Asuntomessujen trendit: musta ja valkoinen
Kesän 2019 asuntomessut järjestetään 12.7.–11.8. Kouvolassa, jossa Korian vanha kasarmialue muutetaan asuinkäyttöön. Pioneeripuiston messualueella on yli 30 erilaista messukohdetta, joissa monissa lattiaan asti ulottuvat ikkunapinnat ja liukuovet lisäävät valoisuutta ja yhdistävät sisätilat piha-alueeseen.
Messukohteissa näkyvät uudisrakentamisen ja kodin sisustamisen tämän vuoden trendit: yksinkertaisuus, pelkistäminen, valkoinen ja musta. Ikkuna- ja ovivalmistaja Tiivin vastaus rakentajien ja remontoijien vaatimuksiin on aivan uusi Tiivi Black -tuoteperhe. Tiivi Black -malliston avattavien ja kiinteiden ikkunoiden, parvekeovien ja ulko-ovien puu- ja alumiiniosat ovat täysin mustia.
”Mustaa väriä on suosittu aiemminkin, mutta täysin uutta on, että nyt myös painikkeet, tiivisteet, aukipitolaitteet ja ikkunalasien välin osat kuten välilistat ovat mustia. Täysin musta kokonaisuus on erittäin tyylikäs ja sopii yhteen erityisesti sekä tummaksi sävytettyjen että kontrastina hyvin vaaleiden ulkoseinien yhteyteen”, markkinointipäällikkö Mika Kanervo kertoo.
Kaihtimien väriksi Kanervo suosittelee hopeaa.
”Hopean väriset kaihtimet sopivat tyylikkäästi mustiin ikkunoihin ja ne myös vähentävät sekä ikkunoiden että sisätilojen kuumentumista heijastamalla lämpöä”, Kanervo sanoo.
Avattavan Tiivi Black ikkunan lasitus on erinomaisen energiatehokas 2 + 2 rakenne, jossa sekä ulko- että sisäpuitteessa on kaksinkertainen lämpölasi. Ikkunan äänenvaimennus on huipputasoa, joten se sopii hyvin myös melualueille rakentamiseen.
Tiivi Black -ikkunoihin voi tutustua asuntomessuilla Honkatalojen messutalon (Talo Aito) yhteydessä sijaitsevalla osastolla.
Pihla Antenni ratkaisee kuuluvuusongelmat
Tyylivalintojen lisäksi asuntomessuilla nousee esille mobiilaitteiden toimivuus sisätiloissa. Puhelut ovat siirtyneet kokonaan mobiiliverkkoon ja langattomat yhteydet korvaavat myös kiinteät nettiliittymät, mutta samalla yhä paksummat seinärakenteet, alumiinikalvolla varustetut eristeet ja selektiivipinnoitetut ikkunat heikentävät matkapuhelinverkon signaalia sisätiloissa.
”Rakennuksen ulkovaipan datavaimennus on tulevaisuuden suuri rakenneongelma: uusissa taloissa matkapuhelinverkon signaalivoimakkuus voi olla murto-osa siitä, mitä se oli kymmenen vuotta sitten. Tämän ongelman olemme ratkaisseet ikkunoihin huomaamattomasti jo tehtaalla rakennettavalla Pihla Antennilla”, Mika Kanervo kertoo.
Pihla Antenni sopii kaikkiin rakennuksiin, sillä se ei näy huonetilaan eikä ulos eikä se vaadi sähköä tai huoltoa. Ikkuna voidaan antennista huolimatta eristää ja viimeistellä tavalliseen tapaan. Antenni ei myöskään vaikuta ikkunan muihin ominaisuuksiin eikä rajoita sälekaihtimien tai lasitusten valintaa.
”Antenni asennetaan ikkunan yhteyteen jo tehtaalla, joten ratkaisu on rakentajalle erittäin helppo. Suosittelemme yhden antennin sijoittamista jokaiseen huoneeseen ja jokaiseen ilmansuuntaan”, Kanervo kertoo.
Pihla Antenni on suunniteltu toimimaan sekä nykyisten 3G ja 4G-verkkojen että tulevien 5G ja 6G-yhteyksien tukena, joten ratkaisu on kustannustehokas ja pitkäikäinen. Antenni toimii kaikkien matkapuhelinoperaattoreiden verkoissa.
Pihla Antenniin voi tutustua Dekotalon messutalon yhteydessä sijaitsevalla Pihlan osastolla (kohde 15, Dekolaku).
