Arinan Ässädeitit Vanhalla Paloasemalla torstaina 21.2.

Jo perinteeksi muodostunut kesätyöntekijöiden rekrytointitapahtuma Ässädeitit järjestetään Vanhalla Paloasemalla torstaina klo 12-17. Tänäkin vuonna Osuuskauppa Arina tarjoaa kaikille kesätöitä hakeneille tilaisuuden päästä haastatteluun kasvotusten työnantajan edustajan kanssa. Paikalle odotetaan noin tuhatta kesätyönhakijaa.

­Tapahtumassa haastatellaan kaikki paikan päälle saapuvat 18 vuotta täyttäneet, jotka ovat lähettäneet Osuuskauppa Arinalle kesätyöhakemuksen. Haastattelupisteitä on parisenkymmentä ja haastattelijoina toimivat esimiehet osuuskaupan eri toimipisteistä. Tänä vuonna Ässädeittien paikkana toimii Vanha Paloasema, joka on tunnelmaltaan rento ja tilana mukavan intiimi.

Haastattelutilaisuus on monelle nuorelle ensimmäinen kosketus työelämään ja yhteistapahtumana järjestetty tilaisuus on kerännyt aiempina vuosina paljon positiivista palautetta hakijoilta. ”Haastattelua on pidetty matalan kynnyksen tilaisuutena päästä esittäytymään henkilökohtaisesti”, kertoo henkilöstöresurssipäällikkö Marika Mattila Osuuskauppa Arinasta.

Myös työnantajanäkökulmasta tilaisuus on oiva keino tavata nuoria kasvotusten. ”Etsimme työntekijöitä asiakaspalvelualalle. Haastattelutilanteessa persoona ja vuorovaikutustaidot tulevat hyvin esille ja näin ollen saamme hakijasta laajemman käsityksen pelkän perinteisen kirjallisen työhakemuksen sijaan”, Marika summaa.

Ässädeittien aikana tehtyjen haastattelujen perusteella osa hakijoista valikoituu rekrytointiprosessin seuraavaan vaiheeseen, eli ryhmähaastatteluun. Valitut tulevat työllistymään Osuuskauppa Arinan eri toimialoille Oulun seudulla.

Marika Mattila
Henkilöstöresurssipäällikkö, Osuuskauppa Arina