ASUNTOSÄÄTIÖ MYI TONTIN HOIVAPALVELUKESKUKSELLE

Asuntosäätiö on myynyt Espoon Suurpellon keskustan tuntumasta tontin Hemsö Fastighets AB:lle. Kyseisen, Ruotsin ja Suomen johtavan yhteiskuntakiinteistöjen omistajan tarkoituksena on rakennuttaa tontille hoivakodista ja vuokra-asunnoista koostuva palvelukokonaisuus. Hoivakodin vuokraa palveluntuottaja Mainio Vire pitkällä vuokrasopimuksella.

Asuntosäätiö on useiden vuosien ajan aktiivisesti osallistunut Suurpellon kehittämiseen yhteistyössä Espoon kaupungin ja alueen asukkaiden kanssa. Säätiö on rakennuttanut alueelle niin omistus-, asumisoikeus- kuin vuokra-asuntojakin ja on tällä hetkellä merkittävä kiinteistöjen omistaja alueella.

Nyt myyty tontti käsittää rakennusoikeutta 8.700 kem2 ja sijaitsee keskeisellä paikalla alueen Infopaviljongin ja ensi vuonna valmistuvan kaupallisen keskuksen välittömässä läheisyydessä.

- Alueen merkittävänä maanomistajana Asuntosäätiö hakee aktiivisesti vaihtoehtoja erilaisten asumismuotojen ja palvelujen toteuttamiseen, toteaa Asuntosäätiön toimitusjohtaja Esa Kankainen ja jatkaa nyt toteutuneen kaupan sopivan erinomaisesti tähän konseptiin.

Toimitusjohtaja Esa Kankainen, puh. 020 161 2460

Asuntosäätiö on alueiden ja monipuolisen asuntotuotannon kehittämiseen erikoistunut rakennuttaja ja kiinteistöjen omistaja. Asuntosäätiö rakennuttaa vuosittain noin 500 asuntoa erityyppisillä omistusmuodoilla. Konsernin omistuksessa on tällä hetkellä 16.500 asuntoa, joista pääosa on asumisoikeutta.

SUKUPOLVIEN KORTTELISSA VUODEN PARHAAT ARA -NELIÖT19.1.2017 14:00Tiedote

Helsingin Jätkäsaareen on valmistumassa ainutlaatuinen Sukupolvienkortteli, jolle Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskus, ARA on myöntänyt asuntorakentamisen tunnustuspalkinnon. Asuntosäätiö on ollut mukana kehitystyössä ja rakennuttanut kortteliin hitas-asuntoja. Korttelin yhteisöllisyyttä korostava konsepti edustaa uutta ajattelua Suomessa ja sopii erinomaisesti Asuntosäätiön tavoitteisiin tuottaa hyvä koti kaikille. Tunnustus luovutettiin ARA-päivässä Helsingissä 19.1.