Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy rakennuttaa asumisoikeusasuntoja Lahteen

Tiedote 28.8.2015. Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy ja Rakennusosakeyhtiö Hartela ovat allekirjoittaneet urakkasopimuksen asumisoikeusasuntojen rakentamisesta Lahteen.

Uudet asunnot sijoittuvat Lahden Hennalan kaupunginosaan ja täydentävät Asokotien valikoimaa kaupungissa. Wolter Ramsayn kadulle rakennetaan 40 uutta kaksiota viisikerroksiseen Arkkitehtitoimisto Ilkka Ridanpään suunnittelemaan kerrostaloon. Rakennustyöt ovat käynnistyneet ja rakennusaika on reilun vuoden mittainen.

- Tällä rakennushankkeella pyritään vastaamaan kohtuuhintaisen asumisen tarpeisiin Lahden tapaisissa kasvukeskuksissa, toteaa Asuntosäätiön rakennuttajapäällikkö Eija Lopmeri.

Lisätietoja rakennushankkeista Asuntosäätiön toimitusjohtaja Esa Kankainen, puh. 020 161 2460, esa.kankainen@asuntosaatio.fi

Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy (Asokodit) on Suomen suurin asumisoikeusasuntoja rakennuttava, omistava ja markkinoiva yleishyödyllinen yhtiö. Sen omistuksessa on yli 15.000 asuntoa. Yhtiön toiminta perustuu jatkuvaan kehittymiseen sekä hyvien asumispalveluiden tuottamiseen yhdessä huolella valittujen kumppaneiden kanssa. Asukasyhteistyö on merkittävä osa yhtiön toimintaa. www.asokodit.fi

Asuntosäätiö-konserni on Suomen neljänneksi suurin asuinkiinteistöjen omistaja. Asuntosäätiön suurin tytäryhtiö Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy (Asokodit) omistaa noin 16 000 asuntoa 31 paikkakunnalla. Konsernin toiminta perustuu jatkuvaan kehittymiseen sekä hyvien asumispalveluiden tuottamiseen yhdessä huolella valittujen kumppaneiden kanssa.