Apteekkari Risto Kanerva Apteekkariliiton puheenjohtajaksi

Apteekkari, farmasian tohtori Risto Kanerva on valittu yksimielisesti Suomen Apteekkariliiton puheenjohtajaksi liiton syyskokouksessa Helsingissä tänään perjantaina.
Apteekkari Risto Kanerva

Hän aloittaa puheenjohtajana vuoden vaihteessa, jolloin liittoa neljä vuotta luotsannut apteekkari, farmasian tohtori Marja Ritala luopuu puheenjohtajuudesta

Risto Kanerva aloitti apteekkariuransa vuonna 2010 Turun Humaliston apteekissa, josta siirtyi apteekkariksi Tapiolan apteekkiin kauppakeskus Ainoaan Espooseen vuonna 2016. Ennen apteekkariuraansa hän työskenteli opiskeluajoista lähtien lääketukkukauppa Oriolassa eri tehtävissä, viimeksi toimitusjohtajana vuosina 2004-2006.

Työnsä ohessa Risto Kanerva on toiminut useissa luottamustehtävissä, kuten lääketukkukauppojen Euroopan kattojärjestön (GIRP) varapuheenjohtajana sekä parhaillaan Apteekkien työantajaliiton hallituksen puheenjohtajana.

Risto Kanerva on ollut Suomen Apteekkariliiton hallituksen jäsen vuodesta 2011 lukien ja toiminut Apteekkariliiton valiokunnissa ja tytäryhtiöissä vuodesta 2010 alkaen. Vuonna 2012 hänet valittiin liiton hallituksen toiseksi varapuheenjohtajaksi ja vuonna 2014 ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi.

Kanerva valmistui proviisoriksi vuonna 1987 ja väitteli farmasian tohtoriksi vuonna 1998. Kanerva harrastaa liikuntaa, metsästystä, valokuvausta ja kirjallisuutta.

Lisätietoja: Apteekkari Risto Kanerva, p.050 576 4333 (puheenjohtaja 1.1.2019 lukien)
Yhteys: Viestintäjohtaja Erkki Kostiainen, p. 050 566 8188

Kuva: Apteekkariliitto / Katja Lösönen