Arvoisa toimittaja

Finanssiala ry (FA) järjestää jokavuotisen toimittajien finanssiseminaarin 7. – 8.9.2017 Vanajanlinnassa Hämeenlinnassa.

Seminaarissa pureudutaan finanssialan ja talouden ajankohtaisiin teemoihin. Puhujiksi ovat lupautuneet mm.

Ari Kaperi, FA:n hallituksen puheenjohtaja, maajohtaja, Nordea
Tuomas Aarto, varatoimitusjohtaja, Palta
Harri Aho, johtaja, LähiTapiola
Risto Murto, toimitusjohtaja, Varma
Pekka Puustinen, kehitysjohtaja, Ilmarinen
Esko Kivisaari, vt. toimitusjohtaja, Finanssiala ry
Veli-Matti Mattila, pääekonomisti, Finanssiala ry
Mari Pekonen-Ranta, johtava lakimies, Finanssiala ry
Dominique Jaurola, projektipäällikkö, Finanssiala ry

Tutustu tarkemmin alustavaan ohjelmaan (liite) ja ilmoittaudu TÄSTÄ viimeistään 18.8.2017.

Bussikuljetus Helsingistä Vanajanlinnaan lähtee torstaina 7.9. noin klo 7.30. Takaisin Helsingissä olemme perjantaina 8.9. viimeistään klo 15.

Tervetuloa!

Tuomo Yli-Huttula
Viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja

Vakuutuspetoksia tehtaillaan arviolta 30 miljoonan euron edestä18.7.2018 16:02Tiedote

Vakuutuspetoksissa tekotapojen kirjo on suuri: silmälaseista tuhopolttojen kautta valekuolleisiin. Vahinkoja lavastetaan, tehdään tahallaan tai liioitellaan. Kun vahinkoilmoitukseen liittyy petosepäily tai muuta merkittävää epäselvyyttä, vahinkokäsittelyyn tulevat usein mukaan vakuutustutkijat, kansanomaisemmin vakuutusetsivät. Viime vuonna vakuutustutkijoiden työn tuloksena epäselviä vahinkoilmoituksia paljastui arviolta 30 miljoonan euron edestä. Osa näistä oli petoksia, osassa vaadittua korvausta alennettiin tai se evättiin kokonaan. Mikäli nämä epäselvät vahingot olisi korvattu, koko summa olisi tullut rehellisten vakuutuksenottajien maksettavaksi.