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Mika Kanervomarkkinointipäällikkö
Puh:050 375 6333mika.kanervo@inwido.fiMinna Keränenmarkkinointijohtaja
Puh:040 563 1270minna.keranen@inwido.fiKuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Pihla Group Oy on tunnettu Pihla-, Tiivi- ja PihlaPRO-ikkunoista ja -ovista. Yhtiö työllistää noin 650 henkilöä, ja sillä on tehtaat Ruovedellä, Haapajärvellä, Kannuksessa, Kuusamossa, Pudasjärvellä ja Joutsassa. Pihla Groupin omistaa Inwido AB, jonka liikevaihto vuonna 2018 oli 6,7 miljardia Ruotsin kruunua. Inwido AB:n tuotemerkkejä Suomessa ovat myös Pihla Groupin tytäryhtiöiden kautta omistetut Klas1, Profin, Sydänpuu ja Lämpölux.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Pihla Group Oy
Vastuullisesti tuotettu uusi ikkuna on ympäristöteko – Puu ja kierrätetty alumiini lisäävät suosiotaan29.2.2024 07:00:00 EET | Tiedote
Rakennettu ympäristö aiheuttaa kolmanneksen Suomen kasvihuonekaasupäästöistä ja rakennuksissa käytetään lähes 40 prosenttia kokonaisenergiasta. Siksi energiatehokkaalla ikkunalla on rakentamisessa suuri merkitys.
Pihla ja Tiivi laajasti esillä asuntomessuilla: Ikkuna- ja ovivalinnoissa korostuvat energiatehokkuus ja kestävyys6.7.2023 10:00:00 EEST | Tiedote
Suomalaiset haluavat panostaa kotiinsa ja myös vapaa-ajan asuntoihinsa. Omakotiasuminen on edelleen suomalaisten halutuin asumismuoto ja lisäksi moni korjaa ja remontoi kesämökkiä. Ikkunoita ja ovia valmistavan Pihla Groupin teollisen liiketoiminnan johtajan ja markkinointijohtajan Minna Keräsen mukaan uuden rakentamiseen ja remontointiin onkin nyt hyvä aika. Materiaalien ja palvelujen saatavuus on nyt hyvä.
Tiivi tarjoaa vain parasta Loviisan Asuntomessukoteihin25.5.2023 07:45:00 EEST | Tiedote
Tämän vuoden Asuntomessut järjestetään Loviisan itäisellä rannikolla, Kuningattarenrannassa 7.7.–6.8.2023. Tiivi, Suomen ylivertaisin ikkunamerkki on mukana Asuntomessuilla ja edustettuna useammassa messukodissa.
Kotimaiset Pihlan ikkunat varmistavat toimivat kodit myös Loviisan Asuntomessuilla25.5.2023 07:45:00 EEST | Tiedote
Suomen suosituin ikkuna- ja ovivalmistaja Pihla on jälleen mukana Asuntomessuilla, jotka järjestetään tänä vuonna Loviisanlahden itäisellä Kuningattarenrannalla, poikkeuksellisen edustavassa ja merellisessä miljöössä 7.7.–6.8.2023. Asuntomessuilla korostuvat asunnon merkitys laajemmin kuin kotina, sekä valaistus ja merellisyys. Kuningattarenrannan kohteiden tilat ovat suunniteltu niin, että ne muuntuvat asukkaiden eri elämäntilanteisiin ilman suurempia remontteja.
Tutkimus: Pako kaupungeista kiihtyy – asumisen asiantuntijoiden mukaan päättäjien on vastattava nopeasti asumistrendien muutokseen2.5.2023 08:15:00 EEST | Tiedote
Korona käynnisti asumistrendien muutoksen, jossa yhä useampi alkoi havitella muuttoa kaupungista maalle. Tuoreen tutkimuksen mukaan jo peräti 44 prosenttia suomalaisista haluaisi asua maalla. Tämä selviää Pihla Groupin laajasta asumisen trenditutkimuksesta, johon on haastateltu ihmisiä yhteensä viidestä eri maasta Pohjois-Euroopassa. Suomessa omakotitaloasumisesta haaveilevien määrä on perinteisestikin ollut suuri, joten on mahdollista, että pääkaupunkiseudulta tuttu ”Nurmijärvi-ilmiö” kiihtyy entisestään.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme