Apollon toimitusjohtajasta DER Touristikin CEO International

Leif Vase Larsen siirtyy 1.1.2023 alkaen DER Touristik Groupin International CEO:n tehtävään. DER Touristik Group on Euroopan toiseksi suurin matkailukonserni ja Apollon emoyritys.

DER Touristik Group on tänään julkaissut johdon uuden rakenteen sekä konsernin yhteisen strategian tulevan kasvun varmistamiseksi. Sören Hartmann jättää vastuun matkailutoiminnasta REWE Groupin toimitusjohtajalle Lionel Souquelle sekä kolmelle DER Touristikin kokeneimmalle johtajalle - Leif Vase Larsenille, Dr Ingo Burmesterille ja Boris Schnabelille, jotka muodostavat uuden johtokunnan 1.1.2023 alkaen.

Apollon toimitusjohtajasta, Leif Vase Larsenista, tulee DER Touristikin CEO International. Tehtävässään hän tulee kokoamaan yhteen yrityksen Ranskan, Iso-Britannian, Pohjoismaiden sekä Benelux-maiden kansainväliset toiminnot sekä nopeasti kasvavat Itä-Euroopan markkinat.

- Olen ylpeä kansainvälisestä kasvusta, jonka olemme joukkueena saavuttaneet, ja olen kiitollinen siitä, että olen saanut työskennellä DER Touristikin ainutlaatuisten ihmisten kanssa. Nyt on aika luovuttaa viestikapula eteenpäin, ja onnitella uusia hallituksen jäseniä, sanoo Sören Hartmann, DER Touristik Groupin jättävä toimitusjohtaja.

Yhteinen strategia asiakaslähtöisyyden, digitalisaation ja tuottavuuden vahvistamiseksi

Hyödyntämällä koko konsernin osaamista ja vahvuuksia DER Touristik haluaa lisätä läsnäoloaan niin markkina-alueilla kuin kohteissa luoden samalla vahvoja synergiaetuja kaikilla toiminnan alueilla - hankinnoista digitalisointiin.

- Asiakaslähtöisyys, tuotekehitys ja digitalisointi liittyvät läheisesti toisiinsa. Digitaalisen muutoksen priorisointi antaa meille paremman ymmärryksen asiakkaistamme, ja mahdollistaa näin ollen asemamme johtavana matkailuyrityksenä, joka asettaa asiakkaiden tarpeet etusijalle - aina matkainspiraatiosta ja varaamisesta itse matkakokemukseen kohteessa, Vase Larsen sanoo.

Lionel Souque, REWE Groupin CEO onnittelee uuden DER Touristikin hallituksen jäseniä.

- Matkailutoiminta on REWE-konsernin tärkeä tukipilari ja odotan innolla, että pääsen ottamaan vastuun yhdessä uuden hallituksen kanssa. Tämän päivän matkailumarkkinat vaativat nopeaa reagointia, ja olen varma, että tämän vahvan johtajatiimin avulla pystymme ennakoimaan trendejä ja sopeutumaan nopeasti. Tämä on tulevaisuuden kasvumme avain, hän sanoo.

Tässä on DER Touristikin uusi hallitus:

Leif Vase Larsen, siirtyy CEO Internationalin tehtäviin. Tässä tehtävässä hän kokoaa yhteen kansainväliset toiminnot Ranskan, Iso-Britannian, Pohjoismaiden ja Benelux-maiden yrityksissä sekä nopeasti kasvavalla Itä-Euroopan markkinalla. Hänellä on myös kokonaisvastuu Destination Management Companies -yrityksistä (DMC), digitaalisaatiosta ja IT:stä.

Dr. Ingo Burmester, CEO of Central Europe, jatkaa Saksan, Itävallan ja Sveitsin alueen johtamista sekä konsernin hotellitoimintojen valvontaa. Hän vastaa myös konsernin brändijohtamisesta sekä konserniviestinnästä.

Boris Schnabel, CFO of DER Touristik Group, vastaa useista yritystoiminnoista: rahoituksesta, raportoinnista, riskienhallinasta, compliancesta sekä lakiasioista, lisäksi hänen vastuullaan ovat yritysstrategia ja henkilöstöhallinnto.

Nyt nimitetty johtokunta tekee tiivistä yhteistyötä laajennetun johtokunnan kanssa, johon kuuluvat Joao Gonzaga (Chief Digital Officer), Jiří Jelínek (CEO Eastern Europe), Dr. Klaus-Ulrich Sperl (CEO DMC), Georg Schmickler (CEO Hotel Division) ja Stephanie. Wulf (Chief HR Officer Group) – kaikki ovat kuuluneet kansainväliseen hallitukseen jo aiemmin.

DER Touristik Corporate Communications

Telepone: +49 69 9588-8000