Assemblin-konsernissa positiivisia muutoksia vuonna 2017

Vuonna 2017 Assemblinilla loksahtivat monet palaset paikalleen. Vuodenvaihteessa konsernin tilauskanta oli ennätyssuuri ja kaikilla liiketoiminta-alueilla oli havaittavissa positiivisia muutoksia.

Assemblinin liikevaihto kasvoi 15,5 prosentilla ja oikaistu liikevoitto koko vuodelta 2017 kasvoi 38,9 prosenttia. Konsernin vt. toimitusjohtaja Lennart Petersson katsoo luottavaisin mielin kohti tulevaisuutta:

- Vuosi 2017 oli erittäin vaiherikas, mutta monet asiat loksahtivat paikoilleen. Vaiherikas ajanjakso sisälsi paljon muutoksia, jotka vaikuttivat negatiivisesti tulokseemme. Nyt voimme kuitenkin nähdä erittäin positiivisen käännöksen kaikilla liiketoiminta-alueillamme, joka on erittäin miellyttävää.

Vuosi lyhyesti:

• Liikevaihto kasvoi 8 169 MSEK:iin (noin 800 MEur) verrattuna edellisvuoteen 7 076 MSEK (noin 700 MEur).
  • Oikaistu liikevoitto (EBITA) kasvoi 176 MSEK:stä (noin 16,5 MEur) 245 MSEK:iin (noin 23 MEur). Tämä vastaa liikevoittoprosentin paranemista 2,5 prosentista (%) 3 prosenttiin (%).
  • Vuoden 2017 aikana suoritettiin loppuun Skanska Installaation ja Deltin integraatiot Assembliniin, jotka hankittiin vuonna 2016. Vuoden 2017 aikana hankitut uudet yritykset ovat Ivarssons Rörläggeri, Söderby Rör ja Kylkompanjon.

Sekä hallitukselle että konsernihallinnolle tehtiin useita muutoksia. Vuoden lopussa hallituksessa oli kuusi jäsentä: Carl Johan Falkenberg, Leif Gustafsson, Mats Jönsson, Young Kim, Anders Thulin ja Mats Wäppling (puheenjohtaja). Toimitusjohtaja on Lennart Petersson (1.5.2018 asti, Mats Johansson aloittaa toukokuun 2017 aikana).

Assemblin projektiyhteistyössä maisteriopiskelijoiden kanssa28.6.2018 09:20Tiedote

Lappeenrannan Yliopiston kauppatieteiden maisteriopiskelijat Jenni Salo, Sara Anttila ja Anna Hirsimäki ovat projektikurssien huipputaitajia. Kolmikko lähti etsimään loppuvuodesta 2017 Project Course on Sustainable Business -kurssille yritystä, minne voisivat toteuttaa projektin koskien kestäviä yritysmalleja. Opiskelijat päätyivät valitsemaan projektiin Assemblinin omien kontaktiensa kautta. Mitä hyötyjä on kurssiyhteistöistä opiskelijoille ja valitulle yritykselle? Mitä tällaisella projektilla voidaan saavuttaa? Lue ja innostu kolmikon tarinasta ja projektista.