Assemblin Oy ostaa Eltex Sähkö ja Automaatio Oy:n

Talotekniikan asennus- ja palvelukumppani Assemblin Oy on ostanut Eltex Sähkö ja Automaatio Oy:n koko osakekannan. Eltex on vuonna 2005 perustettu täyden palvelun automaatio- ja sähköurakointitalo, joka on ollut mukana Suomen ja Pohjoismaiden suurimmissa rakennusprojekteissa. Yrityskaupalla vahvistetaan entisestään Assemblinin sähkö- ja automaatio-osaamista.

Eltex on rakennusautomaatioon erikoistunut yritys, joka toteuttaa rakennusautomaatioasennuksia ja -kaapelointeja Suomen johtaville järjestelmätoimittajille. Eltex toteuttaa myös kaasuvalvontalaitteiden huoltoja ja asennuksia, sähköasennuksia sekä valmistaa laadukkaita automaatio- ja ohjauskeskuksia. Yritys työllistää 27 henkilöä pääkaupunkiseudulla ja sen liikevaihto on 2 miljoonaa euroa. Yrityksen pääasiakkuudet muodostuvat talotekniikka-alan toimijoista ja rakennusalan yhtiöistä.

- Eltexillä on erittäin ammattitaitoinen ja aikaansaava työporukka, jonka kanssa voimme yhdessä tarjota asiakkaillemme entistä parempaa palvelua. Tällä yrityskaupalla vahvistamme entisestään meidän sähkö- ja automaatio-osaamista ja olemme erittäin tyytyväisiä, että saamme tämän kaltaisen työporukan meille, kertoo Jukka Jäppinen, operatiivinen johtaja Assemblin Oy:stä.

Yritys on toiminut alalla noin viidentoista vuoden ajan, mutta Eltexin omistajilla on vuosikymmenien kokemus rakennusautomaatio- ja sähköurakoinnista. Eltexissä kaikista tärkeintä ovat asiakkuudet ja työntekijät.

- Tarjoamme asiakkaillamme aina parasta mahdollista laatua. Uskomme, että tällä yrityskaupalla pystymme kehittymään vielä entisestään sekä tarjoamaan tekijöillemme hyviä kasvupolkuja sekä urakehitysmahdollisuuksia, toteaa Eltex Sähkö ja Automaatio Oy:n toimitusjohtaja Ville Leikas.

Eltexin yritysosto ei aiheuta henkilöstömuutoksia ja yhtiö jatkaa toimintaansa nykyisessä toimipisteessään omalla nimellään Assemblin Oy:n tytäryhtiönä. Eltex toimii jatkossakin laajan asiakaskunnan kanssa monimerkkitoimijana. Ville Leikas jatkaa yrityksen toimitusjohtajana ja muut entiset omistajat Mikko Juvonen ja Mika Sormunen jatkavat yrityksessä myynti- ja kehitystehtävissä.

Eltex Sähkö ja Automaatio Oy
Ville Leikas
ville.leikas@eltex.fi

Jukka Jäppinen
Operatiivinen johtaja
jukka.jappinen@assemblin.fi

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Kehitämme, toteutamme ja ylläpidämme ilmaan, veteen ja energiaan liittyviä järjestelmiä. Visionamme on tarjota älykkäitä ja vastuullisia teknisiä ratkaisuja ja saada siten rakennukset toimimaan ja ihmiset viihtymään. Tukenamme on tiivis paikallinen yhteistyö ja vahva organisaatio. Assemblinin liikevaihto on noin 1 MRD euroa, ja palveluksessamme on noin 6 300 henkilöä yli sadalla pohjoismaisella paikkakunnalla. Lue lisää osoitteesta assemblin.fi.

Osavuosikatsaus - Kannattavuuden kasvu jatkui ja saatujen tilausten määrä vahvistui11.11.2021 07:36:00 EET | Tiedote

Vuoden kolmannelle neljännekselle oli tunnusomaista kannattavuuden kasvun jatkuminen ja saatujen tilausten määrän vahvistuminen. Pyrimme kiihdyttämään panostustamme vihreään tekniikkaan sekä rakennusautomaatioon toteuttamalla muutamia strategisia yritysostoja, jotka antavat meille ainutlaatuisen aseman ja vahvistavat älykkäisiin ja vastuullisiin rakennuksiin liittyviä palveluitamme.