Asiakkuusindeksi 2019 -tutkimus: If on jälleen vakuutusyhtiöiden ykkönen sekä asiakaskokemuksessa että asiakasuskollisuudessa

If menestyi upeasti Asiakkuusindeksi 2019 -tutkimuksessa. Asiakkaat nostivat toistamiseen Ifin vakuutusyhtiöiden ykköseksi sekä asiakaskokemuksessa että asiakasuskollisuudessa. Asiakaskokemuksessa If nousi maan 10 parhaan yrityksen joukkoon.

Jo viime vuosi ounasteli hyvää, sillä If erottui Asiakkuusindeksi-tutkimuksessa eniten toimintaansa petranneeksi yrityksesi Suomessa ja nimettiin vuoden nousijaksi. Samalla If nousi tutkimuksessa vakuutusyhtiöiden ykköseksi.

Tänä vuonna If paransi tutkimuksessa edelleen sijoituksiaan.

– Erityisen ylpeitä olemme siitä, että nousimme asiakaskokemuksessa 10 parhaan yrityksen joukkoon Suomessa. Meille asiakaskokemus on kaikki kaikessa – mikään ei ole meille tärkeämpää. Me haluamme tulla tunnetuksi epäkimuranttina vakuutusyhtiönä, jonka kanssa on helppoa ja sujuva asioida, sanoo Ifin henkilöasiakkaista vastaava maajohtaja Timo Harju.

Hyvä kehitys jatkui myös asiakasuskollisuudessa.

– Tämä ei ole meille yllätys, sillä asiakaspysyvyytemme on ollut viime vuodet huikealla tasolla. Asiakkaamme myös suosittelevat palvelujamme mielellään. Tyytyväisimpiä meihin ovat asiakkaamme, jotka ovat kohdanneet vahinkoja. He kokevat järjestään saaneensa meiltä erinomaista palvelua, Harju kertoo.

If on petrannut palveluaan myös kuluneen vuoden aikana. Asiakaspalvelu on nykyisin auki viikon jokaisena päivänä ainoana vakuutusyhtiönä, mikä on kerännyt kiitosta asiakkailta. Digitaalisissa palveluissa If on ollut pitkään vakuutusalan edelläkävijä, ja tänä vuonna käyttöön tuli uusi If Mobiili -applikaatio.

–Kiitos asiakkaamme,  että äänestitte meidät vakuutusyhtiöiden ykköseksi. Olemme otettuja tästä kunniasta. Tämä on meille myös tunnustus siitä, että teemme oikeita asioita. Työskentelemme jatkossakin sen eteen, että asiakkaamme arki on epäkimuranttia, sanoo Harju.

Asiakkuusindeksi 2019 -tutkimuksessa mitataan suomalaisten yritysten asiakaskokemusta ja asiakasuskollisuutta kahdeksalta eri toimialalta.

Kymmenissä tuhansissa keittiöissä piilee vakava tulipaloriski - havaitse reistailevan liesituulettimen vaaran merkit ajoissa22.1.2020 08:00:00 EETTiedote

Harmittomalta vaikuttava vika liesituulettimessa tai jopa pelkkä veden keittäminen saattavat aiheuttaa mekaanisella liukukytkimellä varustetusta liesituulettimesta alkavan tuhoisan palon. Viime aikoina liesituuletinpalot ovat jälleen olleet harmillisen yleinen uutinen eri puolella Suomea. Varmista, ettei omassa keittiössäsi piile paloriskiä ja vaihda oikutteleva tuuletin suosiolla uuteen.

Ifin tutkimus: Digitaalisia terveyspalveluja ja tekoälyä tulisi hyödyntää terveydenhoidossa nykyistä enemmän – etälääkäri ja muut digipalvelut usealle silti vielä vieraita16.1.2020 08:00:00 EETTiedote

Etälääkärin ja muiden terveydenhoidon digipalveluiden hyödyntäminen on suomalaisille vielä vierasta. Yli puolet suomalaisista suhtautuu kuitenkin niihin sekä tekoälyn hyödyntämiseen terveydenhoidossa myönteisesti. Tämä selviää Ifin teettämästä Terveysbarometristä, jolla selvitettiin suomalaisten suhtautumista erilaisiin terveydenhoidon digi- ja etäpalveluihin. Etälääkäriin suhtautuvat positiivisimmin nuoret sekä ne, jotka ovat jo kokeilleet jotakin terveydenhoidon etäpalvelua.

Terveysbarometri: Lääkäripalveluissa suomalaisille on tärkeintä nopea pääsy lääkäriin ja kuulluksi tuleminen – mutta kenen vastuulle kuuluisi sairauksien ennaltaehkäisy?3.12.2019 08:30:00 EETTiedote

Suomalaisten mielestä tärkeintä lääkäripalveluissa on se, että lääkäriin pääsee nopeasti ja ihminen kokee tulleensa kuulluksi. Tämä selviää Ifin teettämästä Terveysbarometrista. Tutkimuksen mukaan tyytymättömyyttä lääkärikäynnissä aiheuttavat tyypillisesti väärät diagnoosit, lääkärin empatian puute ja kiire. Sairauksien ennaltaehkäisyä pitäisi tehdä nykyistä enemmän, mutta kuka ottaisi sen vastuulleen?

Älä hassahda Black Fridayna yksittäisten tavaroiden tuotevakuutuksiin – kotivakuutus kattaa samoja vahinkotilanteita mutta monesti pienemmällä hinnalla26.11.2019 09:29:02 EETTiedote

Black Friday on viime vuosina astunut myös suomalaiseen katukuvaan. Kaupat houkuttelevat ostoksille tarjoamalla tuotteita tarjoushinnoin. Moniin tavaroihin, kuten kodinkoneisiin, puhelimiin ja tietokoneisiin on tarjolla usein erillisiä tuotevakuutuksia, joka korvaa tuotteen vahingon sattuessa. Ifin tuotepäällikkö Henrik Rantanen muistuttaa, että myös kotivakuutus korvaa laajuudesta riippuen samanlaisia yksittäisten tavaroiden vahinkotilanteita.