Arrow ja Digita tarjoavat startupeille työkaluja IoT-ratkaisujen kehittämiseen

Arrow ja Digita rohkaisevat startupeja käynnistämään ja kehittämään IoT-liiketoimintaa ja tarjoavat työkaluja kehittäjien käyttöön.

Nuorille yrityksille ja startupeille tarjoutuu nyt mahdollisuus testata IoT-teknologiaa ja kehittää sen pohjalta uusia toteutuskelpoisia ratkaisuja markkinoille. Parhaimmat LoRaWAN-teknologialla toteutetut ratkaisut esitellään Arrow’n IoT Summitissa 23.5.2019. IoT Summitissa esillä olevista IoT-ratkaisuista Arrow’n ja Digitan raati valitsee parhaimman ratkaisun. Arrow palkitsee voittajaratkaisut 5 000 eurolla jaettuna parhaiden kesken, ja Digita tarjoaa tuhat LoRa-verkkoyhteyttä vuodeksi voittajien käyttöön.

Arrow Digita StartUp Challenge käynnistyi tammikuun 2019 alussa, ja siihen voivat osallistua suomalaisen y-tunnuksen omaavat, vuonna 2016 perustetut tai sitä nuoremmat yritykset. Mukaan voi ilmoittautua täyttämällä hakemuksen osoitteessa www.arrow.com/adsc. Mikäli yritys haluaa oman ratkaisunsa tulevan arvioiduksi niiden ehdotusten joukossa, jotka tulevat mukaan Arrow IoT Summit 2019 -tapahtumaan, ratkaisun tulee olla valmiina huhtikuun loppuun 2019 mennessä.

Arrow tarjoaa yrityksille 15 % alennuksen LoRaWAN-teknologiaa hyödyntävistä laitteista ja Digita tarjoaa 10 ilmaista LoRaWAN-yhteyttä vuodeksi kuitenkin siten, että niiden voimassaolo päättyy 31.12.2019. Tarjolla on kaiken kaikkiaan 500 ilmaista yhteyttä.

IoT Paja –säätiö auttaa StartUp Challengeen osallistuvia yrityksiä kehitystyössä tarjoamalla käyttöön hyvin varustellun kehityslaboratorionsa ja henkilöstönsä osaamisen IoT-laitteistojen tuotteistamisessa. Erityisesti tukea saa idean muuntamisessa prototyypiksi ja liiketoimintapotentiaalin osoittamisessa. IoT Paja on voittoa tavoittelematon säätiö. Se toimii itsenäisesti, omalla henkilöstöllään ja tukee alan yrityksiä kehitysalustoista riippumatta. Myös Digitan ja Arrow’n IoT-tiimit toimivat yritysten tukena.

Lisää tietoa osoitteessa:

www.arrow.com/adsc

www.digitamahdollistaa/

www.iotpaja.fi

Mediayhteydenotot

Digita Oy

Mika Flinck Head of Sales, IoT Services Tel. +358 44 231 8030 mika.flinck@digita.fi

Arrow Oy

Jouni Telio IoT solution FAE Tel. +358407316783 JTelio@arroweurope.com

Arrow Electronics is a global provider of products, services and solutions to industrial and commercial users of electronic components and enterprise computing solutions. Arrow serves as a supply channel partner for more than 150,000 original equipment manufacturers, value-added resellers, contract manufacturers, and commercial customers through a global network. The company maintains over 300 sales facilities and 45 distribution and value-added centers, serving over 80 countries. Arrow provides specialized services and expertise across the entire product lifecycle. Arrow does this by connecting customers to the right technology at the right place, right time and right price.

Digita välittää radio- ja tv-ohjelmat luotettavasti kaikille suomalaisille vuoden jokaisena päivänä. Viimeisimmän digitaalisen tekniikan soveltajana kehitämme ja tarjoamme myös monipuolisia internet-tv- ja radiopalveluita. Lisäksi palveluvalikoimaamme kuuluvat kattavaan verkkoomme pohjautuvat IoT-palvelut sekä huippuluokan DataCenter-palvelut. Asiakkaamme ovat parhaita sisältöjä tarjoavia mediayhtiöitä sekä mobiili- ja laajakaistaoperaattoreita. www.digita.fi

Yle Radio Suomen Porvoon Suomenkylän lähetinaseman lähetystaajuus muuttuu19.10.2018 10:24Tiedote

Yle Radio Suomen Porvoon Suomenkylän lähetystaajuus on 1.11.2018 alkaen 90,8 MHz. Lähetystaajuuden muuttuessa Yle Radio Suomen Porvoon Suomenkylän aseman lähetysteho kaksinkertaistuu ja kuuluvuus paranee muun muassa Porvoon keskustan alueella. Yle Radio Suomen Porvoon Suomenkylän vanhaa taajuutta ja uutta taajuutta lähetetään rinnakkain 1.11.-15.11.2018 välisenä aikana. 15.11.2018 jälkeen Porvoon, Pernajan ja Loviisan alueella Yle Radio Suomen lähetyksiä voi kuunnella taajuuksilla: Pernaja 95,0 MHz, Porvoo 90,8 MHz ja Loviisa 99,1 MHz. Näkyvyys- ja kuuluvuusalueet Näkyvyys- ja kuuluvuusalueen voi tarkistaa Digitan karttapalvelusta www.digita.fi/karttapalvelu. Verkonhuolto- ja vikatiedot Digitan radio- ja tv-verkon huolto- ja vikatiedot löytyvät osoitteesta www.digita.fi/verkontila. Lisätietoa: Kuluttajat Digita Info ma-pe klo 8.00–20.00 puh. 020 411 7676 info@digita.fi Puhelun hinta Digita Infoon on lankapuhelimesta 8,35 senttiä puhelulta sekä 6 senttiä minuutilta ja matkapuhelimesta 8