuualueenaan lukio ja toinen aste, Inka Hedman vastuualueenaan yläkoulu ja ruotsinkielinen kustantaminen sekä Mari