Assemblinille LVIS-toteutus YIT:n As Oy Vantaan Helokkiin

Kahden erillisen kerrostalon muodostama asunto-osakeyhtiö Vantaan Helokki valmistuu YIT:n toimesta Vantaan Leinelään. Hyvien kulkuyhteyksien varrelle rakentuva kerrostaloyhtiö on talotekniikaltaan moderni ja pohjaratkaisuiltaan toimiva kokonaisuus. Vantaan Helokin LVIS-urakat toteuttaa Assemblin Oy.

Kuva: Havainnekuva As Oy Vantaan Helokki, YIT.

YIT:n ja Assemblinin pitkä yhteistyö LVIS-kokonaistoimituksissa saa hyvää jatkumoa 63-asunnon As Oy Vantaan Helokissa. Yhteistyötä on vahvistanut nopeat vasteajat, erinomainen viestintä ja selkeät vastuualueet. Vantaan Helokin rakentaminen on aloitettu joulukuussa 2020 ja se valmistuu vuoden 2021 aikana.

-As Oy Vantaan Helokin kodit ovat paitsi hyvin varustettuja, mutta sijaitsevat myös hyvien liikenneyhteyksien varrella, rauhallisessa miljöössä. Me YIT:llä uskomme, että toimivassa kaupungissa arjen palvelut ja toiminnot ovat saavutettavissa 15 minuutissa kävellen, pyöräillen tai julkisella liikenteellä. Helokki on hyvä esimerkki tällaisesta sujuvasta asumisesta ja arjesta, kertoo YIT:n tuotantopäällikkö Petri Pyhäjärvi.

Vantaan Helokkiin valmistuu 63 asuntoa, joiden yhteenlaskettu asuinhuoneistoala on 3068 m². Yhtiössä on kaksi erillistä 5-kerroksista rakennusta, joissa kummassakin yksi porrashuone ja pihalla lämmittämätön varastorakennus. Rakennuksen ensimmäisessä kerroksessa sijaitsee asuntoyhtiön yhteistiloja ja teknisiä tiloja. Huoneistojen koko vaihtelee 25 m²– 91 m² välillä ja osassa asunnoista on myös huoneistokohtainen sauna sekä lasitettu parveke.

As Oy Vantaan Helokin LVIS-ratkaisut toteutetaan modernisti ja ne vastaavat myös tulevaisuuden tarpeisiin. Asunnot on varustettu nykyaikaisella ja energiatehokkaalla lämmöntalteenotolla varustelulla huoneistokohtaisella ilmanvaihdolla, jonka ilmamääriin asukas voi itse vaikuttaa. Asunnoissa on myös nykymääräysten mukainen asuntokohtainen kylmän ja lämpimän veden mittaus. Asunto-osakeyhtiössä on huomioitu myös sähköautot; kiinteistön autopaikoista kahdeksan varustetaan sähköautonlatauslaitteilla.

Kuva: Havainnekuva As Oy Vantaan Helokki, YIT.

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Kehitämme, toteutamme ja ylläpidämme ilmaan, veteen ja energiaan liittyviä järjestelmiä. Visionamme on tarjota älykkäitä ja vastuullisia teknisiä ratkaisuja ja saada siten rakennukset toimimaan ja ihmiset viihtymään. Tukenamme on tiivis paikallinen yhteistyö ja vahva organisaatio. Assemblinin liikevaihto on noin 970 miljoonaa euroa, ja palveluksessamme on noin 5 900 henkilöä yli sadalla pohjoismaisella paikkakunnalla. Lue lisää osoitteesta assemblin.fi.

Assemblin ostaa Fidelixin – strategisella yrityskaupalla nopeutetaan Assemblinin muutosta kohti yhä älykkäämpiä talotekniikkaratkaisuja9.12.2020 09:00:03 EETTiedote

Assemblin täydentää rakennusautomaatioalan osaamistaan ostamalla Fidelix-konsernin (”Fidelix”), jolla on yli 50 miljoonan euron vuosiliikevaihto ja 360 työntekijää. Kaupalla Assemblin parantaa valmiuksiaan vastata tehokkaiden ja ilmastofiksujen automaatioratkaisujen tarpeeseen ja vahvistaa samalla asemiaan Suomen talotekniikkamarkkinoilla. Fidelixistä tulee Assemblin-konserniin erillinen liiketoiminta-alue ja kauppa edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksyntää.