Assemblin mukaan Ilmastokumppaneihin

Assemblin jatkaa panostustaan kestävään kehitykseen ja etsii ratkaisuja ilmastonmuutoksen hillitsemiseen.

Kuvassa Assemblinin vt. toimitusjohtaja Magnus Eriksson ja Helsingin kaupungin apulaispormestari Anni Sinnemäki. Kuvat: Ilmastokumppanit, kuvaaja Ilkka Ranta-Aho.

Tänä keväänä Assemblin perusti kestävän kehityksen komitean, jonka lähtökohtana on muun muassa tarkkailla lainsäädäntöä, seurata erilaisia kestävään kehitykseen liittyviä aloitteita liiketoiminnoissa, kanavoida ja levittää hyviä ideoita ja pohjustaa yhteisiä asioita päätettäväksi Assemblinin johtoryhmään. Nyt Assemblin lähtee mukaan Ilmastokumppanit-verkostoon.

Ilmastokumppaneiksi kutsutaan Helsingissä toimivia yrityksiä ja muita organisaatioita, jotka haluavat olla edelläkävijöitä ilmastonmuutoksen hillinnässä. Helsinki tavoittelee hiilineutraaliutta vuoteen 2035 mennessä ja vahvistaa yhteistyötä ilmastonmuutoksen hillinnässä yritysten kanssa. Helsingin Ilmastokumppanit -verkostoon liittyi 31.10.2018 22 uutta yritystä ja organisaatiota. Ilmastokumppanit sitoutuvat olemaan mukana tekemässä hiilineutraalia Helsinkiä ja vähentämään kasvihuonekaasupäästöjään yrityksen itse valitsemin tavoittein ja keinoin.

Ilmastokumppanit määrittelevät itselleen sitoumuksia ja tavoitteita, joiden avulla tähdätään oman toiminnan kehittämiseen entistä kestävämmäksi.

- Assemblin haluaa olla edelläkävijä ja pyrimme kaikilla mahdollisilla keinoilla vähentää päästöjämme ja etsiä jatkuvasti energiatehokkaita ja ympäristöystävällisiä ratkaisuja liiketoiminnoissamme, toteaa Assemblinin kestävän kehityksen komitean jäsen ja viestintävastaava Fanni Lång.

- Me valitsimme tavoitteiksemme muun muassa toimitilojemme energiankulutuksen vähentämisen, työntekijöidemme kouluttamisen sekä eritoten etsimme vaihtoehtoisia keinoja henkilökuntamme autoilun vähentämiseksi, jatkaa vt. toimitusjohtaja Magnus Eriksson.

Assemblinin tavoitteet Ilmastokumppaneissa

• Sitoudumme vähentämään toimitilojemme energiankulutusta 20 % vuoden 2017 tasosta vuoteen 2020 mennessä.
• Koulutamme ja tiedotamme jatkossa enemmän henkilöstöämme ympäristöasioista.
• Tarjoamme ja toteutamme asiakkaillemme ratkaisuja, jotka parantavat kiinteistöjen energiatehokkuutta ja ympäristöystävällisyyttä.
• Etsimme lisää keinoja henkilöstömme yksityisajojen vähentämiseksi.

Voit lukea ja tutustua asiaan lisää osoitteessa www.ilmastokumppanit.fi