Assemblinin automaatioyksikköön useita uusia kohteita

Automaatioyksikköömme useita uusia kohteita -Laajasalon uusi ostoskeskus, Lapland Hotels Bulevardi 28, Ilmatieteen laitos Dynamicum.

Laajasaloon rakennetaan uusi moderni ostoskeskus, joka korvaa nykyisen vanhan ostoskeskuksen. Assemblin toteuttaa kohteeseen rakennusautomaatiourakan. Ostoskeskukseen tulee vuokrattavaa liiketilaa yli 8 000 neliömetriä. Laajasalon ostoskeskus rakennetaan kansainvälisen BREEAM-ympäristöarviointijärjestelmän Very Good –tasoon. Euroopan suosituimman ympäristöluokitusjärjestelmän, BREEAMin vaatimukset ohjaavat kauppakeskuksen suunnittelua. Arviointikriteereitä ovat muun muassa rakennusmateriaalien toimitusmatkat, ympäröivä infrastruktuuri ja saavutettavuus julkisilla liikennevälineillä, energiatehokkuus, kemikaalien käyttö ja jätteiden käsittely. Ostoskeskus sijaitsee vilkkaan Laajasalontien varrella ja kasvavan Yliskylän osa-alueen ytimessä ja se valmistuu loppuvuodesta 2018. Tutustu kohteeseemme lisää tästä linkistä.

Lapland Hotels Oy avaa kolmannen kaupunkihotellinsa pääkaupunkiseudulle. Helsinkiin osoitteeseen Bulevardi 28 tuleva Lapland Hotels Bulevardin rakennusautomaatiourakan toteuttaa Assemblin ja itse rakennuttamisesta vastaa NCC. Kohde on kokonaisuudessaan valmis keväällä 2018. Lue lisää kohteesta täältä.

Assemblin toteuttaa myös Ilmatieteen laitoksen toimitaloon Dynamicumiin uuden rakennusautomaatiojärjestelmän. Dynamicum sijaitsee Helsingissä Kumpulanmäellä, Kumpulan kampuksen kupeessa. Dynamicumissa tehdään Ilmatieteen laitoksen ja Merentutkimuslaitoksen toimialaan kuuluvaa tutkimusta ja tuotetaan meritieteeseen ja ilmakehään liittyviä palveluita viranomaisille, teollisuudelle, talouselämälle ja yksittäisille kansalaisille.

Kari Kumpulainen
Liiketoimintajohtaja, automaatio
kari.kumpulainen@assemblin.fi

Assemblin-urapolulla kohti unelmia6.6.2018 07:44Tiedote

Talotekniikka-alasta vallitsee monenlaisia ennakkokäsityksiä työnteosta työntekijöihin. Ulkopuolisin silmin ala näyttää erittäin miesvaltaiselta ja kenties hiukan jämähtäneeltä. Tällä hetkellä rakennusala elää kuitenkin erittäin kovassa murroksessa, missä digitalisoidutaan, etsitään uusia työmenetelmiä ja paneudutaan vahvasti työturvallisuuteen. Assemblinin tahtotilana on myös tasoittaa ennakkokäsityksiä alasta, kannustaa kaikkia kiinnostuneita hakemaan alalle ja kasvamaan rautaiseksi talotekniikan ammattilaiseksi.

Ansatie 3:ssa panostetaan kiinteistön olosuhteisiin ja energiatehokkuuteen21.5.2018 08:32Tiedote

KOy Ansatie 3 on vuonna 1980 rakennettu teollisuus- ja toimistokäytössä oleva kiinteistö Kehä 3 varrella Vantaalla. Kiinteistöön toteutetaan mittavaa energiatehokkuushanketta, jossa modernisoidaan kohteen taloteknisiä järjestelmiä kuten kiinteistöautomaatiojärjestelmää, ilmanvaihtojärjestelmää sekä valaistusta. Assemblin on kohteeseen toteutettavan palvelupaketin päätoteuttaja. Nyt sinä pääset tutustumaan, miten työmaamme etenee ja mitä kaikkea energiatehokkuushanke pitää sisällään.