Apteekit jatkavat Nenäpäivän pääyhteistyökumppanina

Suomen suurin ja hauskin hyväntekeväisyyskampanja Nenäpäivä järjestetään jälleen loka-marraskuussa ja varsinaista Nenäpäivää vietetään 13. marraskuuta. Apteekkariliitto jäsenapteekkeineen on toistamiseen mukana Nenäpäivän pääyhteistyökumppanina auttamassa maailman heikoimmassa asemassa olevia lapsia.
Nenäpäivähahmo värittää Apteekkariliiton jäsenapteekkeja loka-marraskuussa.

Apteekeissa palvellaan päivittäin tuhansia asiakkaita, tuetaan lääkkeiden oikeaa käyttöä ja autetaan terveysasioissa.

–  On upeaa, että apteekit ovat jälleen mukana Nenäpäivässä, iloitsee Nenäpäivä-säätiön toiminnanjohtaja Riina Paasio ja kertoo, että apua tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan, sillä koronaviruksen aiheuttama tilanne voi vaikuttaa kehitysmaiden lasten tulevaisuuteen hyvin dramaattisesti. Koulutie saattaa katketa kokonaan tai elintärkeä rokote jäädä saamatta vallitsevan tilanteen vuoksi.

–  Apteekit auttavat suurella sydämellä meitä kaikkia täällä Suomessa ja tämän yhteistyön myötä apua saavat myös maailman heikoimmassa asemassa olevat lapset. Apteekit yhdessä Nenäpäivän kanssa pyrkivät auttamaan, jotta lasten tulevaisuus ei vaarantuisi.

– Apteekit ja apteekkien henkilökunta olivat viime vuonna innolla mukana Nenäpäivässä ja keräsivät pottiin yli 53 00euron summan. Olemme ilolla jatkamassa tärkeää työtä maailman vähäosaisimpien lasten hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseksi, kommentoi Brand Manager Elina Aaltonen Apteekkariliitosta.

Koko maan kattavan apteekkiverkoston avulla punaisten nenien tärkeä sanoma saadaan näkymään kautta Suomen. Apteekkariliiton jäsenapteekit osallistuvat Nenäpäivään myymällä Neniä ja lahjoittamalla osan APTEEKKI-tuotesarjan hoitavien nenäsuihkeiden myynnistä. Lisäksi apteekit kannustavat asiakkaitaan ja yhteistyökumppaneitaan mukaan erilaisilla tempauksilla, joita järjestetään tänä vuonna vastuullisesti koronaepidemian rajoitusten puitteissa.

Asiakkaat voivat muun apteekkiasioinnin yhteydessä vaivattomasti ottaa osaa Nenäpäivään. Lahjoittaa voi myös verkossa osoitteessa nenäpäivä.fi/apteekki. Apteekit järjestävät Nenäpäivän tempauksia myös omien somekanaviensa kautta.

Lisätietoja:

Brand Manager Elina Aaltonen, Suomen Apteekkariliitto, elina.aaltonen@apteekkariliitto.fi, p. 050 3627 281

Markkinointi- ja viestintäpäällikkö Taina Tyrväinen, Nenäpäivä-säätiö, taina.tyrvainen@nenapaiva.fi, p. 044 551 1790

Nenäpäivä-keräys on järjestetty vuosittain vuodesta 2007 lähtien. Keräyksen varoilla autetaan maailman kaikkein heikoimmassa asemassa olevia lapsia Afrikassa, Aasiassa ja Etelä-Amerikassa. Nenäpäivän avun vie perille yhdeksän luotettavaa järjestöä. Kirkon Ulkomaanapu, Suomen Punainen Risti, Fida International, Solidaarisuus, Plan International Suomi, Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK, Suomen Lähetysseura, Suomen Unicef sekä Pelastakaa Lapset edistävät Nenäpäivän tuella lasten koulutusta, turvaa, terveyttä ja ravinnonsaantia.

Nenäpäivähahmo värittää Apteekkariliiton jäsenapteekkeja loka-marraskuussa.