Assemblin toteuttaa YIT:n As Oy Vantaan Kurpitsan LVIS-työt

Vantaan Hakunilassa sijaitsevalle Kaskelanrinteen uudistaloalueelle rakennetaan lisää uusia koteja. As Oy Vantaan Kurpitsa on Kaskelan alueprojektin jatkohanke ja alueen seitsemäs asuintalo, jonka LVIS-urakat toteuttaa Assemblin Oy.

As Oy Vantaan Kurpitsa on Kaskelan alueprojektin jatkohanke ja alueen seitsemäs asuintalo, jonka LVIS-urakat toteuttaa Assemblin Oy. Havainnekuva: YIT

YIT on rakennuttanut Kaskelanrinteen alueella useita asuinrakennuksia ja toimiva yhteistyö Assemblinin kanssa saa taas jatkoa tässä uudessa kohteessa. Assemblinin Talotekniikkaurakointi tekee uudiskerrostalon sähkö-, putki- ja ilmanvaihtotyöt. Asennukset on aloitettu kohteessa huhtikuussa 2021 ja töiden on tarkoitus valmistua keväällä 2022.

Assemblin on ollut jo vuosia mukana Vantaan Kaskelanrinteen alue-hankkeessa, ja yhteistyö rakennuttaja YIT:n kanssa on ollut erittäin sujuvaa.

- Yhteistyömme on syventynyt korttelihankkeen myötä ja tekemisen tavat ovat kehittyneet koko ajan. Olemme lisäksi päässeet kehittämään kerrostalokohteiden aikatauluttamista yhdessä YIT:n kanssa, kertoo Assemblin Oy:n sähköurakoinnin toimialajohtaja Antti Pessa.

As Oy Vantaan Kurpitsaan tulee 45 asuntoa ja huoneistoalaa on noin 2 000 m2. Uusi Kaskelanrinteen asuinalue sijaitsee luonnonläheisellä alueelle, Kaskelan pientaloalueen naapurissa. Koulut, päiväkodit ja hyvät lähipalvelut sijaitsevat noin kilometrin päässä Hakunilassa.

Jutun kuvituskuva: YIT

Antti Pessa
antti.pessa@assemblin.fi

YIT Suomi Oy
Mikko Turunen
Työpäällikkö

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Kehitämme, toteutamme ja ylläpidämme ilmaan, veteen ja energiaan liittyviä järjestelmiä. Visionamme on tarjota älykkäitä ja vastuullisia teknisiä ratkaisuja ja saada siten rakennukset toimimaan ja ihmiset viihtymään. Tukenamme on tiivis paikallinen yhteistyö ja vahva organisaatio. Assemblinin liikevaihto on noin 1 MRD euroa, ja palveluksessamme on noin 5 900 henkilöä yli sadalla pohjoismaisella paikkakunnalla. Lue lisää osoitteesta assemblin.fi.

Assemblin sopinut yrityskaupasta – kohteena Suomen johtava kiinteistöjen energiajärjestelmien toimittaja Tom Allen Senera24.5.2021 13:00:30 EEST | Tiedote

Assemblin jatkaa kehittymistään ostamalla suomalaisen Tom Allen Seneran. Assemblinin tavoitteena on ohjata koko talotekniikka-alaa kohti kestävää ja hiilineutraalia talotekniikkarakentamista. Tom Allen Senera on Suomen maalämpö- ja lämmöntalteenottoalan markkinajohtaja, jolla on noin 30 miljoonan euron vuosiliikevaihto ja noin 90 työntekijää.