Artesaanigineistä palkittu suomalaisyritys kahmi jälleen kärkipalkintoja juoma-alan ”maailmanmestaruuskilpailussa”

Suomalaisen Arctic Blue Beveragesin tuotteet keräsivät jälleen suitsutusta arvostetussa kansainvälisessä IWSC- kilpailussa (International Wine and Spirit Competition).

Kesällä 2021 Suomessa lanseerattu kermalikööri Arctic Blue Oat palkittiin kansainvälisessä juoma-alan kilpailussa.

Menestystä niittivät tammitynnyrissä kypsytetty Arctic Blue Legacy Gin, joka sai kilpailussa kultaa ja kaurapohjainen kermalikööri Arctic Blue Oat, joka nappasi kisassa pronssia.

“On hienoa huomata kuinka laadukkaat tuotteemme saavat entistä laajemmin kansainvälistä tunnustusta. Ammennamme tuotteisiimme inspiraatiota ja raaka-aineita puhtaasta suomalaisesta luonnosta ja on mahtavaa, että niitä arvostetaan myös maailmalla”,  Valtteri Eroma, Arctic Blue Beverages Oy:n toimitusjohtaja sanoo.

Kultaa ja 95 pistettä saanutta Arctic Blue Legacy Giniä kehuttiin kilpailussa tasapainoiseksi, luonteikkaaksi, herkäksi ja poikkeukselliseksi giniksi, jossa maistuu lempeä kataja ja paahdetut puun aromit. Arctic Blue Legacy Gin on tammitynnyrissä kypsytetty luksustuote, joka tulee markkinoille ensi vuoden aikana.

“Arctic Blue Legacy Gin tulee olemaan meille hyvin erityinen tuote myös pakkauksen osalta. Muotoilutyö on vielä kesken emmekä siksi voi paljastaa, miltä lopullinen tuote näyttää. Voin kuitenkin luvata että se tulee olemaan jotain ainutlaatuista”, Eroma toteaa.

Pronssia kilpailussa sai maailman ensimmäinen gin-pohjainen kauralikööri Artic Blue Oat, joka lanseerattiin Suomessa kesällä 2021. Se sai Suomessa hyvän vastaanoton ja hurmasi myös kilpailun tuomariston aromaattisuudellaan, yrttisyydellään ja kermaisuudellaan. Arctic Blue Oat on saatavissa Alkon myymälöistä.

Arctic Blue Beveragesin sijoitukset:

Arctic Blue Legacy: GOLD (95pts) (Cask Finish)
Arctic Blue Oat: BRONZE (Cream / Cream alternative based)

Arctic Bluen tuotteita tislataan Ilomantsissa.
Kaurapohjainen kermalikööri Arctic Blue Oat.

Arctic Blue Beverages Oy on suomalainen juomayhtiö, jonka tunnetuin tuote on maailman parhaana palkittu, Ilomantsissa tislattu Arctic Blue Gin. Hienostuneen mustikkaisen, katajaisen, mausteisen ja havumetsäisen artesaaniginin maku rakentuu kotimaisiin marjoihin, raikkaaseen lähdeveteen ja pohjolan kasveihin. Arctic Blue Giniä viedään muun muassa Japaniin ja yli kymmeneen muuhun maahan. Vuonna 2021 yhtiön tuotteiden saatavuus paranee maailmanlaajuisesti ja tuotevalikoima laajenee uusiin kategorioihin.

Laktosintolerans och veganism ökar explosionsartat havrebaserade produkters popularitet22.6.2021 08:55:00 EEST | Tiedote

Två tredjedelar av världens befolkning lider av laktosintolerans, samtidigt är veganism ett alltmer populärt alternativ. Försäljningen av havrebaserade produkter har ökat explosionsartat, och Finland är på många sätt en pionjär inom tillverkning av dessa. Mätt enligt värde, är Finland världens näst största exportör av havrebaserade produkter. Utöver innovationer så som baljhavre, är även världens första ginbaserade havrelikör, Arctic Blue Oat, nu ute på marknaden.

Lactose intolerance and veganism boost explosive popularity in oat products22.6.2021 08:55:00 EEST | Press release

Two out of three people suffer from lactose intolerance, globally. The explosive growth in sales of oat products is also explained by the growing popularity of vegan diet. In many ways, Finland is a pioneer in oat products. Measured by value, Finland is the world's second largest exporter of oats. In addition to innovations such as pulled oats, the world's first gin-based oat liqueur, Arctic Blue Oat, has now entered stores.

Laktoosi-intoleranssi ja veganismi siivittävät kauratuotteiden räjähdysmäistä suosion kasvua22.6.2021 08:55:00 EEST | Tiedote

Maailmassa kaksi kolmesta ihmisestä kärsii laktoosi-intoleranssista. Kauratuotteiden räjähdysmäistä menekin kasvua selittää myös veganismin lisääntyvä suosio. Suomi on monella tapaa edelläkävijä kauratuotteissa. Arvolla mitaten Suomi on kaurassa maailman toiseksi suurin vientimaa. Nyhtökauran kaltaisten innovaatioiden lisäksi kauppoihin on nyt levinnyt ensimmäisenä maailmassa gin-pohjainen kauralikööri Arctic Blue Oat.