ÅR PACKAGING GROUPILTA ONNISTUNUT 35 MILJOONAN EURON JOUKKOVELKAKIRJOJEN LISÄANTI

ÅR Packaging Group AB (”ÅR Packaging”) on laskenut 11.3.2015 onnistuneesti liikkeeseen 35 miljoonan euron lisäannin samoin ehdoin kuin aiemman 80 miljoonan euron joukkovelkakirjansa, 3 kk EURIBOR + 5,75 % 2013/2017. Lisäannilla kerätyt varat käytetään, yhdessä yhtiön käteisvarojen sekä 15 miljoonan euron vakuudettoman juniorilainan kanssa, rahoittamaan aiemmin julkistettu yritysosto, jonka kohteena ovat MeadWestvacon eurooppalaiset kartonginvalmistustoiminnot.

Joukkovelkakirjat erääntyvät heinäkuussa 2017, ja vaihtuvakorkoinen kuponki on 3 kuukauden EURIBOR + 5,75 % (maksetaan kvartaaleittain). Annin toteutumishinta oli 101,50 % nimellisarvosta.

Markkinat vastaanottivat transaktion positiivisesti, ja kysyntä oli hyvin vahvaa ylittäen tarjotun määrän. Yhteensä yli 25 institutionaalista sijoittajaa osallistui antiin, ja erinomaisesta kysynnästä johtuen merkintäkirjat suljettiin jo annin julkaisupäivänä.

”Olemme tyytyväisiä saatuamme varmistuksen yritysoston rahoitukselle. Tämä osoittaa selvästi, että ÅR:n hyvä tuloskunto on otettu velkamarkkinoilla positiivisesti vastaan, ja se on lisännyt luottamusta yhtiötä kohtaan”, sanoo Harald Schulz, ÅR Packaging Groupin toimitusjohtaja.

”Tämä onnistunut lisäanti toimii osoituksena ÅR Packaging Groupin vahvasta suorituskyvystä sekä julkistetun yritysoston hyvästä strategisesta logiikasta, ja olemme erittäin tyytyväisiä pohjoismaisten velkakirjasijoittajien yhä edelleen osoittamaan luottamukseen”, toteaa Sebastian Burmeister, Ahlström Capitalin talousjohtaja.

Pareto Securities AB toimi annin järjestäjänä.

Sebastian Burmeister
Ahlström Capital Oy:n talousjohtaja ja ÅR Packaging Group AB:n hallituksen jäsen
Puhelin +358 50 346 3584
sähköposti sebastian.burmeister@ahlstromcapital.com

ÅR Packaging Group

ÅR Packaging on Euroopan johtavia pakkausalan yrityksiä. Yhtiön liikevaihto on yli 400 miljoonaa euroa, ja sillä on 1 600 työntekijää ja 14 tehdasta seitsemässä maassa. Yhtiön kolme pääliiketoiminta-aluetta ovat Food Packaging, Barrier Packaging ja Branded Products. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Ruotsin Lundissa. ÅR Packaging Group perustettiin vuonna 2011 Euroopan johtaviin pakkausyhtiöihin lukeutuvan Å&R Cartonin ja Pohjois-Euroopan johtavan joustopakkausyhtiön Flextrusin yhdistymisen seurauksena.

Ahlström Capital

Ahlström Capital on yksi Suomen suurimmista sijoitusyhtiöistä. Se tuottaa osakkeenomistajilleen lisäarvoa sijoittamalla noteerattuihin ja noteeraamattomiin yrityksiin sekä kiinteistöihin. Ahlström Capital -konsernin taseen loppusumma on miljardi euroa ja konsernin vuotuinen liikevaihto on 1,5 miljardia euroa. Ahlström Capitalin portfolioon kuuluvat merkittävät omistukset pörssiyhtiöissä Ahlstrom Oyj, Munksjö Oyj, Outokumpu Oyj ja Suominen Oyj. ÅR Packaging Group AB:n lisäksi portfolioon kuuluu myös muita suoria teollisia sijoituksia, kuten omistukset Destia Group Oyj:ssä ja Enics AG:ssä, sekä merkittävät kiinteistö- ja metsäomaisuudet.