ARCTIC BUSINESS FORUM 2017 – INDUSTRY, INNOVATIONS & INVESTMENTS

Tänä vuonna kahdeksatta kertaa 17.-18. toukokuuta järjestettävässä Arctic Business Forumissa kokoonnutaan arktisen teollisuuden pääkaupunkiin Kemiin.

Foorumissa teemana ovat teollisuus, innovaatiot ja investoinnit arktisella alueella. Tavoitteena on lisätä talousyhteistyötä arktisen alueen maiden välillä ja tarjota arvokasta tietoa arktisen alueen mahdollisuuksista ja tulevaisuuden näkymistä paikallisille yrittäjille ja kansainvälisille sijoittajille.

Foorumissa luodaan suhteita ja verkotutaan arktisten alueen toimijoiden kanssa sekä summataan samalla lapin sekä naapurialueiden elinkeinoelämän tilanne ja tulevaisuuden näkymät. Yhteensä Euroopan arktisen alueen investointien kokonaispotentiaali on yli 197 miljardia euroa.

Foorumissa esitellään viimeisimmät uutiset talouskehityksestä erityisesti Suomessa, sekä Norjassa, Ruotsissa ja Venäjän Murkamanskin ja Arkhangelin alueella. Painopiste on arktisessa kaivos-, teräs- ja metsäteollisuudessa sekä matkailun ja viennin kanssa kehittyvässä infrastruktuurista maalla, merellä ja ilmassa. Foorumin puhujat ovat yritysmaailman keskeisiä hahmoja alueen eri teollisuuden aloilla. Globaalit ja paikalliset sijoitustrendit ovat esiteltynä foorumissa ja myös yrityksillä ja järjestöillä on mahdollisuus esitellä omaa toimintaansa Arctic Business Forumin yhteydessä järjestettävässä trade showssa.

Arctic Business Forum järjestetään ensimmäistä kertaa Kemissä, joka on yhdessä Tornion kanssa yksi Arktisen alueen suurimmista teollisuuskeskittymistä. Pienille- ja keskisuurille aliurakointi ja ylläpitoyrityksille alue tarjoaa paljon mahdollisuuksia niin Kemin metsäteollisuudessa kuin Tornion terästeollisuudessa.

Tervetuloa luomaan yhdessä arktisen alueen kärkijoukkojen kanssa yritysten välistä yhteistyötä ja yhteisen tulevaisuuden menestyksen askelia.

Lisätietoa tapahtumasta:

Viivi Lakkapää