Arctic Blue Beverages herättää henkiin Timo Sarpanevan vuonna 1976 suunnitteleman ainutlaatuisen kauniin pullon

Moninkertaisesti palkittu pohjoismainen craft-gin yhtiö lanseeraa uuden ultra-premium tuotteen yhteistyössä Sarpaneva Designin ja muotoilutoimisto Infinityn kanssa.

Arctic Blue Beveragesin uusin tuote on yhtiölle erityinen. Ilomantsissa valmistettu rajoitettu erä ultra-premium Arctic Blue Legacyaon kypsynyt tammitynnyreissä 24 kuukauden ajan. Kansainvälisesti palkitun tislaajamestari Asko Ryynäsen ammattitaidolla valmistettu ArcticBlueLegacy pullotetaan maailmankuulun lasimuotoilijan, Timo Sarpanevan suunnittelemaan pulloon.

Legacy-pullon ainutlaatuinen muotoilu perustuu kansainvälisesti palkitun Timo Sarpanevan vuonna 1976 Iittalalle suunnittelemaan E415- prototyyppiin. Timo Sarpaneva (1926–2006) oli muotoilija, kuvanveistäjä ja professori, ja hänen uraauurtava työnsä yhdisti lasitaiteen ja käyttöesineiden designin.

Lasitaiteen ohella Timo Sarpaneva työskenteli myös tekstiilien, puun, posliinin ja metallin parissa. Hän sai runsaasti tunnustusta suunnittelutyöstään, ja hänen töistään on järjestetty lukuisia kansainvälisiä näyttelyitä.

Arctic Blue Beverages jatkaa legendaarisen suunnittelijan perintöä antamalla uuden elämän hänen upealle E415-pulloprototyypille, tiiviissä yhteistyössä Sarpaneva Designin kanssa. Myös Infinity -muotoilutoimiston suunnittelema Legacy-pullon puinen pakkaus saa inspiraationsa Sarpanevan aiemmasta tuotannosta, veistoksesta ”Gateway to Dreams”, joka on suunniteltu vuonna 1982. Suunnitelmat on sovitettu hienovaraisesti uusiin käyttötarkoituksiin yhteistyössä Sarpaneva Designin ja muotoilutoimisto Infinityn kanssa.

”Olemme todella innoissamme. Tämä upea tilaisuus poikkeuksellisen tuotteen kanssa on meille erittäin inspiroivaa, kun saamme jatkaa Timon perintöä”, sanoo Aleksei Sarpaneva, Timo Sarpanevan poika ja Sarpaneva Designin toimitusjohtaja.

”Arctic Blue Beveragesille on kunnia saada mahdollisuus työskennellä Sarpaneva Designin kanssa tässä erityisessä projektissa. Jokainen Legacy-pullo on yksilöllisesti numeroitu, ja siten taideteos itsessään. Ultra-premium juoma ansaitsee poikkeuksellisen taidokkaasti suunnitellun pullon”, sanoo Valtteri Eroma, Arctic Blue Beveragesin toimitusjohtaja.

Valtteri Eroma, toimitusjohtaja
Puhelin: +358 44 531 3950
Sähköposti: valtteri.eroma@arcticbluebeverages.com

Arctic Blue Beverages Oy on suomalainen juomayhtiö, jonka tunnetuimpia tuotteita ovat moninkertaisesti palkittu Arctic Blue Gin, Arctic Blue Gin Navy Strength ja maailman ensimmäinen maidoton ginipohjainen kauralikööri Arctic Blue Oat. Yritys panostaa voimakkaasti vientimarkkinoihin ja sen tuotteita myydään Japanissa, Australiassa ja yli kymmenessä muussa maassa maailmanlaajuisesti.

//KORJAUS: JULKIVAPAA 16.6.2022 KLO 19.00 // Suomalainen premium-gin, Arctic Blue Gin Rose voitti tuplakultaa ja luokan parhaan palkinnon Singaporessa!16.6.2022 19:00:00 EEST | Tiedote

Arctic Blue Beveragesin uutuus premium-gin, Arctic Blue Gin Rose jatkaa menestyskulkuaan voittamalla toisen tuplakullan peräkkäin ja luokan parhaan palkinnon vuoden 2022 Singapore World Spirits Competition (SWSC)-kilpailussa. SWSC on osa San Francisco World Spirits Competition (SFWSC)-kilpailuorganisaatiota ja suunnattu Aasian markkinoille.