Arctic Blue Beveragesin uutuudessa maistuu suomalainen luonto – “Hyvä pohja kaikelle”

Palkituista artesaanigineistä tunnetun juomayrityksen uusi tonic-vesi löytyy nyt kauppojen hyllyiltä.

Arctic Blue Tonic. Kuva: Eeva Mäkinen

Uudessa Arctic Blue Tonicissa maistuu suomalainen havumetsä ja maailman puhtain vesi. Tonicia valmistetaan raikkaasta pohjavedestä käsityönä pienissä erissä Lappeenrannan Kaskein Marjalla.

“Valtaosa markkinoilla olevista toniceista on melko makeita, joten halusimme luoda vähäsokerisen ja vähäkalorisen, mutta silti maistuvan tonicin, joka antaa hyvän pohjan kaikenlaisille drinkeille. Lähtökohtana oli suunnitella maailman paras tonic-vesi kaveriksi maailman parhaaksi palkitulle ginille”, sanoo Arctic Blue Beveragesin Head of Marketing Kimmo Wager.

Tavallisesti tonic-vesissä on yhtä paljon sokeria kuin virvoitusjuomissa eli 7–9 grammaa sataa millilitraa kohti, mutta Arctic Blue Tonicissa sokeria on vain neljä grammaa. Tonic on ensimmäinen alkoholiton Arctic Blue Beveragesin tuote, joka on myynnissä päivittäisruokakaupoissa. Tonic tulee syksyn aikana myyntiin K- ja S-ryhmän kauppoihin ympäri Suomen, ja muualle Eurooppaan ensi vuoden aikana.

“Harkitsemme tuovamme markkinoille myös muita maustettuja tonic-vesiä ja eri pullokokoja. Tislaamotuotteiden lisäksi ensi vuonna on tulossa matala-alkoholisia tuotteita, joissa pohjana on maailman paras gini”, Wager paljastaa.

Gin & Tonic vie suomalaiseen havumetsään

Tonic on karvas ja hiilihapotettu virvoitusjuoma, jota käytetään mikserinä monissa drinkeissä. Se sopii erityisen hyvin ginipohjaisten juomien kanssa. Arctic Blue Tonic on suunniteltu täydelliseksi makupariksi maailman parhaaksi palkitulle Arctic Blue Ginille.

“Arctic Blue Gin & Tonic on uniikki yhdistelmä suomalaista tislaustaitoa ja maailman puhtainta vettä. Juomassa tuoksuu raikkaat mustikkametsät ja havupuut. Drinkistä avautuva makumaailma vie vaeltamaan suomalaiseen kangasmetsään”, kuvailee Arctic Blue Beveragesin brändilähettiläs ja showbaarimikkojen maailmanmestari 2019 Miika Mehtiö.

My Arctic Berry -mocktail:

½ tl kardemummaa
2 cl supasawaa
1 cl puolukkamehua
2 cl vaniljasiirappia
10 cl Arctic Blue Tonicia

Sekoita ainekset yhteen.

Lisätiedot:

Kimmo Wager
Head of Marketing
kimmo.wager@arcticbluebeverages.com

Mediayhteydenotot ja testituotteet:

Arctic Blue Tonic. Kuva: Eeva Mäkinen
My Arctic Berry -cocktail. Kuva: Mika Levälampi

Arctic Blue Beverages Oy on suomalainen juomayhtiö, jonka tunnetuin tuote on maailman parhaana palkittu, Ilomantsissa tislattu Arctic Blue Gin. Hienostuneen mustikkaisen, katajaisen, mausteisen ja havumetsäisen artesaaniginin maku rakentuu kotimaisiin marjoihin, raikkaaseen lähdeveteen ja pohjolan kasveihin. Arctic Blue Giniä viedään muun muassa Japaniin ja yli kymmeneen muuhun maahan. Vuonna 2021 yhtiön tuotteiden saatavuus paranee maailmanlaajuisesti ja tuotevalikoima laajenee uusiin kategorioihin.