Assemblin panostaa kestävään kehitykseen

Assemblin on perustanut uuden, koko konsernin laajuisen kestävän kehityksen komitean ja laatineet vuodelta 2017 kestävän kehityksen raportin.

Kestävä kehitys käsittelee liiketoimintojen taloudellisia, liiketoiminnollisia, ympäristöllisiä ja sosiaalisia näkökohtia. Assemblinin lähtökohtana on olla vastuullinen yritys, joka harjoittaa kannattavaa ja tervettä liiketoimintaa sekä kiinnittää huomiota ympäristöön ja omiin ja muiden resursseihin ja myös kuluttaa näitä resursseja harkitusti ja taloudellisesti.

- Kestävä kehitys on sitä, että avaamme silmämme ja ymmärrämme päätöstemme kaikki vaikutukset taloudellisista, ympäristöllisistä ja sosiaalisista näkökulmista. Olen vakuuttunut siitä, että yrityksemme menestykselle on elintärkeää toteuttaa kestävän kehityksen mukaista liiketoimintaa ja toimimalla samalla vastuullisesti, sanoo Assemblinin toimitusjohtaja Lennart Petersson.

Uusi kestävän kehityksen komitea

Assemblinin hajautettu organisaatio toteuttaa paljon kestävän kehityksen työtä kullakin liiketoiminta-alueella. Kestävän kehityksen komitea on perustettu sen takia, että koordinointi ja seuranta olisi mahdollisimman helppoa. Komitea on suoraan alisteinen konsernin johtoon, mukaan lukien kunkin liiketoiminta-alueen edustajat ja asiaankuuluvat konsernin henkilöstötoiminnot.

- Kestävän kehityksen komitean tehtävänä on tarkkailla lainsäädäntöä, seurata erilaisia kestävään kehitykseen liittyviä aloitteita liiketoiminnoissamme, kanavoida ja levittää hyviä ideoita ja pohjustaa yhteisiä asioita päätettäväksi johtoryhmään, sanoo Åsvor Brynnel, Assemblinin viestintäpäällikkö ja Assemblinin kestävän kehityksen komitean koolle kutsuja.

Kestävän kehityksen komitean jäsenet ovat:

Åsvor Brynnel, viestintä Assemblin Nordic
Anders Sarpakari, juristi Assemblin Nordic
Jarl Cornell, Liiketoimintojen kehittäminen Assemblin Nordic
Fanni Lång, Viestintä Assemblin Suomi
Siri Forsberg, CFO Assemblin Norja
Bengt Johnsen, HR Assemblin Norja
Dan Wallén, HR Assemblin VS
Johan Holmqvist, Liiketoimintojen kehittäminen Assemblin VS
Cecilia Lindblad, HR Assemblin Ventilation
Johny Ericsson, Kehittäminen Assemblin El

Assemblinin ensimmäinen kestävän kehityksen raportti

Seuraavana askeleena kohti kestävämpää kehitystä, olemme myös valmistaneet erillisen kestävän kehityksen raportin vuodelle 2017, jossa kuvataan, miten kestävää kehitystä on toteutettu Assemblinin sisällä. Kestävän kehityksen raportti on kiinteä osa ulkoista vuosikertomusta 2017.

Assemblin projektiyhteistyössä maisteriopiskelijoiden kanssa28.6.2018 09:20Tiedote

Lappeenrannan Yliopiston kauppatieteiden maisteriopiskelijat Jenni Salo, Sara Anttila ja Anna Hirsimäki ovat projektikurssien huipputaitajia. Kolmikko lähti etsimään loppuvuodesta 2017 Project Course on Sustainable Business -kurssille yritystä, minne voisivat toteuttaa projektin koskien kestäviä yritysmalleja. Opiskelijat päätyivät valitsemaan projektiin Assemblinin omien kontaktiensa kautta. Mitä hyötyjä on kurssiyhteistöistä opiskelijoille ja valitulle yritykselle? Mitä tällaisella projektilla voidaan saavuttaa? Lue ja innostu kolmikon tarinasta ja projektista.

Assemblin-urapolulla kohti unelmia6.6.2018 07:44Tiedote

Talotekniikka-alasta vallitsee monenlaisia ennakkokäsityksiä työnteosta työntekijöihin. Ulkopuolisin silmin ala näyttää erittäin miesvaltaiselta ja kenties hiukan jämähtäneeltä. Tällä hetkellä rakennusala elää kuitenkin erittäin kovassa murroksessa, missä digitalisoidutaan, etsitään uusia työmenetelmiä ja paneudutaan vahvasti työturvallisuuteen. Assemblinin tahtotilana on myös tasoittaa ennakkokäsityksiä alasta, kannustaa kaikkia kiinnostuneita hakemaan alalle ja kasvamaan rautaiseksi talotekniikan ammattilaiseksi.