Assemblinin kädenjälkeä suojellussa Postitalossa

Assemblin toteutti vuonna 1938 valmistuneeseen Postitalon neljänteen kerrokseen kokonaisvaltaiset sähkötyöt.

Postitalo Helsingissä Kuva: Assemblin Oy

Postitalo sijaitsee Helsingissä Mannerheimintiellä ja sillä on kaikista korkein suojelumääräys SR1. SR1 tarkoittaa sitä, ettei kohteeseen saa tehdä muutoksia ilman rakennusvalvonnan pyytämää kaupunginmuseon kannanottoa. Projektin pääurakoitsijana toimi Peab.

Postitalon omistaa Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen, joka toteuttaa tällä hetkellä rakennukseen peruskorjausta. Neljännen kerroksen muutokset toteutetaan uutta vuokralaista varten. Assemblin aloitti sähköurakan kohteessa toukokuussa 2017 ja se valmistuu nyt elokuun aikana. Kohteen toteutusaikataulu on ollut 15 viikkoa.

- Kohteessa lähdettiin tekemään sähkötöitä täysin puhtaalta betonilta ja teemme kaiken käyttökuntoon kesän aikana, kertoo Assemblinin projektinhoitaja Samu Vihervaara.

Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen on vuonna 1961 perustettu työeläkevakuutusyhtiö, jonka sijoitusomaisuus koostuu korko-, osake- ja kiinteistösijoituksista. Ilmarinen vuokraa omistamiaan kiinteistöjä erinomaisilla paikoilla pääkaupunkiseudulla ja muissa kasvukeskuksissa. Monet kiinteistöistä ovat merkittävä osa suomalaista rakennusperintöä.

Mirka Vesaniemi
Myyntijohtaja
mirka.vesaniemi@assemblin.fi

Postitalo Helsingissä Kuva: Assemblin Oy

2500 kilometriä, 130 päivää ja 2 kaverusta – työntekijän matkassa Japanissa20.9.2018 09:12Tiedote

Assemblinin rakennusautomaatiourakoinnissa projektinhoitajana työskentelevä Tomi Lukkaroinen päätti lähteä pienelle kävelylle yhdessä kaverinsa Pekka Pönkäsen kanssa– 2 500 kilometrin kävelylle Japanin päästä päähän. 130 kävelypäivän jälkeen he saavuttivat tavoitteensa ja samalla ylittivät itsensä. Kuinka jätkien reissu sujui ja miten kaikki asiat saatiin järjestettyä?