Assemblin mukana TATEHackissä

TATEHack käynnistyi Assemblinin toimitiloissa 13.9.2018 LVI-TU:n, Metropolian, Assemblinin ja Caverionin yhteishankkeena. Hackathonissa haetaan uusia ja innovatiivisia ratkaisuja hyödyntämällä digitaalisuutta taloteknisen urakoinnin eri vaiheissa.

TATEHack käynnistyi Assemblinin toimitiloissa 13.9.2018 LVI-TU:n, Metropolian, Assemblinin ja Caverionin yhteishankkeena. Hackathonissa haetaan uusia ja innovatiivisia ratkaisuja hyödyntämällä digitaalisuutta taloteknisen urakoinnin eri vaiheisissa.

Metropolian talotekniikan, rakennustekniikan sekä IT- ja viestintätekniikan opiskelijoista koostuvat ryhmät ideoivat ratkaisun valitsemaansa haasteeseen. Jokaista ryhmää mentoroi oma asiantuntija: Tero Hailikari Assemblinista, Jukka Paloniemi Caverionista ja Juha-Ville Mäkinen LVI-TU:sta. TATEHackin tavoitteena on saada aidosti hyödynnettäviä ideoita ja ratkaisuja LVI-TU:n jäsenyritysten käyttöön.

- Assemblin on tehnyt pitkään yhteistyötä niin Metropolian, kuin LVI-TU:nkin kanssa ja kun meitä pyydettiin tähän mukaan oli luonnollinen valinta osallistua. Meille on tärkeää osallistua oppilaitosyhteistyöhön ja olla mukana oppilaitosten, sekä työelämän yhteistyössä, toteaa Assemblin Talotekniikkaurakoinnin liiketoimintajohtaja Jukka Jäppinen.

Ryhmät jalostavat omaa ideaansa ja esittelevät sen TATEHackin päätöstilaisuudessa 4.10. jossa raati palkitsee parhaimman idean.

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Kehitämme, toteutamme ja ylläpidämme ilmaan, veteen ja energiaan liittyviä järjestelmiä. Visionamme on tarjota älykkäitä ja vastuullisia teknisiä ratkaisuja ja saada siten rakennukset toimimaan ja ihmiset viihtymään. Tukenamme on tiivis paikallinen yhteistyö ja vahva organisaatio. Assemblinin liikevaihto on noin 800 miljoonaa euroa, ja palveluksessamme on noin 5 700 henkilöä yli sadalla pohjoismaisella paikkakunnalla.