Artisti AHTIn julkaisema “Välivesi”-biisi ravistelee alkoholikeskeistä juhlimiskulttuuria ja kannustaa juomaan vettä väliin

Jaa

Artisti AHTI julkaisi kappaleen, joka muistuttaa veden juomisen tärkeydestä alkoholia nauttiessa. “Välivesi”-nimeä kantava kappale on tehty yhteistyössä Alkon kanssa ja se julkaistiin keskiyöllä perjantaina 28.4.

Artisti Ahti Peltosen, taitelijanimeltään AHTI, uudella Välivesi-kappaleella muistutetaan ihmisiä nauttimaan alkoholia vastuullisemmin. Porvoolainen 23-vuotias artisti haluaa kannustaa ihmisiä juhlimaan kohtuudella – siten, että edellisen illan bileet tuntuvat hyvältä seuraavanakin aamuna.

”Kun minua pyydettiin mukaan tekemään vastuullinen juomalaulu, lähdin heti mukaan. Juhliessa voi ja saa pitää hauskaa, mutta on jokaisen vastuulla pitää huolta myös kaverista. Esimerkiksi kehottamalla välillä juomaan vettä, kuten biisissäkin puhutaan. Ylipäätään tuntuu, että oman ikäiseni, itseni mukaan lukien, ovat kiinnostuneita hyvinvoinnista ja sitä kautta kyseenalaistavat sekä ravistelevat omia alkoholinkäytön tottumuksia. Välivesi-kappaleeseen halusin sanoittaa myös siitä, ettei tunteita kannata käsitellä humalassa”, artisti sanoo.

Välivesi-yhteistyökappaleen lisäksi AHTI julkaisi 21.4. debyyttialbuminsa Normijäbä. Artistin tunnetuimpia kappaleita ovat Spotify TOP 50 -listallakin olleet Kaikkee sitä kuulee ja Mitä sul oli mieles sekä platinarajan yli neljällä miljoonalla striimillä ylittänyt Yksinkertasta (feat. Costi).

Vastuullisempaa alkoholikulttuuria

Välivesi-kappale on tehty kaupallisessa yhteistyössä Alkon kanssa, joka haluaa tehtävänsä mukaisesti edistää vastuullisempaa alkoholikulttuuria Suomessa.

“Alkon perustehtävän ytimessä on vastuullisuus ja alkoholin haitoista puhuminen. Haluamme olla mukana edistämässä ja vahvistamassa meneillään olevaa muutosta kohti kohtuullisempaa juhlimiskulttuuria. On ollut hienoa nähdä, miten muun muassa sober curious -ilmiö on osoittanut sen, että hauskaa voi pitää halutessaan myös ilman alkoholia ja se on täysin ok, eikä sitä tarvitse selitellä”, sanoo Alkon vastuullisuuspäällikkö Marja Aho.

Välivesi-yhteistyökappale on osa Alkon vastuullisuustekoja ja jatkumo yhtiön kesällä 2019 lanseeraamalle Välivedelle. Alkon mukaan uusi kappale jatkaa luontevasti Väliveden ympärillä tehtyä monipuolista yhteistyötä, jolla halutaan välittää filosofiaa siitä, että varsinkin kun nautitaan alkoholia, muistetaan juoda myös vettä.

“Halusimme löytää vastuullisempaan juhlimiseen kannustavan juomalaulun. Olemme todella iloisia, että AHTI lähti mukaan toteutukseen. Kappale on tarttuva ja merkittävän sanoman lisäksi siitä tulee hyvä fiilis”, Aho sanoo.

Kuuntele kappale YouTubesta tai Spotifysta.

Lisätietoja Alkon viestinnästä
mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi

Lisätietoja Warner Music Finland Oy:ltä (mm. AHTI:n haastattelupyynnöt)

Emil Tiukkanen
Promotion Manager
emil.tiukkanen@warnermusic.com, p. 010 841 7510

Avainsanat

Kuvat

Liitteet

Linkit

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 373 myymälää, yli 130 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2022 Alkon liikevaihto oli 1,2 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 52 miljoonaa.

Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Alko Oy

Alkon tilinpäätös tammi-joulukuu 2022: Alkon palvelu vastuullista ja asiakkaiden arvostamaa 11.4.2023 10:30:00 EEST | Tiedote

Asiakkaat arvostivat Alkon palvelun kaupan alan parhaaksi. Alkon myynnissä näkyi koronarajoituksista luopuminen, ja myydyt litrat palautuivat koronaa edeltävän vuoden 2019 tasolle. Alkon liikevaihto laski 8 prosenttia ja myyntivolyymi 10 prosenttia. Vastuullisuuden painopisteitä olivat alkoholihaittojen vähentäminen, yksinäisyyden ennaltaehkäiseminen ja toiminnan ilmastovaikutusten pienentäminen.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme