Ars Fennica 2023 -ehdokkaat valittu

Ehdokkaat Ars Fennica 2023 -palkinnon saajaksi ovat Henni Alftan ja Tuomas A. Laitinen Suomesta, Lap-See Lam Ruotsista, Camille Norment Norjasta ja Emilija Škarnulytė Liettuasta. Ehdokkaiden yhteisnäyttely avautuu Kiasmassa ensi syksynä.

Henna ja Pertti Niemistön Kuvataidesäätiö – ARS FENNICA sr perustettiin vuonna 1990. Säätiö jakaa Suomen merkittävimmän, 50 000 euron kuvataidepalkinnon joka toinen vuosi. Palkinto myönnetään taiteilijalle tunnustuksena korkeatasoisesta ja omaleimaisesta taiteellisesta työstä. Säätiön asettama palkintolautakunta nimeää ehdokkaat ja kansainvälisen taideasiantuntijan, joka valitsee ehdokkaiden joukosta palkinnonsaajan. Ehdokkaina on ollut Suomen, Pohjoismaiden ja Baltian maiden taiteilijoita.

Ars Fennica -ehdokkaiden näyttely on nähty Kiasmassa aiemmin viisi kertaa vuosina 2007, 2009, 2010, 2014 ja 2017. Ars Fennica 2023 –ehdokkaiden yhteisnäyttely nähdään Kiasmassa 8.9.2023-29.1.2024.

Lisätietoja medialle:

Asiamies Päivi Rajakari, paivi.rajakari@arsfennica.fi, p. 040 708 4469
Henna ja Pertti Niemistön Kuvataidesäätiö – ARS FENNICA sr

ARS Fennica 2023 –näyttelyn kuraattori Piia Oksanen, piia.oksanen@kiasma.fi, p. 050 4620 309, Nykytaiteen museo Kiasma

Tiedottaja Reetta Haarajoki reetta.haarajoki@kiasma.fi,  p. 050 4786 861, Nykytaiteen museo Kiasma

Kuvia medialle: www.kiasma.fi/press

Mannerheiminaukio 2

0294 500 200, info@kiasma.fihttp://www.kiasma.fi

Nykytaiteen museo Kiasma on osa Kansallisgalleriaa yhdessä Ateneumin ja Sinebrychoffin taidemuseoiden kanssa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta KIASMA

ARS22 Gathering (Kokoontuminen) Kiasmassa ti 11.10. ja EMMAssa ke 12.10.15.9.2022 14:00:00 EEST | Tiedote

ARS22 Gathering (Kokoontuminen) jatkaa ja syventää ARS22 – Eläviä kohtaamisia -näyttelyn esiin nostamia aiheita. Tapaaminen kutsuu yhteen keskustelemaan ja kehittämään kriittistä ajattelua nykymaailmasta. Antropologisia, taiteellisia, sosiologisia ja filosofisia näkemyksiä sisältävä tapahtuma järjestetään neljän pääteeman ympärille, joita ovat: “Gender”, “Decolonial”, “Technology” ja “Ecology”. Tapahtuma on ilmainen ja englanninkielinen.