ExpomarkExpomark

Apuvälinemessut siirtyy toukokuuhun 2022

Tulevalle lokakuulle valmisteltu apuvälinealan, kuntoutuksen ja hoivatyön tapahtuma Apuvälinemessut siirtyy keväälle 2022. Uusi ajankohta on 19.-21.5.2022.

Apuvälinemessut esittelee apuvälinealan, kuntoutuksen ja hoivatyön uusimmat ratkaisut apuväline-, kuntoutus- ja sote-alan ammattilaisille sekä apuvälineiden käyttäjille. Tapahtuma oli määrä järjestää Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa 28.–30. lokakuuta.

Pitkittynyt koronatilanne rajoittaa terveydenhuollon ammattilaisten ja monien muiden Apuvälinemessuille keskeisten kävijäryhmien mahdollisuuksia osallistua tapahtumaan. Sairaanhoitopiireissä työskennellään tällä hetkellä erittäin paineisessa tilanteessa. Siirto mahdollistaa onnistuneen ja tuloksekkaan tapahtuman, jossa apuvälineiden tarjoajat ja käyttäjät pääsevät vapaasti kohtaamaan.

- Päätös tapahtuman siirtämisestä syntyi yhteistyössä Apuvälinemessujen järjestäjä- ja ohjelmakumppaneiden sekä alan yritysten kanssa. Tapahtumaa ja sen mahdollistamia oikeita kohtaamisia odottavat kovasti niin apuvälineiden käyttäjät kuin alan yritykset. Uskomme, että uusi ajankohta palvelee koko alaa, ja lupaamme järjestää ohjelmaltaan täysipainoisen tapahtuman ensi toukokuussa, sanoo Expomarkin toimitusjohtaja Tomi Niemi.

- Korona-aika on vain lisännyt vertaistuen ja kohtaamisten tärkeyttä jäsenistöllemme. Apuvälinemessuilla on tärkeää päästä henkilökohtaisesti ja esteettömästi, asiantuntijoiden opastamana kokeilemaan apuvälineitä ja kuntoutustuotteita. Tapahtuman siirto mahdollistaa kaikille täysipainoisen osallistumisen, sanoo Invalidiliiton viestintäjohtaja Sinikka Rantala.

Apuvälinemessujen siirtyminen koskee myös Liikuntamaata, jonka Suomen Paralympiakomitea järjestää samanaikaisesti messujen kanssa.

Apuvälinemessut Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa 19.-21.5.2022. Tapahtuma esittelee apuvälinealan, kuntoutuksen ja hoivatyön uusimmat ratkaisut apuväline-, kuntoutus- ja sote-alan ammattilaisille sekä apuvälineiden käyttäjille. Järjestäjinä ovat Expomark Oy ja Invalidiliitto yhteistyössä Näkövammaisten liiton, Sailab – MedTech Finland ry:n ja Suomen Paralympiakomitean kanssa.

apuvaline.expomark.fi | #apuvälinemessut #apuväline2022

Kuvat edellisestä tapahtumasta vapaasti median käyttöön: kuvapankkiin

Tomi Niemi, toimitusjohtaja, Expomark Oy, p. 040 765 6248, tomi.niemi@expomark.fi

Median palvelut: Taina Hiekkataipale, tuottaja, Expomark Oy, 040 550 5950, taina.hiekkataipale@expomark.fi

Expomark Oy on järjestänyt teollisuuden ja terveyden alan messutapahtumia vuodesta 1988. Olemme Suomen Messujen tytäryhtiö. 9 hengen tiimimme toimipaikkana on Jyväskylä.

Tapahtumiamme ovat mm. Pohjoinen Teollisuus Oulussa, Hyvä Ikä ja Fysioterapia & Kuntoutus Helsingissä, Energiamessut sekä Apuvälinemessut Tampereella.