Assemblin-konsernissa positiivisia muutoksia vuonna 2017

Vuonna 2017 Assemblinilla loksahtivat monet palaset paikalleen. Vuodenvaihteessa konsernin tilauskanta oli ennätyssuuri ja kaikilla liiketoiminta-alueilla oli havaittavissa positiivisia muutoksia.

Assemblinin liikevaihto kasvoi 15,5 prosentilla ja oikaistu liikevoitto koko vuodelta 2017 kasvoi 38,9 prosenttia. Konsernin vt. toimitusjohtaja Lennart Petersson katsoo luottavaisin mielin kohti tulevaisuutta:

- Vuosi 2017 oli erittäin vaiherikas, mutta monet asiat loksahtivat paikoilleen. Vaiherikas ajanjakso sisälsi paljon muutoksia, jotka vaikuttivat negatiivisesti tulokseemme. Nyt voimme kuitenkin nähdä erittäin positiivisen käännöksen kaikilla liiketoiminta-alueillamme, joka on erittäin miellyttävää.

Vuosi lyhyesti:

• Liikevaihto kasvoi 8 169 MSEK:iin (noin 800 MEur) verrattuna edellisvuoteen 7 076 MSEK (noin 700 MEur).
  • Oikaistu liikevoitto (EBITA) kasvoi 176 MSEK:stä (noin 16,5 MEur) 245 MSEK:iin (noin 23 MEur). Tämä vastaa liikevoittoprosentin paranemista 2,5 prosentista (%) 3 prosenttiin (%).
  • Vuoden 2017 aikana suoritettiin loppuun Skanska Installaation ja Deltin integraatiot Assembliniin, jotka hankittiin vuonna 2016. Vuoden 2017 aikana hankitut uudet yritykset ovat Ivarssons Rörläggeri, Söderby Rör ja Kylkompanjon.

Sekä hallitukselle että konsernihallinnolle tehtiin useita muutoksia. Vuoden lopussa hallituksessa oli kuusi jäsentä: Carl Johan Falkenberg, Leif Gustafsson, Mats Jönsson, Young Kim, Anders Thulin ja Mats Wäppling (puheenjohtaja). Toimitusjohtaja on Lennart Petersson (1.5.2018 asti, Mats Johansson aloittaa toukokuun 2017 aikana).

2500 kilometriä, 130 päivää ja 2 kaverusta – työntekijän matkassa Japanissa20.9.2018 09:12Tiedote

Assemblinin rakennusautomaatiourakoinnissa projektinhoitajana työskentelevä Tomi Lukkaroinen päätti lähteä pienelle kävelylle yhdessä kaverinsa Pekka Pönkäsen kanssa– 2 500 kilometrin kävelylle Japanin päästä päähän. 130 kävelypäivän jälkeen he saavuttivat tavoitteensa ja samalla ylittivät itsensä. Kuinka jätkien reissu sujui ja miten kaikki asiat saatiin järjestettyä?