Asokodit

Asokodit ja SITA kehittävät yhteistyössä jätehuoltoa

Asokodit ja SITA Finland Oy Ab ovat tänään allekirjoittaneet valtakunnallisen sopimuksen Asokoti -kiinteistöjen paperi- ja kartonkikeräyksen hoitamisesta. Tavoitteena on kehittää jätehuollon yhteistyötä laajemminkin. Asokodeilla on lähes14 000 asumisoikeusasuntoa eri puolella Suomea. Yhteistyö SITAn kanssa alkaa asteittain vuoden 2009 aikana.

- Asokodit haluaa voimakkaasti panostaa jätehuollon hallintaan. Tavoitteenamme on kehittää jätehuoltoa taloissamme ja asunnoissamme niin, että asukkailla olisi mahdollisimman hyvät edellytykset kierrättää jätteitään. SITAn kanssa tehty sopimus on askel kohti laajempaa jätehuollon kehittämistä, toteaa kiinteistöjohtaja Matti Tarhio Asokodeista.

Laajempaa yhteistyötä tarvitaan muun muassa asuntojen lajittelumahdollisuuksien kehittämisessä yhteistyössä esimerkiksi keittiökalustevalmistajien kanssa. Lajittelun tilavaatimuksia ei yleensä ole suomalaisessa asuntotuotannossa huomioitu riittävästi. Asokodeilla on hyviä kokemuksia yhteistyöstä, jossa täysin eri alojen toimijoiden kanssa räätälöidään tuotteita yhtiön tarpeisiin sopivammiksi.

- Nyt tehdyn sopimuksen avulla pystymme myös optimoimaan jätemääriä ja keräyskäytäntöjä. Jätehuoltokustannukset kasvavat koko ajan ja kustannustehokkuuden takia tarvitaan valtakunnallinen toimija, jonka kanssa asiat pystytään hoitamaan keskitetysti, perustelee Tarhio.

- SITA on maan suurimpia hyötymateriaalien kerääjiä ja tavoitteenamme on luoda sellaisia asiakassuhteita, joissa jätehuollon arvoketjua voidaan asiakkaan kanssa yhteistyössä tehostaa. SITA ottaa omalta osaltaan vastuun siitä, että Asokotien käytössä on alan kehittyneimmät jätehuollon käytännöt, jotka tukevat Asokotien ympäristöstrategiaa, toteaa toimitusjohtaja Jorma Kangas.

SITA Finland Oy on valtakunnallinen ympäristö- ja jätehuoltopalveluyritys, joka tarjoaa asiakkailleen jätehuoltoalan kokonaisratkaisuja ja niihin liittyvää asiantuntijapalvelua sekä konsultointia. Palveluina ovat jätteen keräily-, kuljetus-, käsittely- ja ongelmajätepalvelut sekä välinevuokraus ja -myynti.

Liikevaihdolla, palveluvalikoimalla ja toiminta-alueella mitattuna SITA on Suomen toiseksi suurin jätehuoltoalan toimija. SITA Finland on osa kansainvälistä Suez Environnement-konsernia. Viidellä mantereella toimiva SUEZ Environnement on alansa johtava yritys ja se on keskittynyt yksinomaan ympäristöliiketoimintaan.

Asokodit on suomen suurin asumisoikeusasuntoja omistava yhtiö. Asokodit toimii valtakunnallisesti, 32 paikkakunnalla.

Lisätietoja:

Kiinteistöjohtaja Matti Tarhio, Asokodit, gsm. 040 839 5757, www.asokodit.fi

Head of Sales Anders Lindbäck, SITA Finland, gsm. 040 735 8950, www.sita.fi

Asokodit
Leankatu 3

020 161 2280https://www.asuntosaatio.fi/

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Asokodit

TUTKIMUKSEN MUKAAN ASUKKAAT SUOSITTELEVAT ASOKOTIA13.6.2016 14:54:39 EEST | Tiedote

Asokotien teettämässä asiakastyytyväisyystutkimuksessa kävi ilmi, että asukkaat voivat suositella asokotia tuttavilleen. Asunnon sijainti ja alueen palvelut ovat merkitys on suurin asumisessa. Tutkimuksessa selvitettiin asumisoikeusasiakkaiden tyytyväisyyttä asuntoihin ja palveluihin, sekä kartoitettiin kehityskohteita. Tutkimukseen vastasi yhteensä 1 006 Asokotien asukasta. Tutkimus tehtiin toukokuussa 2016 ja käytännön toteutuksesta vastasi Innolink Research Oy. Suuret kiitokset kaikille vastaajille!