Assemblin mukaan SOK:n Sipoon logistiikkakeskuksen laajennukseen

Sipoon Bastukärrissä sijaitseva Euroopan modernein logistiikkakeskus laajenee ja Assemblin on mukana kohteessa rakennusautomaatio-osaamisellaan.

SIpoon Logistiikkakeskus, Kuva:SOK

Vuonna 2018 valmistunut Sipoon logistiikkakeskus on kooltaan noin 195 000 bruttoneliömetriä. Nyt keskukseen rakennetaan laajennusosa, joka valmistuu vuonna 2020. Laajennus tulee päivittäistavaralogistiikan käyttöön ja itse rakennus kytketään nykyiseen olemassa olevaan logistiikkakeskukseen.

Assemblin oli mukana myös Sipoon Logistiikkakeskuksen ensimmäisessä vaiheessa, jossa kytkettiin oli 35 000 fyysistä liityntäpistettä.

- Mahtavaa päästä jatkamaan yhteistyötä SOK:n kanssa. Laajennusosan tekniikka automatisoidaan Assemblinin toimesta ja myös tässä kohteessa olosuhteiden säätö vaatii erityistä tarkkuutta ja vahvaa osaamista, kertoo Assemblinin rakennusautomaatiopalveluiden liiketoimintajohtaja Kari Kumpulainen.

S-ryhmä kertoo, että kasvaville toimitusvolyymeille tarvitaan lisää tilaa ja nyt rakentuvan laajennusosan tilat tulevat toimimaan lähetysalue-, terminaalikäsittely- ja varastotiloina.

SIpoon Logistiikkakeskus, Kuva:SOK

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Kehitämme, toteutamme ja ylläpidämme ilmaan, veteen ja energiaan liittyviä järjestelmiä. Visionamme on tarjota älykkäitä ja vastuullisia teknisiä ratkaisuja ja saada siten rakennukset toimimaan ja ihmiset viihtymään. Tukenamme on tiivis paikallinen yhteistyö ja vahva organisaatio. Assemblinin liikevaihto on noin 800 miljoonaa euroa, ja palveluksessamme on noin 5 700 henkilöä yli sadalla pohjoismaisella paikkakunnalla.