Asuntojen hintakehitysennuste vuoteen 2021, erityisteemana neuvotteluvara asuntokaupoilla

Kiinteistömaailma, Etuovi.com ja eCraft julkaisivat vuodenvaihteessa uuden tekoälymallin, joka ennustaa asuntojen hintakehityksen kunnittain kolmelle seuraavalle vuodelle.

Toimituksenne edustaja on lämpimästi tervetullut aamukahvitilaisuuteen, jossa julkaisemme päivityksen hintaennusteeseen, ulottaen sen nyt vuoteen 2021 saakka. Lisäteemana tilaisuudessa on neuvotteluvara asuntokaupoilla: mitä laaja aineisto kertoo pyydetyistä ja toteutuneista hinnoista erityyppisissä asunnoissa ja eri kaupungeissa?

Tilaisuus pidetään
tiistaina 13.11.2018 klo 9.00
Scandic Simonkentässä (Simonkatu 9, Helsinki)

Uutta ennustetta ja lisäteemaa käsittelevät johtava data-analyytikko Tommi Vilkamo eCraftiltatoimitusjohtaja Erkki Heikkinen Kiinteistömaailmasta ja vt. toimitusjohtaja Heikki Huttunen Etuovi.comista.

Ilmoittautumiset ma 12.11.2018 kello 11 mennessä: pirjo.hellsten@kiinteistomaailma.fi tai puh 040 767 2238.

Tervetuloa!

Kiinteistömaailma on vuonna 1990 perustettu valtakunnallinen kiinteistönvälitysketju, jossa työskentelee lähes 700 asuntokaupan ammattilaista yli 50 eri paikkakunnalla reilussa 100 asuntomyymälässä. Brändin omistaa Danske Bank ja asuntomyymälät ovat itsenäisten franchising-yrittäjien omistamia osakeyhtiöitä. Useilla alueilla – esimerkiksi pääkaupunkiseudulla – Kiinteistömaailma on alansa kiistaton markkinajohtaja.

Kesäkuu tuo piikin omakotitalo- ja mökkikauppaan13.6.2019 08:30:00 EESTTiedote

Suomalainen ostaa omakotitalon tai muun kiinteistön todennäköisimmin kesäkuussa. Vuosina 2016-2018 kiinteistökauppojen määrä nousi kesäkuussa liki neljänneksen (22,4%) vuoden keskiarvoon nähden, kertovat maan suurimman kiinteistönvälittäjän eli Kiinteistömaailman tilastot. Kerrostalo- ja rivitaloissa vuoden aktiivisin kauppakuukausi on viime vuosina ollut marraskuu. Kiinteistömaailmassa tämän vuoden paras kuukausi on tähän mennessä ollut toukokuu, jolloin kauppamäärissä päästiin reilusti yli 1100 kaupan, ylittäen viime vuoden vilkkaan toukokuun.

50. Kiinteistönvälittäjäbarometri: ”Tylsä” markkina on erinomainen alusta asuntokaupoille – selvitys: välittäjän työssä oman ammattilaisuuden brändäystaidot korostuneet25.4.2019 09:00:00 EESTTiedote

Kiinteistömaailman 50. Kiinteistönvälittäjäbarometri ennakoi vakaata asuntokauppakesää. ”Pysyy ennallaan” -vastaukset dominoivat näkymiä niin kauppamäärien kuin hintatasonkin suhteen pääkaupunkiseudun pienimpiä asuntoja lukuun ottamatta. Niissä odotukset hinnannousulle edelleen jatkuvat. Juhlabaron yhteydessä selvitettiin myös suomalaisten kodinvaihdon muutoksia barovuosina 1994-2019 eli 25 vuoden ajalta. Tulokset osoittavat, että välittäjän työn vaatimustaso on kasvanut, ja suomalaiset asunnon ostajat ovat entistä valistuneempia ja vaativampia asuntokaupoilla.

Kutsu: 50. Kiinteistönvälittäjäbarometri 25.4.2019, erityisteemana 25 vuotta suomalaista asuntokauppaa23.4.2019 07:00:00 EESTKutsu

Kiinteistömaailman puolivuosittainen Kiinteistönvälittäjäbarometri julkaistaan 50. kerran 25.4.2019. Juhlabarometrin julkistamistilaisuudessa tarkastellaan asuntomarkkinoiden tilannetta sekä kiinteistönvälittäjien näkemyksiä seuraavan puolen vuoden jaksolle. Lisäksi kevään juhlateemana on suomalainen asuminen ja kodinvaihto barometrin julkaisuvuosina 1994-2019. Toimituksenne edustaja on lämpimästi tervetullut mediatilaisuuteen torstaina 25.4.2019 klo 8.45 osoitteeseen Aurorankatu 15, Helsinki (Kiinteistömaailma Helsinki Kamppi).

Kutsu toimituksille 25.4.2019: Kiinteistömaailman 50. juhlabarometri sekä katsaus asumiseen ja kodinvaihtoon barovuosina 1994-201917.4.2019 08:00:00 EESTKutsu

Suomessa ei ole yhtä ostajan tai myyjän asuntomarkkinaa – aluekohtainen ymmärrys yhä tärkeämpää4.3.2019 12:30:00 EETTiedote

Viime päivinä on käyty vilkasta keskustelua asuntomarkkinan suunnasta. Joissain kommenteissa on väläytelty näkymiä voimistuvasta ostajan markkinasta. ”Näissä oloissa aluekohtainen ymmärrys ja näkemys on yhä tärkeämpää, asuntotyypeittäin. Ei ole yhtä yhtenäistä asuntomarkkina-Suomea, jossa olisi joko ostajan tai myyjän markkina”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Erkki Heikkinen.