Assemblinin kesän ja syksyn tunnelmia Stadionilla

Assemblin valittiin kesän alussa Olympiastadionin mittavan perusparannus- ja uudistamishankkeen sähkötekniseksi projektinjohtourakoitsijaksi. Työt käynnistyivät työmaalla kesäkuussa ja Assemblin on päässyt kesän aikana työstämään projektia aikataulun mukaisesti eteenpäin. Kesän aikana työt painottuivat LO-, LI- ja KE-lohkojen maadoituselektrodien asennuksiin.

Olympistadionilla Assemblinilaiset työn touhussa. Kuva: Assemblin Oy

- Kaikki käynnissä olevat työt ovat edenneet todella hyvin yhteistyössä muiden urakoitsijoiden kesken. Rakennamme uuden stadionajan talotekniikkaa tulevaisuuden tarpeisiin, kuvailee Roope Mutenia. Mutenia on Assemblinin Olympiastadion-projektiryhmän sähkötyönjohtaja.

Tällä hetkellä Stadionilla työskennellään vahvasti A-lohkon sähkötöiden parissa; Assemblin on aloittanut A-portaan valuputkituksista sekä A-lohkon katoksen yläpuolisia sähköitä. Assemblin jatkaa vielä myös kesän aikana aloitettuja LO-, LI- ja KE-lohkojen maadoituselektrodien asennuksia ja  A- ja B- lohkon läpivientireikien merkintöjen työstöä.

Vuonna 1938 rakennettu Olympiastadion uudistuu vuosien 2016-2019 aikana monitoimiareenaksi. Tässä hankkeessa uusitaan kaikki Olympiastadionin talotekniset järjestelmät ja rakennetaan mittavasti uutta maanalaista tilaa. Perusparannus- ja uudistamishanke toteutetaan jaettuna projektinjohtourakkana. Rakennustekninen projektinjohtourakoitsija Skanska toimii kohteen päätoteuttajana, jolle alistetaan erilliset LVIA- ja sähkötekniset projektinjohtourakat.

Antti Pessa
Liiketoimintajohtaja
p. +358 41 510 6549
antti.pessa@assemblin.fi