Arctic Blue Beveragesin uutuusgineille tuplakultaa kansainvälisessä kilpailussa – ”Ylivoimainen tulos”

Suomalaisen juomayhtiön Arctic Blue Beveragesin tuotteet menestyivät erinomaisesti arvostetussa The San Francisco World Spirit Competition -kilpailussa (SFWSC). Tuplakultaa voittivat yrityksen uutuusginit Arctic Blue Legacy Gin ja Arctic Blue Gin Rose. Hopeaa sai innovatiivinen kauralikööri Arctic Blue Oat.

Arctic Blue Beveragesin toimitusjohtaja Valtteri Eroma ja mestaritislaaja Asko Ryynänen.

”Vaikka tiedämme, että tuotteemme ovat korkealaatuisia ja hyvänmakuisia, tämä oli silti ylivoimainen tulos suhteellisen pienelle globaalin alkoholiteollisuuden toimijalle”, yhtiön toimitusjohtaja Valtteri Eroma iloitsee.

”Uusien tuotteiden kehittäminen on aina tiimityötä, mutta avainrooli Arctic Blue -tuotteiden maussa on kansainvälisesti palkitulla mestaritislaajallamme Asko Ryynäsellä. Askon kanssa olemme kehittäneet ketterän prosessin jonka myötä ideat voidaan muuttaa tehokkaasti palkituiksi tuotteiksi”, hän jatkaa.

Tuplakultaa kilpailussa saanut Arctic Blue Legacy on tynnyrikypsytetty gin, joka myydään ainutlaatuisessa Timo Sarpanevan suunnittelemassa pullossa. Tuote on suunnattu ultra-premium-luokkaan ja pakattu arvokkaaseen käsintehtyyn puiseen lahjapakkaukseen. Se sai jo korkeimman tunnustuksen International Wine and Spirit Competitionissa (IWSC) kultamitalilla ja 95 pisteellä vuonna 2021.

Arctic Blue Gin Rose on yrityksen tulo nopeasti kasvavaan pink gin -kategoriaan. Arctic Blue Gin Rosen pohjana toimii moninkertaisesti palkittu Arctic Blue Gin. Pehmeän ginin maussa ja tuoksussa on aavistus metsäruusun terälehtiä, ja kaunis väri on peräisin metsämustikoista.

Arctic Blue Oat on maailman ensimmäinen gin-pohjainen kauralikööri, joka lanseerattiin vuosi sitten. Se palkittiin pronssimitalilla International Wine and Spirit Competitionissa (IWSC) vuonna 2021.

”Aiempien palkintojen jälkeisen kokemuksemme perusteella tämä antaa suuren sysäyksen uusien ja nykyisten tuotteiden, kuten Arctic Blue Oatin, myyntiin. Siksi olemme heti alustavien tietojen kuultuamme tehneet kovasti töitä tuotteidemme tuotantokapasiteetin lisäämiseksi tislaamolla, Eroma kertoo.

Arctic Blue Beveragesin tuotteet ovat aiemminkin menestyneet SFWSC-kilpailussa. Esimerkiksi vuonna 2019 Arctic Blue Navy Gin sai tuplakultaa ja se palkittiin Best in Show -palkinnolla World Spririts Awardseissa San Franciscossa.

Palkitut juomat vuonna 2022:

DOUBLE GOLD MEDAL, Arctic Blue Gin Rose (maustettu gin -kategoria)
DOUBLE GOLD MEDAL, Arctic Blue Legacy Gin (tynnyrivanhennettu gin -kategoria)
SILVER MEDAL, Arctic Blue Blue Oat, (muut liköörit -kategoria)

Lisätiedot:

Mediayhteydenotot:

Arctic Blue Oat jäillä.
Arctic Blue Gin Rose tonicilla.

Arctic Blue Beverages Oy on suomalainen juomayhtiö, jonka tunnetuimpia tuotteita ovat moninkertaisesti palkittu Arctic Blue Gin, Arctic Blue Gin Navy Strength ja maailman ensimmäinen maidoton ginipohjainen kauralikööri Arctic Blue Oat. Yritys panostaa voimakkaasti vientimarkkinoihin ja sen tuotteita myydään Japanissa, Australiassa ja yli kymmenessä muussa maassa maailmanlaajuisesti.