Astrid Holm från Kimitoöns 4H blev årets medlem

Astrid Holm har av Finlands svenska 4H:s styrelse utsetts till årets medlem för 2015.
Astrid Holm

19-åriga Astrid har varit medlem i 4H i 13 år. Hon har deltagit på allt från klubbar och kurser till läger och internationella aktiviteter. Astrid har alltid tid att ställa upp för sin förening, är glad och hjälpsam och har ett mycket aktivt grepp om allt hon gör. Trots påbörjade medicinstudier i Göteborg håller Astrid fortfarande kontakt med sin 4H-förening och hjälper till där hon kan.

Astrid har under årens lopp deltagit i alla olika typer av verksamhet som erbjuds inom 4H. Hon har deltagit i klubb- och lägerverksamheten såväl som deltagare som hjälpledare. Trots sitt engagemang i sin lokalförening har Astrid också haft tid och intresse av att delta på olika internationella 4H-arrangemang.

- Astrid är så otroligt duktig på allt hon företar sig, konstaterar Kimitoöns 4H:s verksamhetsledare Clara Bergström glatt.

- Genom sitt enorma intresse för allt mellan himmel och jord, har Astrid verkligen varit en inspirerande och uppskattad medlem i 4H. En verklig förebild för både unga och vuxna, avslutar Clara nöjt.

Utmärkelsen delas nu ut för 54:de gången. Årets medlem utsågs första gången år 1962.

Astrid Holm

Finlands svenska 4H är en barn- och ungdomsorganisation med dryga 4500 medlemmar i Svenskfinland. I verksamheten aktiveras barn och ungdomar, stärks den sociala kompetensen och färdigheterna för arbetslivet, samt väcks intresse för landsbygden. I 4H lär vi genom att göra.

Följ Finlands svenska 4H

Senaste pressmeddelandena från Finlands svenska 4H